Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Eine Gesellschaft mit religiöser Vielfalt braucht den vergleichenden Blick auf verschiedene Religionen. Daher ist die Komparative Theologie aktueller denn je. Diese einzigartige Einführung zeigt tiefe Einblicke in die neuen globalen Zusammenhänge der menschlichen Religiosität und stellt die Disziplin, ihre Methodik, Ansätze und Chancen vor und lotet Stärken und Grenzen aus. Dabei veranschaulichen u.a. konkrete hinduistisch-christliche Beispiele, wie tieferes Verständnis der religiösen Vielfältigkeiten um uns herum zu erlangen ist. Der Leser kann sich auf 30 Jahre Erfahrung des Autors in diesem Fachgebiet verlassen, um sich im Feld der komparativen Theologie zu orientieren. Unsere interreligiöse Umgebung gibt nicht nur Anlass, über den Glauben unserer Nachbarn zu lernen, sondern auch von ihnen.
Choose an application
(Produktform)Paperback / softback --- Inclusive Religious Education --- contextual Perspectives --- ENRECA --- Schule und Unterricht --- (VLB-WN)1574: Hardcover, Softcover / Pädagogik/Schulpädagogik, Didaktik, Methodik --- (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General --- (BISAC Subject Heading)PSY000000: PSYCHOLOGY / General
Choose an application
Mark Twain once observed, "A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on." His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas?business people, teachers, politicians, journalists, and others?struggle to make their ideas "stick."Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the "human scale principle," using the "Velcro Theory of Memory," and creating "curiosity gaps."In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds?from the infamous "kidney theft ring" hoax to a coach's lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony?draw their power from the same six traits.Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. It's a fast-paced tour of success stories (and failures)?the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of "the Mother Teresa Effect"; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winningideas?and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taalMark Twain schreef ooit: "een leugen kan rond de wereld reizen terwijl de waarheid nog bezig is zijn schoenen aan te trekken." Zijn observatie klopt: stadslegendes, complottheorieën en onzinverhalen over de gezondheid vieren hoogtij, terwijl mensen met belangrijke ideeën ? zakenmensen, docenten, politici, journalisten en anderen ? worstelen hun boodschap te verkondigen.Waarom zijn sommige ideeën succesvol en anderen niet? En hoe verbeteren we de kansen van goede ideeën? In Made to Stick behandelen de bekende onderwijzers en ideeënverzamelaars Chip en Dan Heath deze lastige vraagstukken. In dit boek onthullen de gebroeders Heath de anatomie van ideeën die blijven hangen en leggen uit hoe je ideeën hangbaarder kunt maken, zoals met het "principe van de menselijke schaal," met de "Klittenbandtheorie van het Geheugen," en door "nieuwsgierigheidsgaten" te scheppen.In deze onmisbare gids ontdekken we dat de verschillende soorten berichten die blijven hangen ? van de beruchte truc met de ring van de gestolen nier tot de lessen van een coach over sportiviteit tot een visie voor een nieuw product van Sony ? allemaal hun kracht halen uit dezelfde zes eigenschappen.Made to Stick is een boek dat de manier waarop je ideeën overlegt, zal transformeren. Het is een vlotte tour van succesverhalen (en mislukkingen) ? de wetenschapper met een Nobelprijs die een glas bacteriën leegdronk om zijn punt te bewijzen over maagzweren; de goede doelen die gebruik maken van het "Moeder Teresa-effect"; de basisschoolleraar die rassenongelijkheid voorkwam. Made to Stick, provocatief, openbarend en vaak verrassend grappig, toont ons de belangrijke principes van succesvolle ideeën ? en vertelt ons hoe we ze kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat onze eigen berichten blijven hangen. Bron : http://www.bol.com
Social psychology --- Contagion (Social psychology) --- Context effects (Psychology) --- Social psychology. --- 316.62 --- Associations, Contextual (Psychology) --- Context (Psychology) --- Contexts (Psychology) --- Contextual associations (Psychology) --- Contextualism (Psychology) --- Effects, Context (Psychology) --- Psychology --- Social contagion --- Memetics --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Social groups --- Sociology --- Sociaal gedrag. Leefstijl --- 316.62 Sociaal gedrag. Leefstijl --- innovaties --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam gedrag --- innovatie --- Vaardigheden, talenten, leidinggeven, communicatie, wendbaarheid, klantgericht --- 65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- communicatie --- Sociology of work --- innovatiemanagement --- departement PHL Music 11 --- sociale psychologie --- marketingstrategie --- samenzweringen --- Communicatie --- Psychologie --- Communicatiepsychologie --- Massacommunicatie --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|