Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Jugurthine War, 111-105 B.C. --- Rome --- History
Choose an application
"Sallust, Gaius Sallustius Crispus (86-35 BCE), a Sabine from Amiternum, acted against Cicero and Milo as tribune in 52, joined Caesar after being expelled from the Senate in 50, was restored to the senate by Caesar and took part in his African campaign as praetor in 46, and was then appointed governor of New Africa (Numidia). Upon his return to Rome he narrowly escaped conviction for malfeasance in office, retired from public life, and took up historiography. Sallust's two extant monographs take as their theme the moral and political decline of Rome, one on the conspiracy of Catiline and the other on the war with Jugurtha. Although Sallust is decidedly unsubtle and partisan in analyzing people and events, his works are important and significantly influenced later historians, notably Tacitus. Taking Thucydides as his model but building on Roman stylistic and rhetorical traditions, Sallust achieved a distinctive style, concentrated and arresting; lively characterizations, especially in the speeches; and skill at using particular episodes to illustrate large general themes." -- Publisher website.
Historians --- Latin literature --- Latin historians --- Rome (Empire) --- Rim --- Roman Empire --- Roman Republic --- Rome --- Romi (Empire) --- Byzantine Empire --- Italy --- Jugurthine War, 111-105 B.C. --- Catiline, --- Sallust, --- Translations into English. --- History --- Jugurthine War, 111-105 B.C --- Histoire
Choose an application
Na het succes van 'Filosoferen met kinderen' dat in 2011 verscheen volgt hier een nieuwe bundel verhalen om met kinderen te filosoferen over levensvragen. Verhalen uit de hele wereld, uit alle culturen en uit alle religies. Verhalen die vragen oproepen, om over na te denken of om alleen maar stil naar te luisteren. Voor een deel zijn het weer oude verhalen met een bepaalde levenswijsheid die zowel spannend als inspirerend zijn. Daarnaast zijn er veel nieuwe verhalen over dieren die in hun wereldje dezelfde sociale en emotionele dilemma's tegenkomen als de kinderen zelf, zodat ze zich daarmee gemakkelijk kunnen identificeren. Ze vormen een prachtig geschenk aan de kinderen van nu, die er vragen over kunnen stellen en gestimuleerd worden om na te denken over zichzelf en hun leefwereld. Bij elk verhaal staan praktische tips voor de docent over het gebruik van de verhalen in de klas. Uniek aan deze verhalen is dat ze niet allemaal vastliggen; ze kunnen aangepast worden aan de leeftijd en de mogelijkheden van de groep. Vandaar dat deze verhalen ideaal zijn voor een groep die speciale aandacht verdient. Bovendien zijn er tips voor aansluitende creatieve activiteiten.
Philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+111.94 --- 478 --- Filosoferen met kinderen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Vormingsgebieden --- toegepaste filosofie --- Levens --- Basisonderwijs --- Verhalen --- Levensvraag --- Verhaal
Choose an application
Meetkunde --- #PBIB:+111.54 --- Differentiatie --- Remediëring --- Wiskunde --- 474.21 --- wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- Vlakke figuur
Choose an application
Business cycles --- International Monetary Fund --- Foreign exchange reserves --- LDC / Developping Countries - Pays En Développement --- 333.111.42 --- 331.030 --- goudreserves en deviezenreserves. --- Conjunctuurschommelingen: algemeenheden. --- Working papers --- goudreserves en deviezenreserves --- Conjunctuurschommelingen: algemeenheden --- Foreign exchange reserves - Developing countries
Choose an application
#PBIB:+111.54 --- ruimtelijke oriëntatie --- Differentiatie --- Remediëring --- Wiskunde --- 474.21 --- wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Basisonderwijs --- Coördinatie --- Plaatsbepaling --- Kaartlezen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #BSCH: vak: rekenen
Choose an application
Money --- Quantity theory of money --- Circular velocity of money --- Monetary policy --- Finance, Public --- Capital market --- Monnaie --- Monnaie, Théorie quantitative de la --- Politique monétaire --- Finances publiques --- Marché financier --- History --- Histoire --- Circulation --- monnaie --- politique monetaire --- economisch beleid --- AA / International- internationaal --- 330.00 --- 333.400 --- 333.111.0 --- 333.111.41 --- 333.100 --- 333.600 --- geld --- monetair beleid --- politique economique --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden --- Geldwezen: algemeenheden --- Algemeenheden. Theoretische en beschrijvende studies. Centrale banken --- Samenstelling en evolutie van de geldomloop --- Algemeenheden. Theorie en principes van de bankorganisatie en -techniek --- Financiële markten. Kapitaalmarkten (algemeenheden)
Choose an application
Cet ouvrage a la prétention de vous guider au cours d'un long voyage qui, depuis plus de 5000 ans avant Jésus-Christ jusqu'à ce début du XXIe siècle, vous conduira d'étape en étape à la recherche de l'or et des conditions de sa découverte. Son histoire n'est pas toujours dorée, loin s'en faut... D'abord aux mains des rois, des puissants et des chamans, l'or devient vite l'objet de convoitises, de jalousies, de guerres et d'invasions qui agitent le monde jamais très recommandable de malfrats de toutes espèces. Et pourtant, de nos jours encore, il demeure une valeur refuge quand l'équilibre mondial vacille. Le livre est illustré de nombreuses photographies prises par l'auteur à travers le monde. Il s'accompagne également d'un tableau de production annuel par pays/régions depuis la plus Haute Antiquité et de la revue de plus de 500 mines d'or avec les statistiques de production et de ressources.
Gold --- Gold mines and mining --- Money --- History --- AA / International- internationaal --- 338.751.27 --- 333.452.1 --- 333.111.42 --- 331.100 --- Goud : metaal. --- Goudmarkt. --- goudreserves en deviezenreserves. --- Economische geschiedenis: algemeenheden. --- Precious metals --- Goud : metaal --- Goudmarkt --- goudreserves en deviezenreserves --- Economische geschiedenis: algemeenheden --- Gold - History --- Gold mines and mining - History --- Money - History
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten om de leesvaardigheid en begrijpend lezen bij leerlingen te bevorderen.
Lezen ; secundair onderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.15 --- Nederlands --- vakteksten --- leesvaardigheid --- beroepsonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- didactiek van de talen --- leesbevordering --- leesvaardigheden --- Lezen --- Referentieniveaus --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Begrijpend lezen --- Taalbeleid --- Taalgericht vakonderwijs --- Referentieniveau --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of Dutch --- Secondary education
Choose an application
Is lezen iets wat moet? Of iets wat mag? Plezier in lezen is het beste startpunt voor leerlingen om veel leeskilometers te gaan maken en zo hun leesvaardigheid bijna moeiteloos te verbeteren. In de aanpak Vrij lezen staat leesplezier centraal. Scholen die deze aanpak hebben ingevoerd, zien de leesmotivatie van hun leerlingen opvallend toenemen. In Leeskilometers maken op school wordt stap voor stap beschreven hoe u de aanpak Vrij lezen op school kunt invoeren, inclusief inspirerende ervaringsverhalen van andere scholen.
lezen --- studiemethoden --- leesvaardigheden --- moedertaalonderwijs --- Didactics of Dutch --- leesopvoeding --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Leesbevordering ; secundair onderwijs --- Didactiek van het Nederlands --- 433.7 --- #PBIB:+111.15 --- Lezen --- Leesbevordering --- leesonderwijs --- leesbevordering --- Vakdidactiek --- Leesopvoeding --- Vakdidactiek : Nederlands : Secundair onderwijs --- Contains audio-visual material --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|