Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als je gaat knippen, pak je een schaar. Ga je schilderen, dan pak je een kwast. Op internet horen de zoekmachines bij je gereedschap. Maar: er is geen simpele gebruiksaanwijzing en je ziet niet wat er gebeurt in een zoekmachine. Vandaar dit boek. Kun je in plaats van 246.000.000 vage resultaten 24 heldere treffers krijgen? Leer zoeken met de juiste spullen, tips en trucs. Stuur de zoekmachine zoals jij dat wilt. Informatie zoeken voor een werkstuk of een spreekbeurt, het lijkt zo simpel: 'Zoek maar even op Google'. Net zoals: 'Je moet wel de juiste zoekwoorden gebruiken'. Maar kaats de vraag eens terug: 'Doe het even voor ...' en dan blijkt zoeken op internet een tijdrovende klus met een onzekere uitkomst te worden. In de eerste plaats zijn er altijd teveel hits. Daaruit relevante resultaten kiezen is al lastig. Ook is het de vraag hoe je als kind informatie vindt die je zelf kan lezen en begrijpen. En is die informatie ook betrouwbaar? Zo zijn er meer obstakels op weg naar bruikbare teksten of filmpjes. Met Slim Zoeken wordt de vraag: 'Doe het even voor ...' beantwoord. Leer het verschil kennen tussen zoeken en op-zoeken. Schakel slimme zoekcommando's in voor betere zoekresultaten. Voorspel het gewenste antwoord. Leer een webadres lezen. En gebruik sneltoetsen voor en tijdens het zoeken. Slim Zoeken is niet alleen voor kinderen, het is geschikt voor iedereen die iets meer wil weten van zoekmachines en internet-informatie. Slim zoeken is zoeken met plezier: meer kwaliteit en minder tijdverlies. Een boek om naast de computer te leggen.
454.52 --- computerondersteund onderwijs --- internet --- onderwijs --- basisonderwijs --- zoekstrategieën --- informatievaardigheden --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Informatievaardigheden --- Internet : zoeken --- Mediaopvoeding --- 477.9 --- Computerwetenschap --- Internet --- Zoeken --- Zoekmachines (Internet) --- Zoekmachine (internet)
Choose an application
This book constitutes the refereed proceedings of the European Conference on Information Literacy, ECIL 2013, held in Istanbul Turkey, in October 2013. The 73 revised full papers presented together with two keynotes, 9 invited papers and four doctoral papers were carefully reviewed and selected from 236 submissions. The papers are organized in topical sections on overview and research; policies and strategies; theoretical framework; related concepts; citizenship and digital divide; disadvantaged groups; information literacy for the workplace and daily life; information literacy in Europe; different approaches to information literacy; teaching and learning information literacy; information literacy instruction; assessment of information literacy; information literacy and K-12; information literacy and higher education; information literacy skills of LIS students; librarians, libraries and ethics.
Computer assisted instruction --- Teaching --- Computer science --- Computer. Automation --- computers --- informatica --- maatschappij --- onderwijs --- computerondersteund onderwijs --- informatievaardigheden --- computerkunde
Choose an application
Opvoeders van nu zijn niet opgegroeid in de digitale wereld waarin jonge kinderen tegenwoordig opgroeien. Jonge kinderen komen volop in aanraking met smartphones, tablets en laptops en gaan er vaak al handig mee om. Speel Digiwijs! helpt ouders en professionals een mening te vormen over mediaopvoeding. In dit boek staan de belangrijkste feiten en inzichten over media en jonge kinderen, praktische tips om hiermee om te gaan en leerzame opdrachten om met kinderen uit te voeren. Het is een praktisch doeboek voor iedereen die er klaar voor is om kinderen aan de hand te nemen in een digitale wereld vol uitdagingen!
433.5 --- Mediaopvoeding --- Media --- Audiovisuele vorming --- informatievaardigheden --- Computerondersteunend onderwijs --- ICT --- 477.9 --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- Audiovisuele opvoeding
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage. Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen. Deze richtlijnen – opgesteld door de American Psychological Association – zijn inmiddels wijdverspreid overgenomen, maar tot nu toe ontbrak het aan een versie die toegesneden was op de Nederlandse onderwijscontext. Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.
