Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Catholic Church --- Education --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- Catholic schools --- Katholiek onderwijs --- Antwerpen (stad) --- Katholiek onderwijs ; Antwerpen ; geschiedenis
Choose an application
Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vlaanderen
Choose an application
Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.
Teaching --- C6 --- multiculturele samenleving --- 451.2 --- 451.9 --- onderwijs --- diversiteit --- identiteit --- 268.221 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Pastoraal --- Onderwijskunde
Choose an application
Dit boek bevat vijf opdrachten. Samen vormen ze de gemeenschappelijke stam van het katholiek basisonderwijs in Vlaanderen. Ze geven schoolteams een impuls om te reflecteren op hun dagelijks werk en inspireren hen bij het werken aan:(1) een schooleigen christelijke identiteit, (2) een geïntegreerd onderwijsinhoudelijk aanbod, (3) een stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende didactische aanpak, (4) de ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg en (5) de school als gemeenschap en als organisatie. Elke opdracht wordt vanuit verschillende invalshoeken voorgesteld. Een symbolisch beeld voor iedere opdracht, een Bijbelfragment dat erbij aanknoopt, een brief met een verhaal dat appelleert aan een herkenbare ‘reële’ situatie en tot slot een schets van het ideaalbeeld, de ‘wenselijke’ situatie.
#gsdbP --- 472.4 --- leerplannen --- basisonderwijs --- België --- Vlaanderen --- organisatie --- godsdienst --- Basisonderwijs --- Katholiek onderwijs --- 472.2 --- 473.4 --- Leerplannen; basisonderwijs; Vlaanderen --- Organisatie --- basisonderwijs - leerplannen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Leerplannen; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
religie --- onderwijs --- religies --- onderwijsgeschiedenis --- educatie --- boeddhisme --- hindoeïsme --- Islam --- België --- C1 --- wereldgodsdiensten (x) --- beeldvorming --- katholiek onderwijs --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Kerken en religie --- Exhibitions --- Catholic literature --- Belgium --- Relations --- Religions --- Christianity --- Hinduism --- Buddhism --- Islam, Mohammedaanse godsdienst --- religies. --- onderwijsgeschiedenis. --- educatie. --- boeddhisme. --- hindoeïsme. --- Islam, Mohammedaanse godsdienst. --- België.
Choose an application
ill.
Catholic schools --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- History --- 20th century --- C6 --- Vlaams Secretariaat van het Katholiek Onderwijs (1993-heden) --- Nationaal Secretariaat van het Katholiek Onderwijs / Secrétariat National de l'Enseignement Catholique (1957-1993) --- Fédération Nationale de l'Enseignement Technique Catholique (1960-[1986]) --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs (1988-) --- Nationaal Verbond voor het Katholiek Middelbaar Onderwijs (NVKMO) / Fédération Nationale de l'enseignement Moyen Catholique (FNEMC) (1950-1988) --- Nationaal Verbond van het Katholiek Technisch Onderwijs (1919-1988) --- Fédération Nationale de l'Enseignement Moyen Catholique (FNEMC) (1988-heden) --- van Eynde, Léonard (1887-1957) --- Daem, Jules-Victor (1902-1993) --- Nauwelaerts, Marcel (1908-1983) --- Grimmonprez, Laurent (1924-) --- Duyver, Wilfried (1929-) --- Boone, Antoon (1940-) --- Smits, Chris (1966-) --- Blaimont, Pierre (1898-1974) --- Peters, Oscar (1897-1956) --- Van Hemelen, Léon (1899-1985) --- Cools, Jules (1902-1991) --- Gillon, Albert (1901-1970) --- van der Bruggen, Conrad (1914-1996) --- Vannecke, André (1923-2007) --- Hiers, Nestor (1891-1967) --- Vangenechten, Konstant (1904-1991) --- geschiedenis --- jubileum --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- #gsdbQ821.BE --- Katholiek onderwijs --- VVKSO --- Geschiedenis --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|