Narrow your search

Library

KDG (7)

Arteveldehogeschool (6)

Odisee (6)

PXL (6)

Thomas More Kempen (6)

UCLL (6)

VIVES (6)

KU Leuven (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2013 (8)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Wiskundig probleemoplossend denken voor het beroepsonderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een van de kerntaken van wiskundeonderwijs is het bijbrengen van wiskundige geletterdheid om in de maatschappij naar behoren te kunnen functioneren. Voor het beroepsonderwijs ligt daarbij het accent op functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën. 
Beroepsleerlingen meten namelijk probleemoplossend kunnen denken in concrete beroeps- en maatschappelijke contexten. Dat is echter geen evidentie! Zowel wiskunde in de B-stroom als functionele rekenvaardigheid (in PAV) in het BSO veronderstellen bepaalde didactische en inhoudelijke competenties om functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën doelmatig en in levensechte contexten aan te brengen en om beroepsleerlingen uit te dagen met functionele wiskundige problemen. 
Binnen School of Education deden lerarenopleiders van KHLeuven, KHLim, Thomas More-Mechelen en CVO-Limlo onderzoek naar die problematiek. Het resultaat daarvan vind je in dit werk. Daarin wordt beschreven wat functionele wiskunde in het beroepsonderwijs moet zijn en hoe domeinspecifieke kennis, wiskundige denkstrategieën, contexten en wiskundige verbeelding daarin een rol spelen.


Book
Een grote stap... voor schoolverlaters : 3de graad
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wiskundig probleemoplossend denken voor het beroepsonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030142249 Year: 2013 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een van de kerntaken van wiskundeonderwijs is het bijbrengen van wiskundige geletterdheid om in de maatschappij naar behoren te functioneren. Voor het beroepsonderwijs ligt daarbij het accent op functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën. Beroepsleerlingen moeten namelijk probleemoplossend kunnen denken in concrete beroeps- en maatschappelijke contexten. Dat is echter geen evidentie! Zowel wiskunde in de B-stroom als functionele rekenvaardigheid (in PAV) in het bso veronderstellen bepaalde didactische en inhoudelijke competenties om functionele rekenvaardigheid en wiskundige denkstrategieën doelmatig en in levensechte contexten aan te brengen en om beroepsleerlingen uit te dagen met functionele wiskundeproblemen. Binnen School of Education deden lerarenopleiders van KHLeuven, KHLim, Thomas More-Mechelen en CVO-Limlo onderzoek naar die problematiek. Het resultaat vind je in dit werk. Daarin wordt beschreven wat functionele wiskunde in het beroepsonderwijs moet zijn en hoe domeinspecifieke kennis, wiskundige denkstrategieën, contexten en wiskundige verbeelding daarin een rol spelen.


Book
Trotter 2.0 : vonk : leerwerkschrift
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030667728 9789030667797 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vlinders en kriebels in overvloed in Vonk! Uw leerlingen komen alles te weten over de beleving van liefde en seksualiteit in het verleden en buiten onze grenzen. Soa's, voorbehoedsmiddelen en hulporganisaties komen uitgebreid aan bod in hoekenwerk. Ook thema's als tienerzwangerschappen en het stellen van grenzen krijgen voldoende aandacht. Ldvd? Uw leerlingen krijgen een aantal tips om de scherven te lijmen.


Book
Trotter 2.0 : @uto : leerwerkschrift
Authors: --- ---
ISBN: 9789030667742 9789030667803 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een rijbewijs op je achttiende: vrijheid, blijheid! Het begin van de zoektocht naar een geschikte auto voor een zacht prijsje. Hoe financier je je aankoop, welke verzekering heb je nodig, hoeveel bedraagt de wegentaks, wat is een bonus-malusregeling, hoe zit het met de inschrijving? In @uto leren uw leerlingen onder meer een aanrijdingsformulier invullen en hun weg vinden in de doolhof van paperassen.


Book
Trotter 2.0 : X-treem : leerwerkschrift
Authors: --- ---
ISBN: 9789030667759 9789030667827 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

X-treem toont jongeren hoe grenzen soms positief en soms negatief overschreden worden. Uw leerlingen staan stil bij extreme lichaamsversiering, uitdagende sporten, levensbedreigende situaties, doping ... Seks-, eet-, dieet- en andere verslavingen zijn in X-treem geen taboe. De bundel schetst ook waarom bepaalde gedragingen voor de een grensoverschrijdend en voor de ander doodnormaal zijn.


Book
Trotter 2.0 : Front 14 : leerwerkschrift
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030667735 9789030667834 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Front 14 staat stil bij de Eerste Wereldoorlog. Wat betekent het om te moeten vluchten? Wat is het verschil tussen oorlogsgames op een console spelen en zelf als kindsoldaat aan een front vechten? De bundel leert uw leerlingen conflicten bijleggen en pleit aan de hand van historische geluidsfragmenten voor vrede in de klas. De handleiding bevat een spel om de Eerste Wereldoorlog op een andere manier te belevenen.


Book
Trotter 2.0 : over-leven : leerwerkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789030667766 9789030667810 Year: 2013 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit welke mijlpalen bestaat een mensenleven? Hoe ben je ontstaan? Wat met je opvoeding? Puberen, wat is dat? Wie helpt je als je oud wordt en hoe eindigt het leven op aarde? In Over-leven maken uw leerlingen kennis met de verschillende levensfasen en een aantal levensvragen.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by