Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring en de evaluatie van lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden in moderne vreemde talen. Er wordt ook dieper ingegaan op hulpmiddelen en onderwijsmaatregelen die een steun kunnen zijn voor leerlingen met dyslexie om vlotter moderne vreemde talen aan te leren.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- Didactics of English --- orthodidactiek --- Didactics of French --- Dyslexie --- Franse taal ; didactiek --- Engelse taal ; didactiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Vreemde-talenonderwijs --- Engels --- Frans --- Vreemde talen-onderwijs --- 464.1 --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Didactiek van het Engels --- Didactiek van het Frans --- Orthopedagogiek --- Didactiek
Choose an application
Dit boekje werd door Code ontwikkeld om jongeren met ASS te ondersteunen bij hun studie- of beroepskeuze. Het biedt een concreet tijdspad met de verschillende stappen die de jongeren best doorlopen om hun studie- of beroepskeuze te maken. Via verschillende oefeningen, tips en tricks krijgen ze meer inzicht in hun persoonlijkheid en interesses, hun minder sterke kanten en gevoeligheden. Er wordt ook dieper ingegaan op de extra uitdagingen die studenten met ASS tegenkomen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|