Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
37.02 --- Leraren --- Lesplannen --- Evaluaties --- Motivatie
Choose an application
Electronics --- elektronica --- 621.37/.38 --- dioden --- elektrotechniek --- transistoren --- versterkingstechniek
Choose an application
806.0 --- 37 --- 806.0 Spaans. Spaanse taalkunde --- Spaans. Spaanse taalkunde --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 37 Education --- Education --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Spanish --- Spanish language
Choose an application
Choose an application
In onze 'laatmoderne' of 'postmoderne' tijden is zingeving een uiterst belangrijke, maar tevens een bijzonder ingewikkelde aangelegenheid. De grote levensbeschouwelijke tradities lijken een behoorlijk deel van hun referentiële kracht te hebben verloren. Niettemin moet degelijk vormend onderwijs worden verstrekt. De jongeren van vandaag en morgen hebben er als het ware recht op. Hoe deze opdracht aanpakken in een plurale context? Kunnen de traditionele levensbeschouwingen op het vlak van zingeving voor onze jongeren een inspirerende rol spelen? Kunnen we vandaag de dag complexe,existentiële vragen van jonge mensen van oriënterende antwoorden voorzien? Deze en andere uitdagende vragen over onderwijs en zingeving komen vanuit diverse invalshoeken aan bod.
Teaching --- 485.7 --- Godsdienst --- 200 --- Onderwijs --- Zingeving --- 371.78 --- 37.017 --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst ; algemeen --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Opvoedingsidealen --- 37.017 Opvoedingsidealen --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Education --- Philosophy
Choose an application
Attract kids to church, the logic often goes, and you get parents in the pews. All that's left, then, is to get the kids out of the way. Here children's ministers David Csinos and Ivy Beckwith draw on research in human development and spiritual formation to show how children become disciples and churches become centers of lifelong discipleship. For too long, the local church has focused primarily on programs for children rather than ways of doing ministry with children. But in light of emerging missional movements, the church is changing and forming a new kind of ecclesial culture. And children's ministry must follow suit. Csinos and Beckwith propose a new way of thinking for these modern churches—they suggest that children can contribute to our theological understandings, as well as invest in and practice Biblical justice just like adult church members. Here is a unique resource that explores children's ministry in light of true spiritual formation and discipleship.
Choose an application
Choose an application
Dit boek geeft een antwoord op vragen die de Opvoedwinkel ontving van echte vaders, moeders en opvoeders. Dit boek boordevol praktische tips biedt elke ouder en opvoeder nuttig advies over hoe je kinderen op een gezonde manie kunt stimuleren en vormen. Met duidelijke richtlijnen is opvoeden een stuk eenvoudiger dan je denkt.
Educational sciences --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Opvoeding --- Child rearing --- Belgium --- Child development --- 37.018.1 --- #PBIB:+101.10 --- #KVHB:Opvoeding --- 433 --- Opvoeding in het gezin --- opvoedingsproblemen --- 37.013 --- Opvoedingsproblemen --- Pedagogie --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Kinderen --- Tieners --- Pubers --- Opvoedingsprobleem --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Kind --- Jongere --- Puber --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Nel 1975 usciva l'opera di Agostino Amore dedicata ai martiri di Roma, per le Edizioni Antonianum, nell'ambito della collana Spicilegium Pontificii Athenaei Antoniani. Quel volume, tanto sobrio quanto limpido nella struttura e nel linguaggio, sarebbe divenuto libro di testo e riferimento bibliografico imprescindibile per tutti coloro che avessero voluto, per diversi motivi, accostarsi alle questioni agiografiche, storiche e archeologiche della Roma cristiana dei primi secoli, tanto che ancora, ad oltre trent'anni da quell'edizione, esso resta un testo frequentato, citato, comunque continuamente consultato. Ebbene, è parso opportuno ritornare su quell'opera, tanto considerata dagli studiosi, dagli studenti e da tutti coloro che desideravano approfondire le questioni legate alle figure dei martiri romani, dopo aver consultato rapidamente le enciclopedie e i lessici classici, per avere un'idea più attendibile e scientificamente più affidabile di tutti i problemi sorti, nei secoli, attorno alle persone dei martiri dell'Urbe, alle loro sepolture, al loro culto, ai testi, ai documenti e ai monumenti sorti attorno a quegli "uomini santi". Alessandro Bonfiglio ha dedicato molto tempo e attenzione ad un testo; è entrato "in punta di piedi", con grande rispetto nei confronti dell'agiografo, riconoscendo tutti i meriti di chi, per primo, ha avuto il coraggio di far dialogare i monumenti e i documenti. Il suo aggiornamento assume il ruolo e l'aspetto di un'edizione critica.
Christian martyrs --- 272 <37> <093> --- 235.3*7 --- Martyrs --- Martyrdom --- 235.3*7 Martelaren --- Martelaren --- 272 <37> <093> Kerkvervolging--Rome. Oud-Italië--Historische bronnen --- 272 <37> <093> Persecutions religieuses--Rome. Oud-Italië--Historische bronnen --- Kerkvervolging--Rome. Oud-Italië--Historische bronnen --- Persecutions religieuses--Rome. Oud-Italië--Historische bronnen --- Christianity --- Christian martyrs - Italy - Rome - Biography --- Christian martyrs - Rome - Biography --- Martyres Romani
Choose an application
Praktische gids voor pedagogisch medewerkers en gastouders in de kinderopvang.Jannetta van der ZeeEen boek over communiceren met ouders in de kinderopvang, geschreven voor pedagogisch medewerkers en gastouders die effectief, respectvol en plezierig willen samenwerken met ouders. De auteur baseert zich op het communicatiemodel van Thomas Gordon. Ze beschrijft in de eerste twee hoofdstukken waarom samenwerken met ouders zo belangrijk is ? en soms lastig ? en de opbouw van het communicatiemodel. Hoofdstuk drie gaat over het voorkomen van conflicten met ouders en hoe je daarbij met 'ik-boodschappen' kunt werken. In hoofdstuk vier wordt uitgelegd hoe je ouders met een probleem betreffende hun kind of de begeleiding op het kinderdagverblijf kunt ondersteunen. Het laatste hoofdstuk geeft inzicht in hoe je kunt reageren wanneer je zelf een probleem hebt met het gedrag van ouders of wanneer je met ouders wilt spreken over in jouw ogen zorgelijk gedrag van hun kind. De theorie wordt verduidelijkt met casussen waarbij de auteur steeds aangeeft hoe je het model van Gordon kunt toepassen. De auteur is pedagoge, ze geeft Gordon-communicatietrainingen en werkt als manager Kinderopvang bij de Stichting Kinderopvang Vianen.© NBD Biblion
ouders --- kinderopvang --- communicatie --- Social policy and particular groups --- Relatie ouder - kinderopvang --- Communicatie --- Kinderopvang --- Ouders --- communicatie in de hulpverlening --- Kinderopvang ; oudercontacten --- pedagogie --- 361.2 --- 37 --- Relatie kinderopvang - ouder --- Gesprek
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|