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Book
Communication power.
Author:
ISBN: 0199681937 9780199567041 9780199681938 0199567042 Year: 2013 Publisher: Oxford Oxford university press

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Abstract

We live in the midst of a revolution in communication technologies that affects the way in which people feel, think, and behave. The media have become the space where power strategies are played out. In the current technological context mass communication goes beyond traditional media and includes the Internet and mobile communication. In this wide-ranging and powerful book, Manuel Castells analyses the transformation of the global media industry by this revolution in communication technologies. He argues that a new communication system, mass self-communication, has emerged, and power relationships have been profoundly modified by the emergence of this new communication environment. Created in the commons of the Internet this communication can be locally based, but globally connected. It is built through messaging, social networks sites, and blogging, and is now being used by the millions around the world who have access to the Internet. Drawing on a wide range of social and psychological theories, Castells presents original research on political processes and social movements, including the misinformation of the American public on the Iraq War, the global environmental movement to prevent climate change, the control of information in China and Russia, and Internet-based political campaigns, such as the Obama campaign in the United States. On the basis of these case studies he proposes a new theory of power in the information age based on the management of communication networks Justly celebrated for his analysis of the network society, Castells here builds on that work, offering a well grounded and immensely challenging picture of communication and power in the 21st century. This is a book for anyone who wants to understand the dynamics and character of the modern world.


Book
Communication power
Author:
ISBN: 9780199567041 9780191570636 019157063X 0199567042 9780191510434 0191510432 0191510440 1282365916 9786612365911 Year: 2013 Publisher: Oxford ; New York : Oxford University Press,

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Abstract

In this wide-ranging book, Castells analyses the transformation of the global media industry by the revolution in communication technologies. He argues that a new communication system, mass self-communication, has emerged, & power relationships have been profoundly modified by the emergence of this new communication environment.


Book
Communication et pouvoir
Authors: ---
ISBN: 9782735115143 2735115143 Year: 2013 Publisher: Paris : Maison des sciences de l'homme,

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Abstract

Cet ouvrage présente une synthèse de la société en réseaux et de la communication contemporaine. A partir de l'analyse de la campagne électorale de B. Obama, ainsi que de certaines stratégies d'entreprises de communication internationale, il propose une réflexion théorique autour des liens entre la communication et le pouvoir.


Digital
Communication et pouvoir
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782735122837 Year: 2013 Publisher: Paris Editions de la Maison des sciences de l'homme

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Abstract

Après avoir vécu toute sa jeunesse sous le régime franquiste et y avoir résisté en diffusant tant bien que mal des tracts ronéotypés, Manuel Castells peut déclarer avec raison que « le pouvoir repose sur le contrôle de la communication, et le contrepouvoir sur sa capacité à déjouer ce contrôle ». Devenu depuis lors un spécialiste mondial des sociétés en réseaux et de la communication, il nous offre ici un ouvrage de synthèse qui prolonge et actualise sa fameuse trilogie, L’ère de l'information (Fayard, 2000-2004). À partir d'une série d'analyses empiriques – la campagne électorale de Barak Obama, les stratégies de certaines entreprises de communication internationales –, il élabore des réflexions théoriques qui intéresseront aussi bien la communauté des chercheurs en sciences sociales qu'un plus large public. « Ce que je veux vous raconter ici, c'est une histoire sur le pouvoir : l'histoire du pouvoir dans le monde où nous vivons. Et ça, c'est ma façon à moi de défier le pouvoir en place : la seule dont je dispose vraiment, c'est de révéler sa présence au cœur même de nos processus cognitifs. »

Keywords

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