Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Deze masterproef gaat over merken en meer bepaald logo's op de Chinese markt. Veel westerse bedrijven kampen bij het betreden van een nieuwe markt met de vraag of ze hun marketingstrategie moeten lokaliseren of blijven standaardiseren. Logo's zijn een belangrijk onderdeel van de strategie aangezien ze de visuele belichaming van het bedrijf voorstellen. In deze masterproef ga ik op zoek naar wat voor logo's nu succesvol zijn op de Chinese markt en welke eigenschappen ze hebben.In het eerste deel van de paper wordt nog verder toegelicht waarom een logo zo belangrijk voor een bedrijf kan zijn. Het tweede deel vervolgens geeft een historisch overzicht van de ontwikkeling van merken in China specifiek. Ook de moderne ontwikkelingen worden toegelicht. De veranderingen die plaats hebben gevonden sinds de hervormingen van Deng Xiaoping zijn niet te verwaarlozen. Hoofdstuk 3 dan vertelt wat voor eigenschappen een succesvol logo in Oost-Azië en meer bepaald China moet hebben. De bekende problematiek van standaardisering versus lokalisering worden even belicht in hoofdstuk 4 en om het literatuurgedeelte af te sluiten haal ik dan nog culturele issues aan waar westerse bedrijven die de Chinese markt willen betreden rekening mee moeten houden. Mijn eigen onderzoek wordt uitgebreid weergegeven in hoofdstuk 6. Ik heb gekeken naar logo's in de praktijk en dan vooral de Chinese logo's. De logo's die ik zal analyseren komen uit een lijst van de vijftig meest waardevolle Chinese merken uit 2013 gepubliceerd door de website BrandZ. Elk van deze vijftig logo's heb ik beoordeeld op verschillende criteria. De resultaten heb ik dan samengevoegd waardoor we een duidelijk beeld krijgen van de eigenschappen van Chinese logo's. De meeste criteria heb ik ook gebruikt om een zelfde aantal Amerikaanse en Europese logo's te beoordelen om ze met de Chinese logo's te kunnen vergelijken. Deze vergelijking wordt nog verder ondersteund met de Chi-kwadraat toets naar verbanden binnen de Chinese logo'...
Choose an application
In this dissertation we examine the relations between China and Brazil. Even though their partnership goes back almost five decades, their relationship has only now started to develop rapidly. The investigation already pursued on this topic is not of great amount and focuses rather on the economic field of research.This dissertation starts by examining the historical context of the Sino-Brazilian relations. Furthermore it explores the current most important aspects of the relationship. At first it examines the political sphere in the Sino-Brazilian relations. Then it moves on to the economical sphere. After that it investigates the cultural ties of the two countries and finally it also concludes the scientific and technological cooperation between China and Brazil.Due to the few amount of research pursued on the Sino-Brazilian relations and more exactly on the socio-cultural aspect of its ties, this dissertation aspires to contribute to the available research in this particular domain. In order to conduct this investigation we used three questions throughout the research. The first one was how important both China and Brazil thinks of one another. The second one was which specific domain in their relations do they think of as more significant. Finally the third question was about the image they hold of one another.In order to explore these matters national newspapers in the two countries were employed. For Brazil we examined the articles of Folha de S. Paulo in 2013 and for China we used the articles of Renmin ribao, also for the same period of time.To come to conclusions about the first question we added up the amount of articles the press released in 2013 about the partner. This study revealed that Brazil attaches a significant amount of importance to China, whereas China attaches fewer importance to Brazil.For the second question we explored each article for its specific domain. The results revealed that the Brazilian press released mostly economic articles ab...
