Listing 1 - 10 of 163 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit boek gaat over het dagelijks werk van buitengewoon opsporingsambtenaren van gemeenten - de Boa's - in de openbare ruimte. Met name in de middelgrote en kleinere gemeenten. De positie van de gemeentelijke handhavers binnen het veiligheidsdomein is nog niet uitgekristalliseerd. Ook is er nog geen scherp zicht op hun dagelijkse werkzaamheden. Er is onderzoek gedaan in zes gemeenten: Apeldoorn, Ede, Capelle aan den IJssel,0Deurne, Geldrop-Mierlo en Zeist. De praktijk in de zes gemeenten staat soms ver af van het gangbare beeld van gemeentelijke handhavers. Zo beschikken de handhavers over meer beleidsvrijheid dan vooraf verondersteld en ook hun achtergrond strookt lang niet altijd met het publieke imago van de onbevoegde stadswacht die vanuit een uitkeringssituatie in het handhavingswerk terecht is gekomen.0Wij hebben ervaren dat de handhavers meer 'grijstinten' in het contact met het publiek zien en veel genuanceerder optreden dan de starre, laagopgeleide stadswacht in de publieke beeldvorming. Dit boek geeft daarmee een boeiend en actueel beeld van het werk van de gemeentelijk toezichthouder in kleinere gemeenten.
Police patrol --- Police patrol. --- Police --- Police. --- Netherlands.
Choose an application
Choose an application
Israel has changed dramatically since its founding, especially in the past two decades. There is a public interest in having the police provide a type and level of service that keeps pace with these changes. Despite relatively low crime rates, the public in Israel still perceives threats to personal security and expresses concern over quality of police service. This report addresses issues of public perceptions and public trust in the police, benchmarking the police against other police organizations, performance measurement, and deterrence and crime prevention.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Au tournant des XIXe et XXe siècles, les écrits présents dans l'espace urbain deviennent un objet d'attention privilégié pour les policiers. Ceux-ci se mettent en effet à lire les affiches, à noter et effacer les graffitis ou les billets illicites, à décrire en détail les fragments d'écriture trouvés sur les murs ou dans les lieux publics… Doté tout à coup d'une puissance subversive, l'écrit devient une composante de la société sur laquelle il faut veiller. De cette invention de l'écriture dangereuse naît et se développe un savoir policier inédit, qui va connaître son apogée dans l'entre-deux-guerres avec la figure emblématique d'Edmond Locard. À partir d'une plongée dans les archives, et en s'appuyant sur la pensée de Michel Foucault, cet ouvrage souhaite reconstituer la naissance et l'évolution de ce regard policier sur l'écriture. Le lecteur est ainsi invité à suivre ces policiers de l'écrit dans leur travail quotidien, en passant au ras des palissades, en entrant dans les laboratoires de police scientifique, en regardant dans les microscopes… C'est donc à une histoire de l'écriture et de la lecture par la marge que nous convie Philippe Artières, poursuivant ici son travail d'exploration de l'histoire de l'écriture contemporaine et des pouvoirs de l'écrit dans nos sociétés modernes.
Choose an application
Choose an application
This publication reviews the policies and institutional mechanisms for countering police corruption in several EU member states. To be effective, anti-corruption efforts should be based on a system of independent and mutually accountable institutions which are sufficiently empowered to implement their objectives. This report emphasises the last two decades of experience in the UK, Belgium and Austria in modernising their anti-corruption policies and institutions. In addition to the institutional and legal framework, concrete measures and methods (risk assessment, integrity tests, etc.) are also examined. The Bulgarian and Romanian experience in countering corruption in law enforcement institutions is also reviewed with an emphasis on some of the main problems and gaps that undermine effective counter measures.
Listing 1 - 10 of 163 | << page >> |
Sort by
|