Narrow your search

Library

ULB (3)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

KU Leuven (1)

UMons (1)

UNamur (1)


Resource type

book (3)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2013 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
L'analyse de contenu
Author:
ISBN: 9782130627906 2130627900 Year: 2013 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans quel contexte la notion d'analyse de contenu a-t-elle émergé ? Comment être à l'écoute, scientifiquement et avec rigueur, des données écrites et orales qui nous entourent ? Grâce à quels outils peut-on comprendre et analyser des entretiens d'enquêtes, des articles de journaux, des émissions de télévision, des affiches publicitaires, des documents historiques ou des contenus numériques ? Le développement des sciences humaines et sociales, dans les années 1970, a favorisé la liberté de parole, l'effervescence de la pensée et l'explosion de la communication. En parallèle est née une volonté de rendre compte des opinions, des stéréotypes, des mécanismes d'influence et des évolutions individuelles et sociales à travers les paroles, les images, les textes et les discours. Mêlant théorie et démonstrations dans un style clair et précis, cet ouvrage est un outil indispensable pour appréhender l'analyse de contenu, ses différentes méthodes et son application dans les sciences humaines. -- Quatrième de couverture


Book
Analyser les textes de communication
Author:
ISBN: 9782200282141 2200282141 Year: 2013 Publisher: Paris : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans le monde actuel, chacun est confronté à une multitude de textes éphémères (tracts, journaux, affiches, etc.) énoncés, survolés, rarement lus, au sens plein du mot. C'est ce type de textes, extraits pour la plupart de la presse et de la publicité, que cet ouvrage apprend à analyser. Cette nouvelle édition aborde les énoncés détachés, les types de désignations et la cohésion du texte.


Book
Theorizing crisis communication
Authors: ---
ISBN: 9780470659304 9780470659298 Year: 2013 Publisher: Malden : Wiley-Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theorizing Crisis Communication presents a comprehensive review and critique of the broad range of theoretical frameworks designed to explain the role of communication in the development, management, and consequences of natural and man-made crises. Brings together the variety of theoretical approaches emerging in the study of crisis communication into one volume for the first time. Summarizes theories from such diverse perspectives as rhetoric, risk management, ethics, mass communication, social media, emergency response, crisis outcomes, and warning systems, while presenting clear examples of how the theory is applied in crisis communication research Presents theoretical frameworks generated by research from many disciplines including sociology, psychology, applied anthropology, public health, public relations, political science, organizational studies, and criminal justice An essential tool for a comprehensive understanding of the onset, management, response, resolution, and ultimate meaning of these devastating world events

Listing 1 - 3 of 3
Sort by