Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Reddingszwemmen --- Zwemmen --- Jeugdwerk
Choose an application
Jeugdwelzijnswerk --- Kind --- Pesten --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Jeugdwerk --- Preventie
Choose an application
Social problems --- Age group sociology --- jeugdwerk --- maatschappelijke kwetsbaarheid
Choose an application
jeugdwerk --- Political philosophy. Social philosophy --- sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- cultuurbeleid --- cultuurparticipatie --- cultuurpolitiek
Choose an application
Mooie landschappen met kouters en grazende koeien, een gezellig dorpspleintje met spelende kinderen, kleine winkeltjes met de gekste producten die je nergens anders meer vindt: 'den buiten' heeft heel wat te bieden. Toregem was vroeger zo levendig, maar de laatste jaren zien de dorpsbewoners ook de mindere kanten van het dorpsleven. Het buurtwinkeltje, de wijkschool, de warme bakker, de groenteboer en het café zijn er uit het straatbeeld verdwenen. De dorpsbewoners moeten noodgedwongen vaker naar de dichtstbijzijnde grote gemeente of stad, wat erg moeilijk wordt als ook het openbaar vervoer niet meer tot in Toregem komt.In 'Onder den toren' maken de spelers kennis met enkele Toregemse dorpsgenoten 'in nood'. Ze worden zelf Toregemnaars, en ze moeten hun wijk opnieuw aantrekkelijk maken en zo het dorp nieuw leven in blazen! Tijdens de nachtelijke dorpsraad worden de spelers uitgedaagd om na te denkenover de voor- en nadelen van voorzieningen in het dorp en overdag spelen ze samen om sleutels te verdienen, zodat ze voorzieningen kunnen openen in hun wijk.Een spel voor 12- tot 18-jarigen waar tijdens vier virtuele dagen afgewisseld wordt tussen nadenken, overtuigen en discussiëren ?s nachts en 'alles geven' tijdens de actieve sleutelspelen overdag. Je kunt in groepen van 6 tot 30 personen spelen.Onder den toren op school. Dit spel is gebruiksklaar voor een themadag, bezinningsmoment of studiedag in het secundair onderwijs. Tijdens de 'nachtelijke' discussies worden leerlingen uitgedaagd om zelf na te denken over wat 'armoede op den buiten' zo specifiek maakt, terwijl de sleutelspelen die ?overdag? plaatsvinden voor de nodige afwisseling zorgen.In de brochure staat volledig uitgewerkt op welke manier je het spel ook kan spelen tijdens een lesuur, bijvoorbeeld tijdens de les godsdienst, zedenleer, leefsleutels, PAV of MAVO. De actieve sleutelspelen ?overdag? worden in dat geval vervangen door een prullenmandquiz die je in het klaslokaal kunt doen. De vragen zijn gelinkt aan de voorzieningen uit de verschillende rondes en zorgen op die manier voor extra inhoud voor tijdens de 'nachtelijke' discussies..Onder den toren past binnen de vakoverschrijdende eindtermen voor het secundair onderwijs.Bron: http://www.spoorzesindeklas.be/?page_id=816
Sociale welzijnszorg --- Armoede --- Kansarme --- Kansarmoede --- Sociale ongelijkheid --- Jeugdwerk --- Platteland --- Sociale problematiek --- Sociale voorzieningen
Choose an application
Inclusie --- Empathie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Workshop --- Jeugdwerk --- School (instelling) --- Educatie --- SCW
Choose an application
De hedendaagse jeugd in de steden wordt al te vaak bekeken als een hardnekkig probleem. De verjonging, verarming en verbreding worden vandaag enkel als struikelblok gezien i.p.v. hierin te investeren met visie, ambitie, lef en leiderschap. Dat is precies wat de auteur wil doen: in haar boek pleit ze voor een andere kijk op de stedelijke jeugd. Centraal staat de kracht van jongeren: dit is dé sleutel voor de toekomst. De nieuwe generatie wordt aangespoord om in actie te komen en niet af te wachten, om de betreden paden te verlaten en met veel goesting de regie van onze samenleving en hun eigen leven in handen te nemen. Sihame werpt zich op als eerste vernieuwde Belg en wil daarmee het hele integratie-debat, het huidige wij-zij denken, het segregerende beleid en de holle semantische discussies over een andere boeg gooien. Niet door erover te praten, maar door het te zijn.Een positief verhaal van inclusie en geloven in het potentieel van de stedelijke jeugd Kritisch optimisme, ondernemerschap, goesting, burgerschap zijn waarden die de vernieuwde Belg typeren en die volledig losstaan van leeftijd, sociale klasse, etnie, cultuur, taal. Het vernieuwde Belg-zijn is een attitude die we meedragen en uitdragen.www.lannoocampus.be
Jeugdwerk. --- jeugdwerk --- jeugdbeleid --- Age group sociology --- Educational sciences --- samenlevingsopbouw --- jeugd --- Philosophy and psychology of culture --- Jeugdwerk --- Let's Go Urban --- Urban youth --- Community organization --- Youth --- Attitudes --- PXL-Central Office 2014 --- samenleving --- jongerencultuur --- 494 --- 323 --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- Jongeren --- Jeugdbeleid --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Talentontwikkeling --- Jeugd --- Stadssamenleving --- Integratie --- Inclusie --- Opvoeden tot burgerzin --- Jeugdculturen --- 663.1 Jeugdbeleid --- Beleidsplan --- Jeugdcultuur --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere --- Let's Go Urban
Choose an application
