Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dr. Martine F. Delfos is psycholoog/therapeut/wetenschapper en is onder andere gespecialiseerd in het werken met meervoudig getraumatiseerde kinderen en volwassenen. Zij werkt onder andere binnen de jeugdhulpverlening en verzorgt nascholing aan psychologen, orthopedagogen, artsen, maatschappelijk werkers en groepsleiders.
autisme --- voortgezet onderwijs --- Orthopedagogics --- Pupil counseling. Pupil guidance --- orthopedagogiek --- SO (secundair onderwijs) --- Autisme ; secundair onderwijs --- Autisme ; basisonderwijs --- Autisme --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Buitengewoon basisonderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Secundair onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- 000.0 --- 462.4 --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Puzzel je slim biedt een synthese van zowat alles wat voorhanden en mogelijk is rond puzzelsoorten- en strategieën. Dit praktijkboek wil puzzels en puzzelen in zijn brede context benaderen, waarbij de directe bruikbaarheid in de klaspraktijk voorop staat en een zorgbrede aanpak bij (risico) kleuters een extra dimensie krijgt.Het praktijkboek richt zich behalve op het kleuteronderwijs evenzeer op diverse types van het buitengewoon onderwijs. Vaak betekent het spelelement in de puzzels voor deze kinderen een bron van motivatie en feedback. Het boek tracht een antwoord te geven op volgende vragen: Waar en hoe organiseer je de puzzelhoek? Hoe initieer je puzzels in de eerste kleuterklassen en bij ontwikkelingsbedreigde kinderen? Welke strategieën zijn mogelijk om kinderen op een hoger niveau te brengen? Welke gradatie bouw je in om tegemoet te komen aan elke leeftijdscategorie en aan het beheersingsniveau van elk kind in het bijzonder? Hoe observeer je op een doordachte en (voor de leerkrachten) haalbare en efficiënte manier? Hoe remedieer en differentieer je op basis van de bekomen informatie?De auteur stelt niet minder dan 15 puzzelsoorten voor aan de hand van afbeeldingen. Bij elke soort beschrijft hij vele tientallen puzzels: voor welke leeftijd, het aantal stukken, specifieke kenmerken, bij welke uitgever verkrijgbaar... Met behulp van dit boek kan het schoolteam een opsomming maken van de puzzelsoorten die ze reeds hebben en welke ze nog moeten aanschaffen.Dit praktijkboek zorgt ervoor dat kleuters niet 'moeten' maar 'mogen' puzzelen. De auteur hoopt dat de vele concrete tips en suggesties de klaspraktijk positief beïnvloeden, ten bate van de kleuters. Dat menige leerkracht opgetogen zal zijn met dit boek, spreekt voor zich. Hadewych Coppens [Karl Baert]Copyright (c) Vlabin-VBC20051231http://www.deleeswolf.be
Kleuteronderwijs --- Spelen --- Didactiek. --- zorgverbreding --- Orthopedagogics --- cognitieve opvoeding --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- puzzels --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Puzzelen --- #KVHB:Zorgverbreding --- kleuters --- puzzelen --- 471.42 --- didactiek --- differentiatie --- kleuteronderwijs --- remediërend onderwijs --- 470 --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Differentiatie --- Puzzels --- Remediëring --- 474.23 --- Puzzelen --- Zorgverbreding-kleuterond --- kleuteronderwijs (ler) --- puzzels (ler) --- Handboek/cursus --- Puzzels ; kleuteronderwijs --- Puzzels ; speelleermiddelen ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- 471.5 --- Zorgverbreding --- Kleuterschool: puzzels --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Basisonderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Didactische principes --- Ontwikkelingsmaterialen --- Puzzelhoek --- Leerlijnen --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Didactiek --- Puzzel --- Ontwikkelingsmateriaal --- Leerlijn --- Patiënt
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|