Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje is geschreven voor kinderen die zelf of via een klasgenootje in contact komen met Bednet. Hierin volgen ze het verhaal van een Bednetter. Ze ervaren hoe het is om ziek te zijn en lange tijd niet naar school te kunnen gaan. Ze leren Bednet kennen en hoe de afstandslessen via Bednet verlopen. Bednet verbindt kinderen via afstandsonderwijs met de klas.
454.52 --- afstandsonderwijs --- langdurig zieken --- Zieke kinderen ; onderwijs --- 604.6
Choose an application
Ben je gek op computers en animatiefilmpjes? En wil je graag zelf computergames maken? Ontwikkel jouw digitaal talent met deze praktische gids. Met kleurrijke illustraties, handige tips en stap-voor-stap instructies om programma's te schrijven in Scratch en Python.
games --- programmeren (informatica) --- Computer. Automation --- Programmeren --- programmeertalen --- Scratch (software) --- Python (programmeertaal) --- Computer programming --- Programming (Electronic computers) --- Study and teaching --- Computer games --- Programming --- 525 --- Computers --- Scratch --- Games --- Python --- Informatica --- 476.6 --- Programmeren ; algemeen - Gebruikershandleidingen ; algemeen --- KATOR --- programmeren --- computergames --- kinderen --- 475.6 --- informatica --- computers --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Programmeertalen --- Software --- Kinderen --- Programmeertaal --- Scratch (programmeertaal) --- Computer --- Python (software) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Verpleegkunde --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Hoe kritisch gaan kinderen, jongeren en volwassenen om met informatie op het web? Hoe kunnen leraren hun leerlingen mediawijzer maken? En hoe integreren lerarenopleiders mediawijsheid het best in de didactiek? Voor het antwoord op deze vragen is Media Didactica ontwikkeld. Media Didactica is het allereerste complete referentiekader dat inzicht biedt in alle aspecten van mediawijshied en leerlijnen uitzet voor mediawijzer onderwijs en professionalisering.
Didactics of technology --- Didactics --- Science --- Didactics of social education --- media-educatie --- mediawijsheid --- didactiek --- 454.52 --- Mediawijsheid --- Informatieverwerking --- internet --- Media --- Media en onderwijs --- 454.51 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 474.23 --- multimedia --- ICT --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- onderwijsstijlen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Onderwijs en internet --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Sociale media --- Media literacy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- informatiekunde --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- kritisch denken --- jeugd --- informatievaardigheden --- digitale geletterdheid
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|