Choose an application
Vaak verschijnen er in kranten of op televisie allerlei berichten in verband met China. Sommigen daarvan handelen over de luxegoederenmarkt in China, Chinese toeristen die exuberante bedragen uitgeven in het buitenland, de verstedelijking in China of de grote kloof tussen arm en rijk. Al deze berichten hebben één sociale groep gemeen: de Chinese nieuwe rijken.De Chinese nieuwe rijken een relatief recent fenomeen. Na de turbulente jaren van het beleid van Mao Zedong volgen er al snel economische hervormingen, met de openstelling van het land en de markt tot gevolg. Vanaf de jaren 90 van de twintigste eeuw ontstaat er een nieuwe middenklasse, een tot dan toe in China onbekende sociale klasse.Hun consumentengedrag verbaast de hele wereld. Chinezen hebben onlangs Japanners ingehaald als grootste consumenten van luxeproducten ter wereld, en op alle mogelijke plaatsen kan je Chinese toeristen dure aankopen zien doen. Door hun consumptiepatronen streven ze naar een hogere maatschappelijke status of willen ze hun huidige sociale positie verstevigen. Dit interessant gegeven wil ik in deze thesis onderzoeken. Eerst zorg ik voor een theoretische basiskennis door het ontstaan en de kenmerken van de Chinese nieuwe rijken te onderzoeken. Daarna neem ik hun consumentengedrag onder de loep. Welke factoren hun winkelgedrag beïnvloeden en hoe zij aankoopbeslissingen nemen zijn twee belangrijke elementen in dit deel. Ook bespreek ik de huidige situatie op de luxemarkt in China en enkele belangrijke veranderingen die deze aan het doormaken is. Verder kijk ik ook nog naar op welke manier bedrijven hun producten het best aan de Chinese nieuwe rijken kunnen aanbieden. Deze theoretische kennis toets ik aan de realiteit in het laatste hoofdstuk. Door middel van interviews bij Belgische verkopers in Antwerpen en Brussel probeer ik een beeld te schetsen van de Chinese nieuwe rijke toerist in België en zijn consumentengedrag in de winkels.Chinese nieuwe rijken zijn een interessante soci...
Choose an application
Ever since the end of the 19th century, there has been a renewed research interest into a group of prosaic reformers living during the Tang and Song dynasties. This movement has been given the name 'Classical Prose Movement' (guwen yundong), referring to writers like Han Yu, Liu Zongyuan, Li Hua, Liang Su, Li Ao, Xiao Yingshi etc. They claimed that their works are based on the prose found in old texts (hence Classical prose), using their literary style and employing the same ideological terminology to refer to the cultural values of their time. It has been widely recognised in frameworks found in Chinese as well as Western research that by using qualitative and intuitive methods, one can indeed see how these writers applied the same terminology, but by doing so changed these terms' meanings.The approach of this master thesis is not qualitative, but rather quantitative, looking to answer the questions whether it is possible to compose a statistical list which one can use to discern guwen texts from other texts, and whether it is possible to see more intricately which texts have been influenced by which other texts. Using stylometric methods and the software programme R, this paper analyses a linguistic corpus, that consists of: 1) the old texts guwen writers are supposed to imitate; 2) pianwen texts, a genre guwen writers claim is too full of frivolities instead of content and thus should be regarded as a kind of anti-guwen; 3) guwen texts of the Tang dynasty; 4) guwen texts of the Song dynasty; 5) Buddhist texts, because the Buddhist church was very popular during these dynasties, presumably influencing the guwen writers as well. After drawing a list of the most frequent 100 single characters (unigrams) encountered in the Tang and Song guwen subcorpus, these tokens are used to compare similarities and dissimilarities of the samples found in the whole corpus. This approach is repeated twice for the most frequent 100 combinations of two (bigrams) and respectively t...
Choose an application
This study was designed to investigate what Chinese travellers talk about in online reviews after having stayed in a hotel and how they articulate themselves about their experiences. It will be compared with data that is obtained from reviews written by people from the western culture, to see if there are any cultural differences noticeable. With the help of the cultural dimensions of Hofstede, some hypotheses were established. These conceptualize the amount of notifications of a specific factor that one culture mentions. For example, do Chinese travellers talk more about the empathy of the staff than their western counterparts? Is it true that both cultures pay equally much attention to the material things of a hotel? It is pursued by some other research questions: which culture complains the most? About which factors do they complain the most? Is there a relationship between the variables of age or sex and complaining behaviour? This post-purchase behaviour forms the subject of this study. Data for this research is obtained from the review websites TripAdvisor and Dianping for respectively western and Chinese online reviews. 200 reviews (100 written by western travellers and 100 by Chinese) have been analysed. There has been made use of the five dimensions of SERVQUAL (tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy) to subdivide the different factors people can talk about. The review is ascribed a 0 for a factor when it is not mentioned; when a certain factor is discussed, the review gets a 1 or -1 (depending on whether it is mentioned in a positive or negative way).The first chapter of this thesis talks about social media. Different classification schemes are discussed and the characteristics of review sites are analysed to see where they fit in. Later on, the situation of social media in China is reviewed. The second chapter talks about electronic word of mouth: what is it and is it to be trusted? The selection of the data sample happened partl...