Science --- Standardization --- Documentation and information --- Linguistics --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- normalisatie --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- informatieverwerking --- informatievaardigheden
Choose an application
Maatschappelijke vorming --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- België --- Relatie --- Budgettering --- Verkeersveiligheid --- EHBO --- Informatievaardigheden --- Vakantie --- Europese Unie
Choose an application
Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema's krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van informatie. Tevens is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Deskresearch bevat verschillende praktijkvoorbeelden, vragen en opdrachten waarmee de theorie aan de praktijk getoetst kan worden. In deze tweede editie is de informatie rond zoekmachines geactualiseerd en zijn diverse nieuwe praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er aandacht voor het samenstellen van literatuurlijsten met behulp van software en worden er meer informatiebronnen besproken.
literatuuronderzoek --- informatievaardigheden --- 003 --- onderzoek --- Documentation and information --- Information retrieval --- Science --- Literatuuronderzoek --- research --- heuristiek --- online onderzoek --- IR (information retrieval) --- informatieontsluiting --- Schrijftechnieken ; literatuuronderzoek. --- 001.891 --- Marktonderzoek --- Schriftelijke communicatie --- Informatieontsluiting
Choose an application
Docenten krijgen steeds meer te maken met LinkedIn, Twitter, Facebook, Prezi en Google+, maar vaak weten ze niet hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. Wat zijn social media en waar zijn ze voor bedoeld? Wanneer moet je social media stimuleren of weigeren? En hoe kun je social media het beste in de les gebruiken? Inge van Erkel legt kort en helder uit hoe docenten hun voordeel kunnen halen uit social media. Met vele praktijkvoorbeelden, interviews, weetjes en cijfers wordt het voor iedere docent duidelijk hoe het nieuwe en het verbeterde lesgeven anno nu eruit gaat zien.
Sociale media --- Leraren hoger onderwijs --- Lesinhoud --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computerondersteund onderwijs --- Computer architecture. Operating systems --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- sociale media --- 454.52 --- Informatievaardigheden
Choose an application
De voorbije 15 jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit verschillende bronnen, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen. Ook over het ontwikkelen van competenties en nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments, vind je in dit boek informatie en tips
Literatuuronderzoek. --- Papers --- Scripties. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal. --- Science --- teksten schrijven --- projectaanpak --- Didactics of higher education --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Higher education --- Scripties --- Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Dissertations [Academic ] --- Research --- Methodology --- Report writing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- eindwerk --- scripties --- schrijfvaardigheid --- informatievaardigheden --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 844.6 --- Eindwerken --- Schrijven --- 489.59 --- scriptie (ler) --- presentatie (ler) --- Informatievaardigheden --- Schrijven - eindwerk --- Tekstverwerking --- Presenteren --- Rapporteren --- communicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Projecten --- Informatieverwerking --- Refereren --- Scriptie --- Paper --- Project
Choose an application
In dit boek wordt de verpleegkundestudent gestimuleerd kritisch na te denken over iedere fase van het verpleegkundig proces. Zo wordt bij het leren opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnostisch proces. Een gedetailleerde uitleg over zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie op de keuze van resultaten en interventies. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Door middel van theorie en praktische oefeningen wordt in dit boek hetverpleegkundig proces grondig doorgenomen. Zo komen informatieverzamelingsmethoden, diagnostische redeneervaardigheden, het plannen van de verpleegkundige zorg, en het uitvoeren en evalueren van de zorgverleninguitvoerig aan de orde. Concrete voorbeelden, opdrachten en casussen helpen studenten de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces verdeelt het verpleegkundigproces in vijf fasen: anamnese, diagnose, planning, uitvoering, evaluatie.
604.2 --- verpleegkunde --- informatievaardigheden --- anamnese --- reflecteren --- evaluatie --- Diagnose --- Zorgplan --- verpleegkundig proces --- amnesie --- kritisch denken --- 606.84 --- psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrie --- psychiatrische verpleging --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- reflectie (psychologie) --- verpleegkundige interventies --- PXL-Healthcare 2013
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|