Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (14)

UCLL (6)

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

VIVES (5)

KBR (4)

KDG (4)

AP (3)

DocAtlas (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

More...

Resource type

book (11)

dissertation (3)

digital (2)

object (2)

audio (1)


Language

Dutch (15)

French (1)


Year
From To Submit

2013 (16)

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
Juf, hoe lang nog? : een wachttas op maat van kinderen met een mentale beperking en ASS : praktische tips om toe te passen in de kleuterschool
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De danskoffer : een koffer met danstussendoortjes om de motorische ontwikkeling te bevorderen bij kinderen uit het Buitengewoon onderwijs
Author:
Year: 2013 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Op weg naar rijbewijs B : theorieboek : handboek over het verkeersreglement, het gebruik van de openbare weg en de verkeerswetgeving zoals vermeld in de voorgeschreven examenstof + oefenvragen als voorbereiding op het examen voor het verkrijgen van het rijbewijs B
Authors: --- ---
ISBN: 9789030662280 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Op weg naar rijbewijs B : cd-rom voor de leerling bij theorieboek : handboek over het verkeersreglement, het gebruik van de openbare weg en de verkeerswetgeving zoals vermeld in de voorgeschreven examenstof + oefenvragen als voorbereiding op het examen voor het verkrijgen van het rijbewijs B
Authors: --- ---
ISBN: 9789030662280 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teach Like a Champion : aanvulling voor ZML : 49 technieken om leerlingen te laten excelleren
Authors: --- ---
ISBN: 9789058193056 Year: 2013 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klaar voor redelijke aanpassingen : een leidraad
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Breinsleutels : voor leerkrachten in het primair en speciaal onderwijs : dvd
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klaar voor redelijke aanpassingen : een leidraad
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
TRIP : bordspel over alcohol en drugs
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Trimbos-instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bordspel TRIP is een methode om spelenderwijs, op een laagdrempelige manier een gesprek te voeren over alcohol en drugs met jongeren met een licht verstandelijke beperking en met leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkonderwijs. Het kan lastig zijn om de onderwerpen alcohol en drugs te bespreken. TRIP maakt het mogelijk deze onderwerpen op een speelse manier onder de aandacht te brengen. TRIP is bordspel met pionnen, dobbelstenen, een handleiding en vragenkaartjes. De vragen zijn onderverdeeld in vier categorieën en kleuren: kennis (wat weet jij?), vaardigheden (wat doe jij?), mening (wat vind jij?) en stellingen. Het spel kan gespeeld worden met 3-7 spelers en bijvoorbeeld ingezet worden tijdens een voorlichtingsbijeenkomst over alcohol en drugs op school of op de leefgroep.


Book
Kinderen met specifieke onderwijsbehoeften : ontwikkelingsgericht werken
Author:
ISBN: 9789044129182 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by