Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dansen --- Buitengewoon onderwijs --- Motorische ontwikkeling --- k.o.
Choose an application
Rijbewijs --- Verkeersreglement --- Verkeersveiligheid --- Beroepssecundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs type 1
Choose an application
Rijbewijs --- Verkeersreglement --- Verkeersveiligheid --- Beroepssecundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs type 1
Choose an application
Onderwijsstrategie --- Lesgeven --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Buitengewoon onderwijs --- Gedrag
Choose an application
Geïntegreerd onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Integratie --- Inclusief onderwijs --- Kind met een handicap --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid
Choose an application
Passend onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgbeleid --- Nederland --- Handelingsgericht werken --- Didactiek --- Orthodidactiek --- Executieve functies --- Lager onderwijs --- Buitengewoon onderwijs
Choose an application
Geïntegreerd onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Integratie --- Inclusief onderwijs --- Kind met een handicap --- Onderwijsbeleid --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Onderzoek Arteveldehogeschool
Choose an application
Het bordspel TRIP is een methode om spelenderwijs, op een laagdrempelige manier een gesprek te voeren over alcohol en drugs met jongeren met een licht verstandelijke beperking en met leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkonderwijs. Het kan lastig zijn om de onderwerpen alcohol en drugs te bespreken. TRIP maakt het mogelijk deze onderwerpen op een speelse manier onder de aandacht te brengen. TRIP is bordspel met pionnen, dobbelstenen, een handleiding en vragenkaartjes. De vragen zijn onderverdeeld in vier categorieën en kleuren: kennis (wat weet jij?), vaardigheden (wat doe jij?), mening (wat vind jij?) en stellingen. Het spel kan gespeeld worden met 3-7 spelers en bijvoorbeeld ingezet worden tijdens een voorlichtingsbijeenkomst over alcohol en drugs op school of op de leefgroep.
Verslaving --- Drugs --- Alcohol --- Jongere --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Buitengewoon onderwijs --- Preventie --- Voorlichting --- Middelengebruik --- Gaming
Choose an application
Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.
Emotionele ontwikkeling --- Eindtermen --- Gehandicapten. --- Buitengewoon onderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- BUITENGEWOON ONDERWIJS -- 373 --- VLAANDEREN -- 373 --- ONTWIKKELINGSGERICHT WERKEN -- 373 --- Eindtermen ; buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Special education --- Learning disabilities --- Children with disabilities --- Education --- Development --- kinderen met beperkingen --- leerstoornissen --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.02 --- Didactiek --- Doelen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsgericht werken --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogie --- Handelingsplannen --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- 371.3 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes --- Vlaanderen --- Gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindterm --- Kind met een handicap --- Handelingsplan --- Ontwikkelingsdoel --- Emigratie --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|