Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
The ability to reflect on practice has become a competency demanded of every healthcare professional in recent years. It can be a daunting prospect- but this practical and accessible text guides the way, using the latest research and evidence to support the development of skills in reflective practice and provides help and advice on how to get started, how to write reflectively and how to continue to use reflective practice in everyday situations. This fifth edition of Reflective Practice in Nursing is a guide for students and practitioners alike who wish to learn more about reflective practice, as well as containing essential information for teachers and lecturers.
Education, Nursing. --- Learning. --- Nursing Process. --- Nursing. --- Philosophy, Nursing. --- Reflecteren. --- Thinking. --- Verpleegkunde.
Choose an application
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- leraren --- zelfevaluatie --- Didactic strategies --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- omgangsvormen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Leraren basisonderwijs --- Reflectie --- Teamwerk --- 454.23 --- didactische principes --- reflecteren --- Klassenmanagement --- 37.064 --- Oplossingsgericht werken --- Klasmanagement --- Leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Elementary school teachers --- Classroom management --- School management and organization --- Belgium --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijsstrategie --- Internationalisering --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- Onderwijskunde --- Reflectie - Reflecteren --- professionalisering --- 450.7 --- #PBIB:+110.10 --- Reflectie --- Professionalisering --- Leraren basisonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- bijscholing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Opleiding en bijscholing --- onderwijskunde --- lesgeven --- reflectie --- PXL-Education 2018 --- Lesgeven --- Leraren --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Leraar --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
Leren van en met elkaar is essentieel voor elke professional. Je werkplek kan een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van je bekwaamheid en aan de innovatie en kennisontwikkeling van je school. De kwaliteit van elk 'eiland' is belangrijk, maar het 'WIJland' bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs. Deze publicatie maakt duidelijk wat we tegenwoordig verstaan onder 'kwaliteit', 'professionaliteit' en 'een professionele cultuur' en wat je hier zelf als professional aan kunt bijdragen.
Onderwijsfilosofie. --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijs --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijskunde --- Teamvorming --- Teamgerichte nascholing --- Teaching --- Mass communications --- communicatie --- professionaliteit --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Teamontwikkeling --- Team
Choose an application
Verplegen met visie tracht een aantal wetenschappelijke en maatschappelijke achtergronden van de verpleegkunde te verduidelijken, alsook de belangrijkste methodieken en processen in de verpleegkunde. Zelfstudieopdrachten geven de lezer de kans om de informatie om te zetten in kennis met een persoonlijke betekenis, wat de ontwikkeling van een eigen visie op verplegen stimuleert.Dit boek is in de eerste plaats bedoeld als een handboek voor bachelorstudenten verpleegkunde. Daarnaast kan het ook een hulp zijn voor verpleegkundigen die hun eigen visie op verpleegkunde willen verstevigen of onderbouwen.
verpleegkunde --- verpleegkundige modellen --- verpleegkunde theorie --- verpleegkundige diagnose --- verpleegproces --- PXL-Healthcare 2016 --- Theorieën (verpleegkunde) --- 616-083 --- Academic collection --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige theorieën --- 613 --- verpleegkundig onderzoek --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige opleidingen --- Reflectief denken --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegkunde (basis) --- Verpleegkundig beroep --- 613.2 --- competenties (gez) --- evidence-based nursing (gez) --- reflecteren --- Didactiek --- Neuman-theorie (Neuman Systems Model) --- Reflecteren --- Theorieën --- Verpleegkunde --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evidence-based nursing --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- klinisch paden (zorgpad) --- reflectie --- staande orders --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- theorieën van de verpleegkunde (verplegingswetenschap) --- Theorieën en modellen --- Verpleegkunde ; methodiek --- Verpleegkunde ; wetenschappelijk onderzoek --- Visie --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Theorie --- Verplegingswetenschap
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|