Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het zinnenboek Italiaans
Author:
ISBN: 9789461936271 Year: 2013 Publisher: [S.l.] : Limburger.nl/mijnboek,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Posobie po obučeniju russkomu udareniju dlja izučajuščich russkij jazyk kak inostrannyj
Author:
ISBN: 9785883372970 588337297X Year: 2013 Publisher: Moskva : Russkij jazyk. Kursy,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Trans-Atlantic Project : a study of pre- and post-learning agreements, student expectations and learner autonomy
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schaatsen jong geleerd.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789072335609 Year: 2013 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
The acquisition of the present perfect (progressive): an empirical study among Dutch first-year students acquiring English as a foreign language
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: Deze studie betreft de verwerving van de "present perfect" en de "present perfect progressive". Zo wil ik nagaan in welke mate onderwijs en oefeningen over die tijden leereffecten teweegbrengen bij Nederlandstalige studenten die Engels kozen als hun tweede vreemde taal aan de Faculteit Vertaalkunde van Hogeschool Gent. Middelen of methode: Hiertoe werd een empirisch onderzoek gevoerd. Aan de hand van twee testen werd nagegaan of de respondenten de verschillende gebruiksregels van de betreffende tijden correct konden toepassen. Met de eerste test wilde ik achterhalen in welke mate de respondenten wisten in welke contexten ze de "present perfect" en de "present perfect progressive" moesten gebruiken voor ze hierover onderwezen waren. De tweede test diende om na te gaan of ze de gebruiksregels van die twee tijden beter konden toepassen nadat ze erover onderwezen waren en er oefeningen op gemaakt hadden. Resultaten: Nadat ze onderwezen waren over de tijden, bleken de studenten minder fouten te maken op nagenoeg elke regel, met uitzondering van de regels "resultative past" en "the effects of the activity are still apparent". De grootste leereffecten werden veroorzaakt door de regels "state-up-to-the-present", "habit-in-a-period-up-to-the-present", "temporary-habit-up-to-the-present" en "anti-progressive verbs with the emphasis on temporariness or tentativeness".


Book
Glagoly dviženija - bez ošibok : Posobie dlja studentov, izučajuščich russkij jazyk kak inostrannyj
Author:
ISBN: 9785883370587 5883370586 Year: 2013 Publisher: Moskva : Russkij jazyk,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
The mnemonic effect of assonance for recalling L2 collocations
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: In dit onderzoek gaan we na of Engelse collocaties die assonantie vertonen beter worden onthouden dan collocaties die geen assonatie bevatten. Eerder werd al aangetoond dat alliteratie een bevorderend effect heeft op de retentie van woordcombinaties (Lindstromberg & Boers 2008a). Inzake assonantie werd in een studie met een beperkt aantal participanten aangetoond dat dit minder saillante klankpatroon eveneens tot een grotere retentie van woordcombinaties kan leiden (Lindstromberg & Boers 2008b). In dit onderzoek werd de aandacht van de participanten gevestigd op de assonerende collocaties waardoor het effect dat werd gevonden, zou kunnen worden toegeschreven aan de sorteertaak. Het onderzoek in mijn masterproef is een gedeeltelijke replicatie hiervan met een groter aantal participanten en met een sorteertaak die de assonerende collocaties niet bevoordeelt.Lindstromberg, S. & F. Boers (2008a) The mnemonic effect of noticing alliteration in lexical chunks. Applied Linguistics 29(2): 200-222.Lindstromberg, S. & F. Boers (2008b) Phonemic repetition and the learning of lexical chunks: The mnemonic power of assonance. System 36(3): 423-36. Middelen of methode: Net zoals in het oorspronkelijke onderzoeksopzet werd er een lijst van collocaties gedicteerd aan de participanten. Daarna werd hen uitgelegd aan de hand van voorbeelden dat een relatief groot aantal van Engelse woordcombinaties assonantie bevat. De participanten ontvingen een lijst van de gedicteerde collocaties en er werd hen gevraagd de collocaties aan te duiden die geen klankpatroon bevatten. Na deze procedure werden de deelnemers gevraagd alle woordcombinaties op te schrijven die ze zich herinnerden ("immediate post test"). Een week later vond hetzelfde proces plaats ("delayed post test") en werd de deelnemers een lijst gedicteerd waarbij één woord van de collocaties werd gegeven en zij het tweede deel van de collocaties dienden aan te vullen ("cued recall test"). Resultaten: De analyse van data van de "immediate post test" toonde aan dat de collocaties met assonantie niet beter onthouden. Zoals verwacht konden de deelnemers zich een week later veel minder collocaties herinneren en ook hier werden er niet meer assonerende collocaties onthouden dan collocaties zonder klankpatroon. De scores op de "cued recall test" waren hoger aangezien het eerste deel van de collocaties hielp om het tweede deel op te roepen, maar opnieuw werd er geen verschil gevonden tussen assonerende en niet-assonerende collocaties.


Book
Train uw buik billen benen : de ultieme work-out voor een droomfiguur : met coretraining
Authors: --- ---
ISBN: 9789044735123 Year: 2013 Publisher: Aartselaar Deltas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ultieme work-out voor een droomfiguur BBB-uurtjes zijn al jarenlang een succesformule in de fitnessclubs. Een gerichte training van de buik, de benen en de billen zorgt namelijk voor een mooi gevormd lichaam met goede proporties, een strakke huid en stevige spieren. Zowel het uiterlijk als het innerlijk vaart er wel bij. Dit boek gaat nog verder. Met het speciale coretrainingsprogramma ligt uw droomfiguur echt binnen handbereik. Hierbij traint u vanuit de binnenste spierlagen waardoor u de kern, de core, van uw lichaam zult aanspreken. Van hieruit kunnen alle andere spieren effectief worden opgebouwd, gerekt en gevormd en zorgt u tegelijkertijd voor een rechte, gezonde houding. Daarnaast vindt u in het boek een powervoedingsplan voor optimale trainingsresultaten.


Book
(Psycho)motorische begeleiding bij kinderen : een praktische gids bij proces- en taakgerichte interventie
Authors: --- ---
ISBN: 9789033493225 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De visie op psychomotorische begeleiding bij kinderen is de voorbije tien jaar aanzienlijk geëvolueerd. Taakgerichte interventies zijn duidelijk op de voorgrond getreden en Evidence Based Therapy is ook binnen de psychomotoriek niet meer weg te denken. Dit boek baseert zich hier duidelijk op en vertrekt vanuit het handelingsgericht onderzoek bij het opstellen van het klinische beeld. Op deze manier kunnen de therapeutische doelen bepaald worden waarbij ook het ICF-kader (International Classification of Functioning) een belangrijke rol speelt. Het voorstellen van een casus helpt om dit te concretiseren.Naast een korte theoretische duiding is het boek vooral praktisch opgebouwd door het bundelen van de jarenlange ervaring van de auteurs. Het is een verzameling van oefeningen om de grove motoriek, fijne motoriek en visuomotoriek in de grote en kleine ruimte te stimuleren. Er wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de belangrijkste vaardigheden die je nodig hebt in het dagelijkse leven, kunt aanleren. Een lat kunnen hanteren in de meetkundeles of leren fietsen zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by