Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs
Choose an application
In dit boek beschrijven Knoors en Marschark hoe slechthorende en dove leerlingen leren en welke condities dat leren bevorderen. Zij gaan daarbij uit van een ecologische benadering van het onderwijs aan deze leerlingen: zowel kenmerken van de leerlingen zelf als van de onderwijscontext doen ertoe. Voortbouwend op alle beschikbare evidentie uit wetenschappelijk onderzoek over pedagogische en psychologische factoren die het leren van slechthorende en dove leerlingen beïnvloeden, benadrukken Knoors en Marschark keer op keer dat het lesgeven aan deze leerlingen niet identiek is aan het onderwijzen van horende leerlingen.In dit boek verkennen zij in afzonderlijke hoofdstukken factoren die van invloed zijn op het lesgeven aan leerlingen die slecht horen: hun taalvaardigheid en hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden. Daarnaast komt op basis van wetenschappelijk onderzoek het taal-, lees-, schrijf- en rekenonderwijs aan bod. Ook wordt ingegaan op de belofte die multimediaal, computerondersteund onderwijs inhoudt en op kenmerken van de onderwijscontext en het effect ervan op lesgeven en leren. Het boek benadrukt het belang van passende en voortdurende scholing van leerkrachten van leerlingen die slecht horen. Het overbrugt de kloof tussen wetenschappelijk onderzoek en de onderwijspraktijk en schetst wegen om de opleiding van leerkrachten verder te verbeteren.https://www.standaardboekhandel.be/p/mijn-leerling-hoort-slecht-9789033498282
Orthopedagogics --- personen met een auditieve beperking --- orthopedagogiek --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- Hearing impaired --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Aims and objectives --- kinderen --- slechthorende kinderen --- evidence based onderwijs --- Slechthorenden --- Doven --- 376.21 --- Doofheid --- Personen met een auditieve handicap --- Leren --- Lesgeven --- #KVHB:Doofheid; kinderen --- #KVHB:Gehoorstoornissen; kinderen --- 463.2 --- Doven en slechthorenden --- kinderen. --- slechthorende kinderen. --- evidence based onderwijs. --- 37621 --- KVHB:Doofheid; kinderen. --- KVHB:Gehoorstoornissen; kinderen. --- 4632 --- Doven en slechthorenden. --- Auditief gehandicapten --- Gehoorproblemen --- Slechthorende kinderen --- Dove kinderen --- Orthodidactiek --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Persoon met een auditieve handicap --- Gehoorprobleem --- Slechthorendheid --- Kind met een auditieve handicap
Choose an application
Is preventie vandaag goed voor morgen? Het boek bevat teksten die kritische analyses, maar ook handvatten en tips aanreiken om op een constructieve, effectieve en ethisch verantwoorde manier met preventie aan de slag te gaan. Nieuwe trends, met hun mogelijkheden én hun knelpunten, doen zich voor op verschillende plaatsen waar aan preventie wordt gedaan.De auteurs delen hun kennis en ervaring vanuit verschillende sectoren als de welzijnssector, de gezondheidszorg, de onderwijssector, de bijzondere jeugdzorg, de drugshulpverleninge, het stedelijk lokaal beleid, opvoedingsondersteuning en de criminologie. Praktijkwerkers, beleidsactoren en wetenschappers belichten en ontrafelen thema's over preventie. Van emancipatorische tot evidence based preventie, van probleemanalyse tot implementatie van preventie, van het risico op overdaad aan preventie tot de zoektcoht naa proportionele preventie
Hulpverlening. --- jeugdhulpverlening --- evidence-based methodiek --- opvoedingsondersteuning --- Sociology of social care --- preventiewerking (mensen) --- Social policy and particular groups --- Belgium --- Geestelijke gezondheidszorg --- Preventieve geestelijke gezondheidszorg --- 321 --- emancipatie --- evidence-based --- Preventie --- 614.4 --- preventie --- Emancipatie --- gezondheidszorg --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Prevention and control of communicable (infectious, contagious) diseases. Prevention of epidemics --- 361.01 --- PXL-Education 2016 --- preventieve jeugdzorg --- evidence-based onderwijs --- Onderwijs --- Gezondheidszorg --- Opvoedingsondersteuning --- Jeugdbescherming --- Welzijnszorg --- Zorg- en welzijnssector --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De impact van leren zichtbaar maken (Visible Learning) van John Hattie, bevat het resultaat van onderzoek waarbij miljoenen leraren en leerling betrokken waren en dat gebaseerd is op de synthese van meer dan 800 meta-analyses. Deze synthese wordt ingezet om een leermodel dat het leren en het lesgeven zichtbaar maakt, vorm te geven. Het brengt leraargericht onderwijs en leerlinggericht leren samen door een antwoord te formuleren op de vragen: •Hoe maak je leren tot een expliciet en uitdagend doel? •Wat zijn de leerintenties en succescriteria? En kennen leraren en leerlingen die? •Weten leraren en leerlingen wanneer het doel bereikt is? •Hoe kies je doelbewust activiteiten? •Hoe is het feedbackmodel van Hattie opgebouwd? •Hoe kun je het engagement van leraren en leerlingen verhogen om te komen tot leren? •Hoe bouw je als leraar aan kennis bij je leerlingen? Van oppervlakkig tot grondige en conceptuele kennis? •Hoe creëer je als schoolleider een omgeving waar leraren kunnen praten over hun lesgeven? In dit boek krijg je op zes domeinen verschillende bouwstenen die je kunnen helpen om een antwoord te vinden op de vraag: Wat heeft al dan niet een positieve impact op de leerprestaties van mijn leerlingen? De impact van leren zichtbaar maken, zet leraren, schoolleiders en andere onderwijsbetrokkenen aan om •stil te staan bij de eigen onderwijspraktijk; •doordachte keuzes te maken; •de leerprestaties van elke leerling te verbeteren; en om vanuit de eigen onderwijscontext te kiezen voor wat het beste werkt.
onderwijssociologie --- lesgeven --- Research on teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- leren --- onderwijsstrategiën --- leerlingmotivatie --- schoolprestaties --- klasmanagement --- onderwijsprogramma's --- leerprestaties --- Leren --- 454.2 --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Leerresultaten --- 454.23 --- Motivatie --- Onderwijsstrategieën --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsprogramma's --- Leerkrachten --- leerresultaten* --- Onderwijs : methodiek --- Didactiek --- Leerstrategieën --- #PBIB:+110.10 --- leerlingbegeleiding --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- methodiek --- Onderwijskunde. --- Onderwijsvisie. --- methodiek. --- Methodiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- visible learning --- PXL-Education 2016 --- Didactic strategies --- Teaching --- leren leren --- kennisleer --- didactische werkvormen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|