Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- Roman thriller --- Roman à suspense --- Suspense fiction --- Suspense tales --- Tales [Suspense ] --- Thriller (Fictie) --- Thriller (Littérature) --- Thrillers (Fictie) --- Thrillers (Fiction) --- Thrillers (Littérature)
Choose an application
American literature --- Engels --- Romans --- Privacy --- Internet --- Thrillers (literatuur) --- Roman --- Thriller (literatuur)
Choose an application
Misdaad --- Thrillers (literatuur) --- Graphic novels --- Stripverhalen --- Thriller (literatuur) --- Graphic novel --- Stripverhaal
Choose an application
The volume aims to be a reference work for all researchers interested in the study of fictional dialogue and its translation in suspense novels and films as well as in related genres. The volume also aims to determine the interplay between the creation of suspense and fictional dialogue. The particular interest in dialogue comes from the host of roles it plays in fiction. It helps create suspense and arouses a whole range of feelings in the reader or the audience related to the development of the plot. Fictional dialogue is the discursive method of evoking orality, conferring authenticity and credibility on a plot and giving fictional characters a voice. As a narrative strategy, dialogue is an important resource that enables the writer to shape the character’s subjectivity. In thrillers the characters’ voice is part of the process of creating suspense, an element of uncertainty, anxiety and excitement, which is not exclusive to this genre. To clearly differentiate suspense from the tension created by other types of fiction, this volume aims to study the relationship between the characters’ voices and the building of suspense and to describe the translation difficulties arising from this particular interdependence.
Detectiveverhalen --- Vertalen en stijl. --- Vertalen en stilistiek. --- Spanning in stijl --- Thrillers --- Dialogen --- Films --- Translating and interpreting. --- Dialogue --- Detective and mystery stories --- Motion pictures --- Dialogue in literature. --- vertalen. --- Translating. --- Traduction --- Dans la littérature --- Theory of literary translation --- Fiction --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Ondertiteling thrillers --- Traduction. --- Dans la littérature. --- American fiction --- Conversation in literature. --- Dialogism (Literary analysis) --- English fiction --- Dialogics (Literary analysis) --- Criticism --- History and criticism.
Choose an application
Marjolein is een betrokken, bevlogen docente op een zwarte middelbare school in Rotterdam. Ze heeft een goed contact met haar leerlingen, maar op een dag bedreigt een van hen haar met een mes. Ze is volstrekt overstuur, maar de directie vraagt haar er geen werk van te maken : dat zou de naam van de school maar schaden. Ze komt tussen twee vuren te staan, enerzijds haar loyaliteit aan de school en anderzijds haar angst voor verdere bedreigingen.
genre-thema"">
Choose an application
Een schoolreisje naar Vlieland. Alle ingrediënten voor een leuke trip lijken aanwezig. Maar dan gaat het vreselijk mis : een van de leerlingen wordt gewurgd in de duinen gevonden. De groep is lamgeslagen. Wat is er gebeurd? Wie heeft het gedaan? Door het slechte weer kan niemand van het eiland af. Steeds meer feiten komen aan het licht ; bijna iedereen lijkt een motief te hebben, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken. Langzaam verandert het verblijf in een hel.
genre-thema"">
Choose an application
Het Gouden Ei (1984), de klassieker van Tim Krabb, werd tweemaal verfilmd: in Nederland als Spoorloos (1988) en in de Verenigde Staten als The Vanishing (1993). Het boek werd wereldwijd vertaald en er werden meer dan een kwart miljoen exemplaren van verkocht. 'Rex stond weer op en liep naar de auto. Hij pakte het polaroidtoestel uit Saskia's mand en maakte een foto van het benzinestation. Een grapje voor zo meteen, maar hij zag ook de blikken al voor zich die kennissen, Saskia en hijzelf elkaar nog jaren later zouden toewerpen als ze het onderschrift in het album zagen: TOTAL-tankstation met daarin Saskia, enkele minuten voordat zij voor het eerst op de Autoroute zal chaufferen. De foto aan een punt houdend keek hij hoe het TOTAL-station en de geparkeerde auto's, haast of ze even leefden, uit de chemicaliën opdoemden.'
