Narrow your search

Library

AP (2)

DocAtlas (2)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

Thomas More Kempen (1)

UHasselt (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2014 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Interactiewijzer : analyse en aanpak van interactieproblemen in professionele opvoedingssituaties
Author:
ISBN: 9789023251569 Year: 2014 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De 'Interactiewijzer' biedt een praktisch, theoretisch onderbouwd middel waarmee professionele opvoeders de problematische interactie tussen het kind (de jongere) en de andere kinderen (jongeren) kunnen ombuigen. Opvoedingsproblemen en problematisch gedrag van kinderen worden niet beschreven vanuit oorzakelijke verbanden, maar vanuit een wisselwerking. Hierdoor kan je problematisch vastgeroeste interactiepatronen herkennen. De auteurs laten zien hoe je deze kunt doorbreken door specifieke sociale vaardigheden gericht te beïnvloeden. Ze bewerkten de interactionele theorie van Leary voor de orthopedische situatie. Dit aangepaste model biedt een samenhangend kader voor een handelingsgerichte diagnostiek. De 'Interactiewijzer' is gericht naar professionelen in het primair en secundair (speciaal) onderwijs, dagcentra voor schoolgaande jeugd, kinderdagverblijven en uiteenlopende vormen van (semi)residentiële jeugdhulpverlening. In deze 9e editie verwerken de auteurs de feedback van de vele gebruikers. De teksten zijn geactualiseerd en uitgebreid met bijlagen voor o.a. oplossingsgericht werken, combineren met Kids Skills en Mission Possible en elementaire houdingsaanwijzingen voor de professionele opvoeder.


Book
Psychosociale vaardigheden bij schoolgaande kinderen met ontwikkelingsstoornissen : verschillen en overeenkomsten tussen leerlingen met ASS, ADHD en/of ODD/CD
Authors: --- ---
ISBN: 9789088505355 9088505357 Year: 2014 Publisher: Amsterdam SWP

Listing 1 - 2 of 2
Sort by