Choose an application
In 2013 more than 3.5 million Chinese tourists visited Europe and the China Tourism Academy expects this number to double during 2014. This oncoming swarm of tourists will have an impact on the economy of visited tourist destinations. Unsurprisingly, China's oubound tourism is a much debated subject these days. Despite recent attention, the scope of existing research in this field is still limited. The focus is generally on social and microeconomic aspects, such as means to attract and please Chinese visitors. International optimization of the tourism industry, however, requires research on Chinese tourism from a broad and international economic perspective.The main research question of this dissertation is: how big is the economic impact of Chinese outbound tourism on destination countries such as Belgium? We approach this question throughout three chapters: Tourism Policy in China, the Chinese Outbound Tourist and the Economic Impact of Chinese Outbound Tourism on Belgium. In order to achieve the research purpose, several kinds of qualitative and quantitative research methods were applied on primary and secondary data.The first chapter commences with an explanation of the 'tourism policy paradigm of China'. This paradigm was introduced by Dabid Airey and King Chong. It is useful for the interpretation of tourism policies. For example, the Chinese government recently started encouraging outbound tourism, partly because it recognized the fit of the economic impact of outbound tourism as a means for diplomatic pressure. This chapter is mainly based on qualitative research of secondary data, but also of primary data such as media coverage on recent policy changes. The second chapter focuses on the Chinese outbound tourists themselves. Data from previous research of the China Tourism Academy and the China Outbound Tourism Research Institute are complemented with primary data from a survey research. According to research results, over 163,000 Chinese tourists will re...
Choose an application
Gedurende de voorbije drie decennia heeft de wereldeconomie een fundamentele transitie ondergaan. Het voortdurende proces van globalisering heeft immers geleid tot een steeds grotere integratie van en interdependentie tussen verschillende nationale economieën. Hierbij worden obstakels voor internationale handel en investeringen almaar verder teruggedrongen. Een meer recent fenomeen betreft het toenemende gebruik van grensoverschrijdende fusies en overnames ('mergers and acquisitions' (M&A's) in het Engels) als vorm van buitenlandse directe investeringen (BDI). Ondanks de populariteit van deze modus, blijft het aandeel mislukte M&A's bijzonder hoog. De uitdaging om het bestaande personeel in het opgekochte bedrijf te behouden, vormt, als onderdeel van het integratieproces, één van de belangrijkste moeilijkheden waarmee acquisitiemanagers geconfronteerd worden. Vooral in China, waar nog een enorm potentieel is voor M&A activiteit, maar tegelijk ook een groot tekort aan gekwalificeerde arbeidskrachten, is het verloop en behoud van personeel van uitermate groot belang voor buitenlandse bedrijven.De literatuur omtrent M&A's enerzijds en het verloop en behoud van werknemers anderzijds is dan wel zeer omvangrijk, toch zijn er maar weinig onderzoeken voorhanden waarin beide aspecten samen belicht worden. Zelfs als dit al het geval is, gaat het bijna exclusief over het verloop van topmanagers in M&A's (Hayes & Hoag, 1974; Walsh, 1988 & 1989; Ivancevich & Stewart, 1989; Datta, 1991; Krug & Hegarty, 1997; Lubatkin et al., 1999). Bovendien houden deze publicaties te weinig rekening met de verschillende manieren om twee bedrijven met elkaar te integreren. De doelstelling van deze paper is dan ook om op basis van het werk van Haspeslagh & Jemison (1991) een onderscheid te maken tussen verschillende integratiestrategieën en het effect van de diverse strategieën op het vrijwillige verloop van werknemers te onderzoeken. Hiermee kunnen we een meer gedetailleerd en genuanceerd...
Choose an application
The present study is an initial attempt to investigate how Chinese travellers articulate themselves on online travel blogs about Flanders. China's outbound tourism market has grown significantly over the past few years as Chinese tourists have become increasingly important for global and Flemish tourist markets. Destination images are one of the major influencing factors in the tourist's decision making process: when tourists have quality images of a certain destination they're more likely to include this destination in possible travel plans. External information sources such as online social media sites have been found to be an important element in the destination image formation process. The first section of this paper provides an overview of the changing attitudes of the Chinese government towards outbound tourism. General characteristics of Chinese tourists will be provided, as well as an insight into the growing number of Chinese tourists in Flanders. Furthermore, the importance of social media in China and the relation to tourism will be analysed. The first section concludes with an explanation of the importance of tourist destination image and destination branding. The second section of this paper then examines the destination image of Chinese travellers about Flanders by conducting a netnography and analysis of 180 online travel reports written by Chinese travellers after they visited Flanders. The data was gathered during May and June 2014 from several online travel blogs. The quantitative and qualitative analysis of the travel blogs show that the overall image of Flanders that tourists have after visiting is rather positive. Chinese tourists are generally satisfied with their stay in Flanders, except for outlying issues such as high prices or the cleanness in some cities.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|