Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie
Choose an application
Veel studenten blijken niet in staat te zijn goede, leesbare teksten te schrijven. In de cursus Zelf leren schrijven wordt het schrijfproces ontrafeld in verschillende deelvaardigheden waarmee studenten zelfstandig kunnen oefenen. In zeven digitale programmas, ViPs, krijgt de student uitleg over een deelvaardigheid, vuistregels, een aantal korte oefeningen en een goed voorbeeld van een antwoord. De combinatie van een heldere uitleg over de verschillende vaardigheden en de oefening ervan, waarna meteen feedback volgt, leidt tot een zeer effectieve training. Aan de orde komen onder meer: structuur, refereren, parafraseren en citeren, zinsconstructie, samenvatting, revisies op grammatica en interpunctie, en argumentatie
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Taalvaardigheid --- Schrijven --- Refereren --- Citeren --- Samenvatting --- Hoger onderwijs --- Schriftelijke communicatie --- Digitale didactiek --- Schriftelijke taalvaardigheid --- schriftelijke taalvaardigheid --- wetenschappelijke schrijfstijl
Choose an application
Het is van groot belang dat leerlingen leren hun ideeën, gedachten en gevoelens schriftelijk helder te verwoorden. Hoe zorgen leraren ervoor dat leerlingen leren om juist en begrijpelijk schriftelijk te formuleren? Hoe verbeteren ze hun schrijfonderwijs? Dit boek beschrijft een procesgericht vijffasenmodel, waarmee leraren hun schrijfonderwijs zó kunnen vormgeven dat leerlingen schrijven leuker gaan vinden, zich competenter voelen en betere teksten produceren. Met veel concrete voorbeelden en praktische tips.
schrijfprocessen --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- ontluikende geletterdheid --- schriftelijke communicatie --- schrijfonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Mass communications --- Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Waarom vervallen we van zodra we een paper of rapport moeten neerpennen in zware zinconstructies en jargonwoorden ? Hoe komt het dat onze anders zo vlotte mondelinge communicatie op papier omslaat in starheid en rigiditeit ?In 'Toegankelijk schrijven is (geen) kinderspel' toont communicatiespecialist Jos Huypens dat een vlot leesbare tekst schrijven nochtans helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Met enkele praktische tips & tricks verklapt de auteur hoe je je tekst aangenaam en aantrekkelijk maakt. Hoe zoek je een origineel onderwerp ? Welke verschillende tekststructuren kun je toepassen? Hoe blijft je tekst boeiend en houd je rekening met je lezers ? Kun je de moeilijkheidsgraad van je tekst meten en hoe weet je of je boodschap goed overkomt ?'Toegankelijk schrijven is (geen) kinderspel' is een bron aan praktische informatie voor iedereen die - al dan niet professioneel - geregeld teksten moet schrijven.Bron: http://www.politeia.be
Rédaction --- Nederlands --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- tijdschriftartikelen schrijven --- schrijven --- Dutch language --- verslagen schrijven --- schrijfstijl --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- PXL-Central Office 2018 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke vaardigheden --- normen --- lay-out --- BPB1208 --- 844.4 --- brieven --- paper --- rapporteren --- teksten --- Notuleren - Rapporteren --- Contains audio-visual material --- Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Geschreven taal --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Communicatiekanaal (indeling communicatie) : Schriftelijke communicatie --- Canal de communication (répartition de la communication) : Communication écrite
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|