genre-thema"">
Choose an application
Das Buch erschließt erstmals Serialisierungsformen und -verfahren in der ARD-Reihe Tatort von 1970 bis heute. Die seriellen Vernetzungen garantieren den bis heute anhaltenden Erfolg des Formats mit Zuschauerquoten, die keine andere regelmäßig ausgestrahlte Sendung im deutschen Fernsehen erreicht. Die Autoren erforschen die spezifische Serialiät der Tatort-Reihe auf der Basis einer umfassenden Korpusanalyse von ca. 500 Folgen. Untersucht wird der Werk-Charakter der Reihe im Verhältnis zu den in den einzelnen Jahrzehnten vorherrschenden Bildästhetiken. Kontinuitäten in der Variation des Fernsehkrimi-Schemas betreffen Ermittlerfiguren, Handlungsräume und Konzepte der verschiedenen ARD-Sender. Behandelt werden darüber hinaus Themen wie Religion und Extremismus im Tatort, insofern darin die Kultur- und Mentalitätsgeschichte der Bundesrepublik reflektiert wird. Zurückgebunden werden die gewonnenen Einsichten an die Rezeption sowohl einzelner Folgen als auch des Tatort-Konzepts im Ganzen. Die Autoren legen eine Pilotstudie vor, die erstmals die quantitative Erfassung eines großen Film-Korpus mit hermeneutischen Analysen einzelner Filme verbindet.
Detective and mystery television programs --- Television crime shows --- Television series --- Series, Television --- Television serials --- Television programs --- Crime shows --- Crime television programs --- Criminal shows --- Criminal television programs --- Fiction television programs --- Thrillers (Television programs) --- History and criticism. --- Aesthetics. --- Tatort (Television program)
Choose an application
Although George Bernard Shaw quipped that "the Germans lack talent for two things: revolution and crime novels," there is a long tradition of German crime fiction; it simply hasn't aligned itself with international trends. Duringthe 1920s, German-language writers dispensed with the detective and focused instead on criminals, a trend that did not take hold in other countries until after 1945, by which time Germany had gone on to produce antidetective novels that were similarly ahead of their time. German crime fiction has thus always been a curious case; rather than follow the established rules of the genre, it has always been interested in examining, breaking, and ultimately rewriting those rules. This book assembles leading international scholars to examine today's German crime fiction. It features innovative scholarly work that matches the innovativeness of the genre, taking up the Regionalkrimi;crime fiction's reimagining and transforming of traditional identities; historical crime fiction that examines Germany's and Austria's conflicted twentieth-century past; and how the newly vibrant Austrian crime fiction ties in with and differentiates itself from its German counterpart. Contributors: Angelika Baier, Carol Anne Costabile-Heming, Kyle Frackman, Sascha Gerhards, Heike Henderson, Susanne C. Knittel, Anita McChesney, Traci S. O'Brien,Jon Sherman, Faye Stewart, Magdalena Waligórska. Lynn M. Kutch is Professor of German at Kutztown University of Pennsylvania. Todd Herzog is Professor and Head of the Department of German Studies at the University of Cincinnati.
Detective and mystery television programs --- Detective and mystery stories, German --- German fiction --- Austrian fiction --- Television crime shows --- Literature and history --- Identity (Psychology) in literature. --- History and criticism. --- History and literature --- History and poetry --- Poetry and history --- History --- Crime shows --- Crime television programs --- Criminal shows --- Criminal television programs --- Fiction television programs --- Thrillers (Television programs) --- Austrian literature --- German literature --- German detective stories --- German mystery stories --- Austrian authors --- Austrian crime fiction. --- Contemporary Crime Fiction. --- Crime Fiction. --- Crime Genre. --- Detective Fiction. --- German Authors. --- German Crime Novels. --- German Crime Writers. --- German Literature. --- German counterpart. --- German crime fiction. --- German-Language Crime Fiction. --- Literary Analysis. --- Literary Criticism. --- Literary Scholarship. --- Literary Tradition. --- Literary Trends. --- Regionalkrimi. --- historical crime fiction. --- traditional identities.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|