Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Beer en Sophie zien dat sommige kinderen gepest worden op school. Ze blijven niet onverschillig, ze gaan over tot actie. Het boekje toont op een duidelijke manier in woord en beeld dat pesten niet kan en dat je als toeschouwer niet langs de zijlijn moet blijven staan, maar ingrijpen.
Dutch literature --- 455.1 --- Sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- pesten --- Schoolleven --- Pesten --- Didactics --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Ken je iemand die gepest wordt? Zou je zelf iemand durven pesten? Of word je zelf gepest? Wat kun je zelf doen in die situaties? Wat kunnen anderen doen? Er zijn een heleboel vragen en emoties die boven komen als je met pestsituaties te maken krijgt. Dit boek bekijkt de pestproblematiek vanuit verschillende perspectieven en benadrukt het belang van de omgeving in het oplossen en bespreekbaar maken van pestgedrag. Het werd op maat van kinderen geschreven en wetenschappelijk onderbouwd aan de hand van de KiVa-programma.
Intimidation --- Pesten --- 455.1 --- Plagen --- Cyberpesten --- 454.9 --- pesten --- cyberpesten --- plagen --- #PBIB:+107.22 --- 301.15 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- emoties --- Social psychology --- Pesten.
Choose an application
Iedereen werd ooit al eens geconfronteerd met pestgedrag, als pester, als gepeste of als toeschouwer. Pesten is immers van alle tijden en komt in alle omstandigheden en leeftijdscategorieën voor. Maar in het digitale tijdperk blijft het fenomeen niet beperkt tot het klaslokaal of de werkvloer. Via Twitter, Facebook en andere sociale media dringt het pestgedrag door tot diep in ons privéleven en daardoor is het onderwerp actueler dan ooit. In 'PESTitude' doet antipestcoach Ellen Somers het fenomeen uitgebreid uit de doeken: waar ligt de grens tussen plagen en pesten? Wat zijn de meest voorkomende vormen van pesten? Wie lijdt er onder een dergelijke situatie? Ze schreef geen wetenschappelijke verhandeling, maar een praktische handleiding om je eigen pestverhaal een plaats te geven in je leven en steviger in je schoenen te staan.
pesten --- Pesten ; werknemers --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- 455.1 --- Cyberpesten --- internet --- 301.15 --- Pesten --- Intimidation --- Control --- Handbooks, manuals, etc. --- Didactics --- Didactics of social education --- Secondary education
Choose an application
Timi is een verlegen jongen met veel talenten, maar hij voelt zich wel een beetje verloren in de maatschappij. Hij heeft geen vrienden en wordt gepest … Daarom vlucht hij in een droomwereld waar hij niet vatbaar is voor enig gevaar en zich weerbaarder leert op te stellen. Uiteindelijk keert Timi toch terug naar de aarde. Zich inzetten voor kinderen die zich ook wat buitengesloten voelen, wordt er zijn levensdoel. Deze educatieve bundel biedt heel wat tips en activiteiten om het gelijknamige cd-liedboek tegen pesten en cyberstalken met kinderen creatief te verwerken.
cyberpesten --- liederen --- Didactics of primary education --- pesten --- Pesten --- Liedjes --- C6 --- 478.9 --- Cyberpesten --- basisonderwijs --- liedjes --- pesterij --- 455.1 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 454.9 --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- pestproblemen --- pestgedrag --- sociale vaardigheden --- emotionele vorming --- Stalking --- Kinderliederen --- Liederen --- Kinderlied --- Lied
Choose an application
Zijn kinderen wreed? Is pesten onvermijdelijk? Ben je vroeger zelf gepest en ben je bang dat jouw kind hetzelfde lot wacht? Aan de hand van wetenschappelijke inzichten uit de psychologie, de sociologie, de biologie en de praktijk, afgewisseld met tips en adviezen voor ouders, bespreekt de auteur waarom en wanneer kinderen (en volwassenen) pesten, waarom sommigen de klos zijn en waar ouders van gepeste kinderen tegenaan lopen.
Educational sciences --- pesten --- Pesten --- 177.8 --- KHCA --- 455.1 --- Pesten: leerlingen --- 301.15 --- PXL-Central Office 2018 --- pestgedrag --- onderwijs --- sociologische aspecten --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Sociaal-emotionele problemen --- cyberpesten --- Opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Sociaal-emotioneel probleem --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- klasmanagement
Choose an application
Het cd-liedboek Time2stop neemt je mee naar de wereld van Timi: Droomermaaroplosland.Timi is een verlegen jongen met veel talenten, maar hij voelt zich wel een beetje verloren in de maatschappij. Hij heeft geen vrienden en wordt gepest … Daarom vlucht hij in een droomwereld waar hij niet vatbaar is voor enig gevaar en zich weerbaarder leert op te stellen. Uiteindelijk keert Timi toch terug naar de aarde. Zich inzetten voor kinderen die zich ook wat buitengesloten voelen, wordt er zijn levensdoel.De problematiek van pesten en cyberstalken is nog nooit zo actueel geweest. Bijna wekelijks lezen en horen we in de media tot welke drama’s dit kan leiden. Time2stop helpt dit wereldwijde probleem bespreekbaar te maken. De talrijke doetips zetten aan om op een speelse wijze de koe bij de horens te vatten.
basisonderwijs --- liedjes --- pesten --- C6 --- pesterij --- liedboek --- #PBIB:+107.22 --- Liedjes --- 454.9 --- cyberpesten --- sociale vaardigheden --- diversiteit --- empathie --- liederenbundels --- 455.1 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderliederen (Liedjes) --- Pesten --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2017 --- pestproblemen --- pestgedrag --- liedjesteksten --- emotionele vorming --- Cyberpesten --- Stalking --- Kinderliederen --- Liederen --- Kinderlied --- Lied
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|