Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het theoretisch deel bestaat uit twee grote stukken. Enerzijds worden de voedingsbehoeften bij kinderen tussen 6 en 12 jaar besproken: wat is gezonde voeding, waaruit bestaat een gezond ontbijt en wat zijn de voordelen van een gezond ontbijt. Het tweede deel gaat dieper in op het informeren van ouders om gezonde ontbijtgewoontes aan te leren bij deze doelgroep. Verschillende onderzoeken tonen aan dat één op drie kinderen nooit of slechts af en toe ontbijten. In het praktisch gedeelte van dit eindwerk wordt dit via een enquête getoetst bij kinderen van het 3de en 4de leerjaar van de basisschool Driekoningen te Torhout. De resultaten bevestigen inderdaad wat reeds naar voor kwam in de verschillende onderzoeken. Als mogelijke oplossing hiervoor werd er een website ontworpen waar kinderen aan de hand van een educatief spel spelenderwijs informatie kunnen verwerven over een gezond ontbijt. Daarenboven werd er geprobeerd via deze website ook de ouders te informeren over gezonde ontbijtgewoontes.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|