Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is er mooier dan leren vanuit eigen vragen? Veel bovenbouwleerkrachten nemen dit graag als uitgangspunt voor de leerlingen. Maar hoe organiseer je dit, hoe voldoe je aan de kerndoelen en wat vraagt het van jou als leerkracht?In dit basisboek geven we een handvatten aan leerkrachten die hun onderwijs samen met leerlingen willen opbouwen. Uitgangspunt is daarbij het inrichten van rijke onderzoeksactiviteiten die als context dienen voor leren en ontwikkelen.De vakken staan niet apart. We zetten in op de bereidheid van leerlingen om vragen te stellen over de wereld, actuele kwesties en ervaringen.In de onderzoeksactiviteiten die leerlingen ondernemen is aandacht voor vakinhouden in combinatie met vragen van de groep en kwesties uit de echte wereld. In dit boek staan theoretische onderbouwingen en ook praktische voorbeelden die de uitvoerbaarheid van de onderzoeksactiviteiten vergroten en leiden tot de gewenste leeropbrengsten. Vakken en vorming in onderzoek is een boek voor alle leerkrachten in de bovenbouw die willen ontwikkelen en innoveren. Het boek is ook geschikt voor studenten van pabo en pedagogiek. (Bron: uitgever)
School management --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- onderzoeksmethoden --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- 474.21 --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ervaringsgericht werken --- Wereldoriëntatie --- Onderzoek --- 453.9 --- 473 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Didactische principes --- Overige onderwijsstelsels --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Thematisch werken --- Onderzoekend leren --- Didactiek --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Kennisverwerving --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Gerechten die je samen klaarmaakt, smaken altijd lekkerder. Daarom gaat juf Nele in dit boek aan de slag met kleuters van alle leeftijden! Aan de hand van eenvoudige stappenplannen met foto’s is koken voor de juf én voor de kleuters kinderspel! Zin in appel-ravioliflapjes, sneeuwmancakepops of een broodje in blik? Met dit handige boek kun je een heel schooljaar rond koken in de klas. Elke maand ontdekken de kleuters iets nieuws: nieuwe technieken om te leren, nieuwe ingrediënten om te proeven, nieuwe materialen om te gebruiken … En natuurlijk nieuwe, lekkere resultaten om gezellig samen op te eten! Met dit boek worden alle kleuters kleine chef-koks!
Didactics of Kindergarten --- koken (voeding) --- Didactics of social education --- kinderkookboeken (genre) --- Housekeeping --- Koken ; kleuteronderwijs --- Gerechten --- C6 --- kleuters (x) --- kookboek --- handleiding --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- voeding --- zintuigen --- koken --- 629.2 --- Koken met kinderen --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gezondheid --- Koken --- Voeding --- Stappenplannen --- 472.33 --- kleuters --- kookboeken --- recepten --- stappenplannen --- koken met kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Algemene kookboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Kookboeken --- Kleuteronderwijs --- Kookboek --- Groep --- Stappenplan
Choose an application
Dit boek is de langverwachte herwerking van "Ervaringsgericht werken met 6- tot 12-jarigen in het basisonderwijs". Het bevat de kernelementen van een procesgerichte aanpak. In deze zowel qua vorm als qua inhoud gereviseerde editie hebben de auteurs de aanpakfactoren van 5 naar 7 uitgebreid.Leerkrachtstijl wordt daarbij als overkoepelende factor beschouwd, zodat leerkrachten een omgeving kunnen scheppen waar kinderen op hun gaven en talenten worden aangesproken en zich als unieke persoon kunnen ontplooien. Zo wordt voor elk kind binnen kwaliteitsvol onderwijs de juiste output gedefinieerd en wordt het fundament gelegd voor een succesvolle toekomst.
basisonderwijs --- Primary education --- onderwijsmethoden --- ervaringsleren --- School management --- didactiek --- onderwijskwaliteit --- Ervaringsleren ; basisonderwijs --- 474.21 --- didactische werkvormen --- ervaringsgericht onderwijs --- procesgericht onderwijs --- Betrokkenheid --- Competenties --- Contractwerk --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Hoekenwerk --- Onderwijsstijlen --- Projectonderwijs --- Procesgericht werken --- 473 --- Basisonderwijs --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Klasinrichting --- Klasklimaat --- Kringactiviteiten --- Leeromgeving --- Schoolklimaat --- Welbevinden --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 474.4 --- betrokkenheid --- contractwerk --- ervaringsgericht lager onderwijs --- hoekenwerk --- klasinrichting --- klasklimaat --- leeromgeving --- onderwijsstijlen --- kringactiviteiten --- welbevinden --- Didactische werkvormen --- Didactiek : basisonderwijs --- ervaringsgericht werken --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische principes --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Lager onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procesgericht onderwijs --- Krachtige leeromgeving --- Ervaringsgericht werken --- Onderwijsstijl
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|