Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In deze masterproef wordt onderzocht wat de invloed van de socio-economische achtergrond op de onderwijsresultaten van een leerling die les volgt in het Vlaams secundair onderwijs is. Elke leerling is uniek en komt uit een andere sociale achtergrond. Tegenwoordig zou in ons algemeen Vlaams onderwijssysteem elke Vlaamse student dezelfde kansen moeten hebben, ongeacht de sociale achtergrond. Maar heeft de sociaaleconomische achtergrond dan totaal geen invloed meer op de schoolcarrière van een leerling? Kan een leerling zijn privé leven en schoolcarrière zodanig scheiden dat het ene geen invloed heeft op het andere? Deze en vele andere vragen omtrent onderwijs worden, zowel dankzij de bevindingen in de literatuur als in ons eigen onderzoek, beantwoord in deze masterproef. In deze masterproef wordt onderzocht wat de invloed van de socio-economische achtergrond op de onderwijsresultaten van een leerling, die les volgt in het Vlaams secundair onderwijs, is. Elke leerling is uniek en komt heeft een andere sociale achtergrond. Tegenwoordig zou in ons algemeen Vlaams onderwijssysteem elke Vlaamse leerling dezelfde kansen moeten krijgen, ongeacht de sociale achtergrond. Maar heeft de sociaaleconomische achtergrond dan totaal geen invloed meer op de schoolcarrière van een leerling? Kan een leerling zijn privé-leven en schoolcarrière zodanig scheiden dat het ene geen invloed heeft op het andere? Deze en vele andere vragen omtrent onderwijs worden, zowel dankzij de bevindingen in de literatuur als in ons eigen onderzoek, beantwoord in deze masterproef.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|