Narrow your search

Library

UCLL (4)


Resource type

dissertation (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2013 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Dissertation
Educatief spel secundair onderwijs, histar UZ.
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit afstudeeronderzoek bestaat uit het ontwikkelen van een educatief programma voor de leerlingen van de eerste graad van het secundair onderwijs voor het museum HistarUZ te Leuven. (Bron: auteur)

Keywords


Dissertation
Cultuur aan de opleiding : voedingsgewoonten bij studenten.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze bacherlorproef heeft als doel het uitbouwen van een cultuurproject binnen het opleidingsinstituut.Vanuit onze diverse interesses en expertises zijn we op zoek gegaan naar een cultuurproject dat ons allemaal aansprak. We kwamen tot de vaststelling dat onze voeidingsgewoonten tijdens onze studententijd drastisch veranderd zijn. We vroegen ond bijgevolg af of dit voor alle studenten zo is. Deze vaststelling en vraag vormde de start van ons onderzoek rond het eetpatroon van de studenten van de KHLeuven. (Bron: auteurs)

Keywords


Dissertation
Mediawijs in het onderwijs : mediawijze projecten in het secundair en hoger onderwijs.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het afgelopen decennium merken we op dat media een heel belangrijke rol spelen in het dagelijkse leven van de mens. Iedereen heeft een gsm, computer en internet. Dit zorgt ervoor dat de mens heel mobiel bereikbaar blijft en dat ze een toegang hebben tot een wereld van kennis en informatie. Uiteraard geldt deze beschrijving niet enkel voor de volwassenen in onze samenleving, maar merken we ook op dat jongeren en zelfs kinderen met deze verschillende technieken en mogelijkheden kunnen omgaan. Hier kan je jezelf de vraag stellen of al deze vooruitgang geen negatieve gevolgen heeft op de jongeren omdat ze niet altijd op een gepaste manier met de verschillende media en technieken kunnen werken. Ze hebben allemaal wel een Facebook-account, maar ze weten vaak niet genoeg over de privacy instellingen of het effect dat deze sociale netwerksites hebben op onze dagelijkse omgeving. Daarin speelt naar onze mening en bevindingen het onderwijs een belangrijkere rol. Het onderwijs wordt geacht de toekomst van morgen voor te bereiden op de maatschappij. Deze bundel is opgedeeld in een theoretisch deel waar we dieper ingaan op het onderwerp mediawijsheid en onderwijs en in een praktijkgericht gedeelte waar we onze eigen bevindingen neerschrijven. Dit gedeelte functioneert dan ook meer als handleiding voor personen die eventueel zelf een mediawijs project willen opstarten. (Bron: auteur)

Keywords


Dissertation
De Groote Oorlog.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit afstudeerproject gaat over Leuven tijdens de Groote Oorlog. Deze paper is opgebouwd uit twee delen, elk onderverdeeld in drie secties. Het eerste deel gaat over de Groote Oorlog in het algemeen. Het tweede deel gaat specifiek over Leuven tijdens WOI. Beide delen zijn onderverdeeld in de volgende secties: een inhoudelijk deel, een bronnenonderzoek en een didactische verwerking. Bij het eerste deel over WOI in het algemeen hebben we een basistekst uitgewerkt die gebruikt kan worden in de lessen, het bronnenonderzoek heeft geleid tot een lijst van bruikbare bronnen en romans. Het didactische deel bestaat uit een lessuggestie over kinderen in de Eerste Wereldoorlog. In het tweede deel over Leuven in WOI bestaat het eerste deel ook uit een basistekst. De tweede sectie is net zoals bij het eerste gedeelte een bronnenonderzoek, bestaande uit primaire en secundaire bronnen. Het didactische gedeelte is een stadswandeling. Deze stadswandeling werd uitgewerkt op een applicatie, 7scenes. Naast ons afstudeerproject hebben wij ook een website, weebly.woileuven.com, ontworpen. Hierop bundelen we al ons materiaal. Zo is dat materiaal ook digitaal beschikbaar voor eventueel geïnteresseerde leerkrachten. (Bron: auteurs)

Keywords

Listing 1 - 4 of 4
Sort by