Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sheryl Sandberg is een van de inspirerendste leiders ter wereld en een icoon voor vrouwen die een balans zoeken tussen werk en gezin. Ze is het levende voorbeeld van haar eigen ideeen over een onderwerp dat nog nooit zo actueel was. In 'Lean in' spoort ze vrouwen aan om risico's te nemen, nieuwe uitdagingen aan te gaan en een (top)baan te zoeken waar ze voldoening in vinden en blijven vinden. Het is tijd voor actie, aldus Sandberg. Bron : http://www.managementboek.nl
Management --- Vrouw --- Positie van de vrouw --- Leiderschap --- Diversiteitsbeleid --- Praktijk
Choose an application
Choose an application
Aarzelingsmarkeerders. --- Europees Parlement. --- Man-vrouw verschillen. --- Simultaan tolken. --- Sociale positie. --- Sociolinguïstiek. --- Tolken. --- Tolkstudie.
Choose an application
Stratego is het spel van aanval en verdediging, van spanning en verrassing. Wie het spel goed wil spelen, moet zijn tegenstander kunnen doorgronden. Diezelfde spelregels gelden wanneer u carrière wilt maken. Als u hogerop wilt komen, zult u immers een goed overzicht moeten hebben van het krachtenveld waarin u zich bevindt, zult u tijdig de juiste aanval of verdediging moeten kiezen en tegelijkertijd vertrouwd moeten zijn met gewoontes, overtuigingen en normen die nergens officieel zijn vastgelegd. Ambitieuze vrouwen zijn vaak onbekend met de ongeschreven regels van het - door mannen gedomineerde - strategische spel dat binnen organisaties wordt gespeeld. 'Stratego voor vrouwen' biedt vrouwen een handvat om carrière te maken en 'het spel' strategisch te spelen, zonder dat hun vrouwzijn daarbij in het geding komt. Nieuw in deze herziene uitgave is de aandacht voor het zichtbaar blijven in het Nieuwe Werken en profileren met social media. Bovendien wordt beschreven welke specifieke dynamiek geldt tussen vrouwen onderling en hoe u hier op een effectieve manier mee kan omgaan. Verder gaat deze editie in op aspecten van de financiële crisis en hoe dit door het inzetten van de verschillende niveaus van macht voor een volgende keer kan worden voorkomen.De eerste editie van dit boek stond op de shortlist voor het Managementboek van het Jaar 2008.Bron : http://www.academicservice.nl
Vrouw --- Positie van de vrouw --- Management --- Managementvaardigheden --- Carrièremanagement --- Sociale media --- Economische crisis
Choose an application
In many countries, the majority of high profile journalists and editors remain male. Although there have been considerable changes in the prospects for women working in the media in the past few decades, women are still noticeably in the minority in the top journalistic roles, despite making up the majority of journalism students. In this book, Suzanne Franks looks at the key issues surrounding female journalists - from on-screen sexism and ageism to the dangers facing female foreign correspondents reporting from war zones. She also analyses the way that the changing digital media have presented both challenges and opportunities for women working in journalism and considers this in an international perspective. . In doing so, this book provides an overview of the ongoing imbalances faced by women in the media and looks at the key issues hindering gender equality in journalism.
Women and journalism --- Sex discrimination against women --- Ageism --- #SBIB:309H302 --- #SBIB:316.346H22 --- #SBIB:316.334.2A341 --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,... --- Positie van de vrouw in de samenleving: arbeid en beroep --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: de vrouw en de arbeidsmarkt --- Women and journalism. --- Sex discrimination against women. --- Ageism. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,
Choose an application
Objectivity in journalism is a key topic for debate in media, communication and journalism studies, and has been the subject of intensive historical and sociological research. In the first study of its kind, Steven Maras surveys the different viewpoints and perspectives on objectivity. Going beyond a denunciation or defence of journalistic objectivity, Maras critically examines the different scholarly and professional arguments made in the area. Structured around key questions, the book considers the origins and history of objectivity, its philosophical influences, the main objections and defences, and questions of values, politics and ethics. This book examines debates around objectivity as a transnational norm, focusing on the emergence of objectivity in the US, while broadening out discussion to include developments around objectivity in the UK, Australia, Asia and other regions.