Jongeren met problemen hebben nood aan een korte pauze. In de Kruiskenshoeve te Sint-Laureins vinden probleemjongeren een plek om tot rust te komen en te herbronnen. Door hen uit hun moeilijke situatie te halen, hun een uitnodigende omgeving aan te bieden met steun vanuit een relatie, herontdekken deze jongeren hun eigen sterktes en zwaktes en worden ze aangemoedigd hiermee aan de slag te gaan. De Pauzeknop. Time-out voor jongeren neemt de lezer mee doorheen dit project. Vertrekkend vanuit een wetenschappelijke analyse beschrijft het boek de 'werkbare elementen' op de hoeve en de omgeving. Het situeert deze in de literatuur en komt tot een bruikbare, ruimer inzetbare time-outmethodiek. Met de concrete methodiek van De Kruiskenshoeve als vertrekpunt, is De pauzeknop. Time-out voor jongeren een inspirerend werk voor ouders, begeleiders, leerkrachten, jeugdwerkers en iedereen die professioneel of persoonlijk wel eens geconfronteerd wordt met jongeren die het moeilijk hebben
#KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:time-out --- 323 --- Jeugdzorg --- zorgboerderijen --- 631.117 --- Zorgboerderijen --- Time-out --- Probleemgedrag --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Orthopedagogics --- probleemkinderen --- Age group sociology --- orthopedagogiek --- Child welfare --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Youth --- Social conditions --- Jeugdwerk --- Vlaanderen --- Jeugd --- Project --- Emigratie --- Jongere
Choose an application
Nelson wil volgende kerst een acrobatennummer tonen. Na de kalkoen en voor het dessert. Samen met mama en papa oefent hij elke week salto’s en piramides. Oefen jij mee? Nelsons acrobatenboek bundelt 30 acrobatische spelletjes in gezinsverpakking. Van eenvoudige oefenspelletjes tot acrobatische kunstjes. Van simpel naar spectaculair. Puur plezier met oog voor motorische ontwikkeling. RIKA TAEYMANS richtte 20 jaar geleden de allereerste Vlaamse circusschool op. LAURA VAN BOUCHOUT was een van haar eerste leerlingen. Hun boek groeide uit de wekelijkse circomotoriekles die ze geven, een plezierige mix van acrobatie en bewegen voor ouders en kinderen. Het potlood van Emma Thyssen zorgt ervoor dat je alle spelletjes en bewegingen stap voor stap kunt volgen.
C3 --- lichamelijke opvoeding --- kleuters (x) --- 477.8 --- Motorische ontwikkeling ; kleuters --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- jeugdwerk --- Circus --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsonderwijs --- bewegingsopvoeding --- bewegen --- kleuters --- kinderen --- circussen --- 796.417 --- Salto's --- Piramides --- 616.2 --- Motorische vaardigheden --- Acrobatie --- 471.47 --- circus --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- 362.8 --- Gymnastiek; algemeen --- kleuteronderwijs
Choose an application
Steeds meer jongeren met een migrantenachtergrond doen een beroep op jeugdhulpverlening. Dat is niet verwonderlijk, gezien hun groeiend aantal. Soms bestaat het merendeel van alle cliënten van de jeugdhulpverlening in de grote steden uit migrantenjongeren van niet-westerse herkomst. Maar de hulp wordt te vaak voortijdig afgebroken en bovendien zijn migrantenjongeren oververtegenwoordigd in de zwaarste vormen van de jeugdhulpverlening. De jeugd en opvoedhulp is in belangrijke mate intercultureel. Cultuur heeft invloed op de manier waarop problemen door migrantengezinnen en jongeren worden beleefd. Hulverleners hebben daar zeker oog voor, maar zij vinden het moeilijk daar mee om te gaan. Dat blijkt temeer uit het tweejarig wetenschappelijk onderzoek waarop dit boek is gebaseerd. Interculturele jeugd en opvoedhulp biedt cijfers, theoretische achtergronden en inzicht in thema's als cultuur en religie, migratie, identificatieprocessen en opvoeden in een multi-etnische omgeving. Maar biedt ook een methodisch concept voor de jeugd en opvoedhulp. Geen specifieke methodieken voor bepaalde culturen, maar een verhandeling waarin drie deelgebieden (kennis en inzicht, interculturele competenties en een 'cultureel venster' als dialogisch instrument) in onderlinge samenhang worden behandeld. Het bijzondere aan dit concept is dat het zeer concreet wordt uitgewerkt en onmiddellijk toepasbaar is. Bezien wordt welke betekenis cultuur en migratie hebben voor de migrant als uniek persoon, als individu. Interculturele jeugd en opvoedhulp is 'hulp op maat'. Interculturele jeugd en opvoedhulp is bedoeld voor hulpverleners en gedragswetenschappers, die werkzaam zijn in de praktijk. Het boek geeft beschouwelijke en concrete praktische informatie. Het is daarmee een bron van inspiratie voor professionele interculturele jeugd en opvoedhulp
Migration. Refugees --- interculturele hulpverlening --- gezinsbegeleiding --- allochtone jongeren --- Sociology of social care --- Sociology of minorities --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Migrantenjongeren --- Interculturele hulpverlening --- Gezinshulp --- Opvoedingsondersteuning --- Jeugd --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Jeugdhulpverlening --- Intercultureel jeugdwerk --- Jeugdhulpverlening --- migrantenjongeren --- 325 --- Migrantenjongere --- Thuishulp --- Jongere --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|