Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
"This book highlights the latest research from professionals and researchers working in the fields of educational games development, e-learning, multimedia, educational psychology, and information technology, promoting an in-depth understanding of the multiple factors and challenges inherent to the design and integration of game-based learning environments"--Provided by publisher.
Cognitive learning --- Educational games --- Learning, Psychology of --- Simulation games in education
Choose an application
Environmental health --- Decision making --- Simulation games. --- Educational games. --- Management --- Games --- Games.
Choose an application
Where did wargames come from? Who participated in them, and why? How is their development related to changes in real-life warfare? Which aspects of war did they capture, which ones did they leave out, how, and why? What do they tell us about the conduct of war in the times and places where they were played? How useful are they in training and preparation for war? Why are some so much more popular than others, and how do men and women differ in their interest? Starting with the combat of David versus Goliath, passing through the gladiatorial games, tournaments, trials by battle, duels, and board games such as chess, all the way to the latest simulations and computer games, this unique book traces the subject in all its splendid richness. As it does so, it provides new and occasionally surprising insights into human nature.
War games --- Computer war games --- Video war games --- War --- Computer games --- Kriegsspiel --- Wargames --- Military art and science --- Military maneuvers --- Simulation games --- Tactics --- History. --- Computer simulation --- Mathematical models --- Social Sciences --- Political Science --- Video games --- War video games --- Krigsspil
Choose an application
Overal waar mensen willen leren, kan een beroep worden gedaan op creativiteit om te LEREN vanuit de BELEVING.Dit boek over rollenspel gaat daarom eerst en vooral over creativiteit, daarna over improvisatie en drama en pas dan over rollenspel. Rollenspel is immers een creatief aanbod, er bestaan tal van creatieve methodieken die een aanzet zijn tot rollenspel. Kunnen en durven improviseren is dan weer een basisvoorwaarde in het aandurven van rollenspel. Voor het onderdeel improviseren steunt het boek op twee grondleggers: Keith Johnstone en Henk Hofman. Drama, een werkvorm waarbij de deelnemers met enkel maar zichzelf en hun eigen uitdrukkingsmogelijkheden tot expressie komen, brengt ons nog een stap dichter bij rollenspel. Rollenspel wordt zeer grondig besproken, er wordt ook een link gelegd naar coaching. Ter afsluiting is er een checklist om tijdens het rollenspel te benoemen wat er in beeld komt.Het werken met rollenspel heeft ondertussen al zijn nut bewezen in verschillende professionele contexten als onderwijs en opvoeding, hulpverlening, politie, gevangeniswezen, magistratuur, advocatuur...In het boek vind je uit deze verschillende contexten veel inspirerende voorbeelden
Rollenspel. --- rollenspelen --- Didactics --- Personnel management --- coaching --- improvisatie --- didactische werkvormen --- dramatische expressie --- Didactic strategies --- opleidingen --- Simulation games in education --- Role playing --- PXL-Healthcare 2018 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- rollenspel --- creatieve communicatie --- Rollenspel --- Leren --- Improvisatie --- Dramatische vorming --- Opleidingen --- Training --- Coaching --- 371.39 --- Drama --- drama --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Training (vorming)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|