Professional ethics. Deontology --- Journalism --- Presse --- Objectivity. --- Objectivité --- pers --- journalistiek --- objectiviteit --- communicatie --- mediatheorie --- 07 --- #SBIB:309H302 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Objectiviteit --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,... --- Objectivité --- Bias in journalism --- Slanted news --- Journalistic ethics --- Objectivity --- Press and propaganda --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie, --- Journalism - Objectivity. --- Médias
Choose an application
Doelstellingen: In deze masterproef ligt de nadruk op de 'Face Threatening Acts' (FTA's). Het doel is om na te gaan of er hieromtrent verschillen bestaan in de tolkprestatie van mannelijke en vrouwelijke tolken aan het Europees Parlement. Middelen of methode: Dit onderzoek bestaat uit twee hoofdbestanddelen: eerst hebben we een literatuurstudie uitgevoerd om daarna zelf een empirische studie te verrichten. In het eerste hoofdstuk van de literatuurstudie werden de verschillen tussen mannen en vrouwen m.b.t. het taalgebruik beschreven. Hierbij werden eerst de biologische en de sociale invalshoek in beeld gebracht om daarna de nadruk te leggen op de tegenstelling 'dominantie-ondergeschiktheid', die respectievelijk mannen en vrouwen kenmerkt. In het tweede hoofdstuk werden de zogenaamde 'Politeness-theory' en 'Impoliteness-theory' beschreven, om in het derde hoofdstuk de link te leggen met het beroep van de simultane tolk. Op basis van de theorie konden we de hypothese vormen dat vrouwelijke tolken FTA's meer zouden afzwakken, terwijl mannelijke tolken een letterlijke weergave verkiezen. Deze hypothese werd nagegaan in het vierde hoofdstuk aan de hand van eigen transcripties van bijdragen aan de plenaire sessies aan het Europees Parlement. Alle FTA's werden uit de transcripties gehaald en in vijf verschillende categorieën opgedeeld volgens het model van Culpeper. Vervolgens werd nagegaan welke strategieën gebruikt worden bij de vertolking van deze FTA's. Op deze manier konden we nagaan of er significante verschillen bestaan tussen de aanpak van mannelijke en vrouwelijke tolken. Resultaten: Uit onze resultaten blijkt dat onze hypothese grotendeels bevestigd wordt. Mannelijke tolken geven in 73,3% van de gevallen een letterlijke reproductie van de FTA weer, terwijl dit percentage bij vrouwelijke tolken op 54% ligt. Mannen kiezen ook vaker dan vrouwen voor een versterking van de FTA in de tolkprestatie: 5% tegenover 2,7%. Tevens ligt het percentage afzwakkingen van de FTA bij vrouwelijke tolken gemiddeld op 27% en op 14,9% wat betreft de omissies. Bij mannen ligt dit lager, namelijk 16,7% voor de afzwakkingen en 1,7% voor de omissies.
FTA. --- Genderlinguïstiek. --- H350-linguïstiek. --- Impoliteness. --- Man-vrouw verschillen. --- Politeness. --- Simultaan tolken. --- Sociale positie. --- Stereotypering. --- Taalgebruik. --- Tolk. --- Tolkstudie.
Choose an application
Journalisten krijgen steeds meer een dubbele rol. Enerzijds moeten zij nieuwsfeiten snel omzetten in lezersgerichte teksten, video's en foto's. Anderzijds vraagt de maatschappij hun meer en meer om duiding. Ook spelen burgers steeds vaker een rol in het maken van nieuws. Journalistiek van nu moet daarom maatschappijgericht en multimediaal zijn. Deel 1 gaat in op het veranderende journalistieke vak. Deel 2 gaat over het werk zelf: onder andere bureauredactie, selecteren van nieuws, tekstschrijven, vorm, opbouw en achtergrondjournalistiek komen aan bod. In deel 3 is er aandacht voor de wetten en regels waarmee journalisten te maken hebben.
multimedia --- maatschappijbeelden --- journalistiek --- Journalism --- Journalistiek --- Nieuws --- Journalistieke ethiek --- Media --- toekomst --- toekomst. --- Journalistiek ; methodiek --- Televisiejournalistiek --- Toekomst. --- #SBIB:309H302 --- #SBIB:309H1010 --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H1713 --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- PXL-Media & Tourism 2014 --- maatschappij --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,
Choose an application
This handbook is a timely academic adaptation of information contained in the Global Report on the Status of Women in News Media, a study commissioned by the International Women's Media Foundation and published in 2011. The study was conducted by the book's editor, international feminist media scholar, Carolyn M. Byerly. The text draws together the most robust data from that study, presenting it in 29 chapters on individual nations and three additional chapters with historical background on women in journalism and a theoretical framework grounded in feminist political economy. The book is the most expansive effort to date to consider women's standing in the journalism profession across the world. The contributing authors, in most cases the original researchers for their respective nations in the Global Report study, seek to question the status of women in newsrooms, asking how far women have come and what their progress (or lack of progress) tells us about women's right to communicate.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Journalism --- Women in journalism --- Women journalists --- Women in journalism. --- #SBIB:309H302 --- #SBIB:309H1010 --- #SBIB:316.346H22 --- Women and journalism --- Women in the mass media industry --- Statistics. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,... --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- Positie van de vrouw in de samenleving: arbeid en beroep --- Social policy --- Mass communications --- Statistics --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,.. --- De communicator: opleiding, statuut, deontologie, zelfbeeld, sociale positie,. --- Equal opportunities --- Gender --- International --- Media --- Book --- Chiffres
Choose an application
In Noorwegen is wettelijk bepaald dat een derde van een bestuur uit vrouwen moet bestaan; in Amerika is het aantal vrouwelijke advocaten tussen 1970 en 2012 gestegen van 3 tot 40 procent en meer dan de helft van de rechtenstudenten is van het vrouwelijke geslacht. Deze resultaten zijn baanbrekend, maar helaas niet universeel. Het zijn vooral de jonge, hoogopgeleide vrouwelijke professionals zonder kinderen die de grootste vooruitgang boeken. Zij laten hun 'zusters' met lagere opleidingen, parttimebanen en kinderen ver achter zich. De solidariteit tussen vrouwen brokkelt steeds meer af. In De XX factor onderzoekt Alison Wolf wat voor gevolgen dit heeft op sociaal, economisch en cultureel vlak. Wat is het resultaat van de jarenlange strijd tegen seksuele ongelijkheid?Bron : http://www.atlascontact.nl
Women --- Employment --- History --- Women employees --- Women executives --- Women in the professions --- Vrouwen --- Positie van de vrouw --- Carrièremanagement --- Arbeidsmarkt --- Feminisme --- Managementvaardigheden --- Deeltijdse arbeid --- Vrouw --- Deeltijd --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|