Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Néerlandais (langue) --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Education 2017
Choose an application
Néerlandais (langue) --- Droit pénal --- Français (langue) --- Droit --- Langage juridique. --- Traduction --- Traduction en français.
Choose an application
Waarom staat er ineens een spatie tussen 'Rijks' en 'museum'? Waarom zeggen we om de haverklap 'Klopt!'? En wat is er mis met de taal van het journaal? Jan Stroop geeft antwoord, behalve dan op de vraag waarom we wel 'lol' kunnen hebben maar geen 'lool'. Hij speurt naar de herkomst van woorden en uitdrukkingen die we dagelijks horen en gebruiken, en laat het verschil zien tussen taalgevoel en taaldecreet. Dit prikkelende, informatieve boek zet de lezer aan het denken over de taal van kranten, radio en tv, over dialect, Verkavelingsvlaams en abn, en over de onzin van het onderscheid tussen 'hen' en 'hun'. Stroop schrijft niemand de wet voor, want, zo wil zijn lijfspreuk: 'Wat niet kan, kun je niet zeggen en wat je kunt zeggen, dat kan dus gewoon.' Oordelen over wat mág en wat correct is, laat hij graag aan anderen over.
Dutch language --- Néerlandais (langue) --- Fautes de langage --- Normalisation --- Préservation des langues --- Fautes de langage. --- Normalisation. --- Préservation des langues.
Choose an application
Néerlandais (langue) --- Nederlands --- taal --- NT2 --- 838.5 --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Education 2017
Choose an application
1. Schrijven - 2. Stijl en woordkeus - 3. Taaladviezen - 4. Spelling - 5. Conventies - 6. Specifieke tekstsoorten.
Didactics of Dutch --- 808(03) --- naslagwerk -retorica en effectieve gebruik van taal --- Néerlandais (langue) --- Usage --- Usage. --- Nederlands --- Spelling --- Monograph
Choose an application
"In deze bundel brengen naaste en verre collega's van Prof. Ludo Beheydt een hulde aan zijn rijkgevulde academische carrière als hoogleraar Nederlandse taal en cultuur aan de Université catholique de Louvain. Zes van zijn eerder gepubliceerde artikelen vormen de leidraad van de bundel. Ze weerspiegelen de brede interesse die Ludo Beheydt altijd heeft gekoesterd voor de verschillende uithoeken van de Nederlandse taal, in het bijzonder taalkunde, taalverwerving, cultuur(kunde) en identiteit. De contribuanten werd gevraagd om met een van de geselecteerde artikelen in discussie te gaan. Dit leidt tot een waaier van diverse bijdragen waarin de Nederlandse taal en cultuur centraal staan"
Beheydt, Ludo --- Néerlandais (langue) --- Linguistique --- Histoire --- Recherche --- Beheydt, Ludo, --- Contrastieve taalkunde --- Vreemdetalenonderwijs --- Immersieonderwijs --- Nederlanden --- identiteit --- taal --- cultuur --- geschiedenis --- kunst --- beeldvorming --- Histoire. --- Recherche. --- Beheydt, L. --- Contrastieve taalkunde. --- Vreemdetalenonderwijs. --- Immersieonderwijs. --- cultuur. --- beeldvorming. --- Beheydt, Ludo. --- Néerlandais (langue) --- Group identity --- Benelux countries --- History
Choose an application
Néerlandais (langue) --- Reconnaissance des mots --- Statistique lexicale --- Mots et locutions --- Orthography --- Dutch language --- Netherlands --- Orthography and spelling --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Terms and phrases --- Vocabulary --- Glossaries, vocabularies, etc. --- Reconnaissance des mots. --- Statistique lexicale. --- Mots et locutions. --- Néerlandais (langue)
Choose an application
Dutch language --- Usage --- Fautes de langage. --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Néerlandais (langue) --- Néerlandais (langue) --- Usage. --- Conversation and phrase books --- French --- Terms and phrases --- Study and teaching --- French speakers --- Grammar --- Handbooks, manuals, etc. --- Dutch language - Usage
Choose an application
Hoe richt je je NT2-les het beste in? Heb je je klassenmanagement op orde? Hoe geef je het beste feedback? Hoe ga je om met je leergang, geef je instructies en zet je werkvormen in? Het beroep van NT2-docent vraagt om 'lesvaardigheid': een flexibele houding, inzicht in de stof en in de student. Daarom geeft dit boek de (beginnende) NT2-docent heel praktische handvatten die direct helpen bij het lesgeven aan anderstaligen.
Didactiek. --- Tweede taal. --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- didactische processen --- competentiemanagement --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 ; didactiek --- NT2 --- tweedetaalverwerving --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Néerlandais (langue) --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
In The Genitive Case in Dutch and German: A Study of Morphosyntactic Change in Codified Languages , Alan K. Scott offers an account of the tension that exists between morphosyntactic change and codification, focusing on the effect that codification has had on the genitive case and alternative constructions in both languages. On the basis of usage data from a wide variety of registers, from the 16th century to the present day, Alan K. Scott demonstrates that codification has preserved obsolescent morphological genitive constructions in Dutch and German while suppressing their potential replacements, and shows that, despite its association with norm-conformant language, the genitive is used to a surprisingly large extent in informal early modern Dutch and modern German sources.
Grammar, Comparative and general --- Linguistic change. --- German language --- Dutch language --- Morphosyntaxe --- Possessifs --- Changement linguistique --- Allemand (Langue) --- Néerlandais (Langue) --- Morphosyntax. --- Possessives. --- Possessives --- Cas (linguistique) --- Néerlandais (langue) --- Allemand (langue) --- Morphologie (linguistique) --- Syntaxe --- Case. --- Néerlandais (Langue) --- Ashkenazic German language --- Hochdeutsch --- Judaeo-German language (German) --- Judendeutsch language --- Judeo-German language (German) --- Jüdisch-Deutsch language --- Jüdischdeutsch language --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Syntaxe. --- Change, Linguistic --- Language change --- Historical linguistics --- Language and languages --- Possessives (Grammar) --- Morphosyntactic features --- Morphosyntax --- Possessive adjective --- Possessive case --- Possessive pronoun --- Adjective --- Case --- Pronoun --- Morphology --- Syntax --- Néerlandais (langue)
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|