Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Faalangst --- Examenangst --- Sociale vaardigheden ; adolescentie
Choose an application
Hersenen ; fysiologie --- Neuropsychologie --- Hersenontwikkeling --- Adolescentie
Choose an application
Hersenen ; fysiologie --- Neuropsychologie --- Hersenontwikkeling --- Adolescentie
Choose an application
Marginaliteit --- Parijs --- Adolescentie --- Romans --- Verfilmde boeken --- 1945-
Choose an application
Jeugdzorg wordt nogal eens gekoppeld aan ‘moeilijke doelgroep’ en motivatieproblemen.Tegelijkertijd blijken tieners en jongvolwassenen opmerkelijk veel energie, intensiteit en doorzettingsvermogen aan de dag te kunnen leggen wanneer ze echt gemotiveerd zijn om een doel te bereiken. Gemotiveerde of écht gemotiveerde jongeren is echter geen vanzelfsprekende combinatie – meer een uitdaging. Motiverende gespreksvoering heeft potentie om aan die uitdaging bij te dragen. De methodiek blijkt bij uitstek geschikt om aan motivatie te bouwen – juist ook bij tieners en jongvolwassenen.In Deel I van dit boek wordt motiverende gespreksvoering (MVG) in acht korte hoofdstukken helder uiteengezet. MGV blijkt goed aan te sluiten bij de ontwikkelingsfase van tieners en jongvolwassen met haar nadruk op samenwerking en respect voor de autonomie van cliënten. Strategieën en vaardigheden worden met duidelijke cases toegelicht. Hoofdstukken worden afgesloten met beknopte overzichten in de vorm van doen en niet doen. Mogelijk is het de meest heldere introductie in de methodiek die momenteel in Nederland beschikbaar is.Deel II beschrijft de inzet van MGV met jongeren en jongvolwassenen op twaalf verschillende behandelvelden zoals – nieuw voor Nederland – de inzet van MGV in een schoolsetting en groepswerk. Dit deel is boeiend en verrijkend voor wie werkzaam is op deze deelterreinen, maar zeker ook voor generalisten, die te maken krijgen met zeer verschillende vormen van probleemgedrag. In het derde deel wordt ingegaan op MGV leren beheersen en inzetten. (Bron: covertekst)
Jeugdzorg: methodiek --- jeugdzorg --- adolescentie --- 362.7 --- 159.987 --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Nederland heeft heel veel oog voor jongeren die minder goed mee kunnen komen, maar daardoor dreigt een andere groep - de uitblinkers, de hoogvliegers - in het verdomhoekje te komen. Die komen er immers toch wel? Als je later maar gelukkig wordt, toch? De auteurs laten zien dat jongeren in de leeftijdscategorie van 10 tot 25 jaar juist gelukkiger worden als ze meer oog krijgen voor wat hun hart sneller doet kloppen, hun passie, hun talent. Als jongeren zich daarop richten, kunnen ze nog beter worden in waar ze goed in zijn. De belangrijkste voorwaarde hiervoor is dat ze op een andere manier naar zichzelf en hun omgeving leren kijken. Want met talent alleen kom je er niet. Daarvoor is ook een stimulerende omgeving nodig; ouders, docenten. En lef. Je kunt excelleren op allerlei gebied: van schaken tot goochelen, van wetenschap tot sport en van dansen tot gamen
Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Prestatievermogen --- Begaafdheid --- Adolescentie --- Adolescent --- Ontwikkelingspsychologie --- Intelligentie --- Hoogbegaafdheid --- Leeromgeving --- Talentontwikkeling
Choose an application
Cet ouvrage part du constat que l'adolescence se vit surtout à l'école et que toutes deux sont fortement touchées par les mutations anthropologiques liées à l'avènement du Web. Il tente d'éclairer cette transformation sociétale en proposant une synthèse des théories pédagogiques de l'adolescence et une nouvelle approche des souffrances présentées par les jeunes et par les professeurs.
Adolescence --- Adolescence -- Psychologie --- Adolescence -- Psychology --- Adolescent psychology --- Adolescenten -- Psychologie --- Adolescentie --- Adolescentie -- Psychologie --- Adolescents -- Psychologie --- Psychologie dans l'adolescence --- Psychologie in adolescentie --- Teen-age --- Teenagers -- Psychologie --- Teenagers -- Psychology --- Teenagers--Development --- Adolescents --- Psychologie --- Adolescent --- Adolescent Behavior --- Psychology, Adolescent --- Parent-Child Relations --- Adolescents - Psychologie
Choose an application
Pubers zijn de thermometer van de maatschappij. Door hen in beeld te brengen, krijg je inzicht in de mens en de maatschappij. Psychologie van de adelescentie is gebaseerd op nieuwe inzichten - biologisch, psychologisch, pedagogisch - die uit wetenschappelijk onderzoek naar voren zijn gekomen, zonder de bestaande kennis te verwaarlozen. In dit boek komt de normale psychologische ontwikkeling tijdens de prepuberteit, puberteit en adolescentie aan de orde, maar er is ook aandacht voor scheiding, verslaving en pathologische stoornissen. Daarnaast wordt de veranderende wereld van adolescenten onder de loep genomen, waarin de computer, internet en de multiculturele samenleving een heel andere en belangrijkere rol spelen dan voorheen. Psychologie van de adolescentie is het vierde deel in een reeks boeken van Martine Delfos over de ontwikkeling van kinderen en adolescenten. In deel 1 Ontwikkeling in vogelvlucht wordt de normale ontwikkeling beschreven en in deel 2 Ontwikkelingspsychopathologie de abnormale ontwikkeling. In deel 2 Kinderen en gedragsproblemen wordt een model geboden waarin de drie factoren aanleg, omgeving en rijping uiteengerafeld worden. In dit vierde deel wordt ingegaan op de psychische en biologische gebeurtenissen tijdens de puberteit. Dit boek wordt geleverd met een toegangscode tot de studiewebsite Pearson XTRA. Op www.pearsonxtra.nl is voor zowel studenten als docenten veel aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een aandachtspuntentrainer, samenvattingen en extra verdiepingsmateriaal.
ontwikkelingspsychologie --- puberteit --- Developmental psychology --- psychology --- psychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Adolescenten --- Adolescenten --- adolescentie --- Ontwikkelingspsychologie --- 416.1 --- 159.98 --- 159.987 --- PXL-Healthcare 2016 --- adolescenten
Choose an application
De heftige fysieke, emotionele en mentale veranderingen die plaatsvinden tijdens de adolescentie maken jongeren vatbaar voor sombere, verwarrende gevoelens. Bij veel jongeren zijn deze gevoelens niet van voorbijgaande aard en wordt niet op tijd ingezien dat er sprake kan zijn van een serieuze depressie. Depressies kunnen verschillende oorzaken hebben maar om die depressieve gevoelens de baas te worden is het noodzakelijk in actie te komen zodat je leven weer op een prettige manier in evenwicht komt. De voorbeelden, strategieen en oefeningen in dit boek bieden inzicht in jezelf en helpen je om te gaan met sombere gevoelens. Stap voor stap, in je eigen tempo, kun je kleine veranderingen in je leven aanbrengen zodat je beter in je vel komt te zitten. (Bron: covertekst)
depressieve kinderen --- Age group sociology --- Psychology --- Depressie --- Jeugd --- Depressies ; adolescentie --- gevoelens --- depressie --- jongeren --- 159.94 --- Kind --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Veel scholen, veel jongeren, veel leerkrachten, veel klasactiviteiten, veel omgaan met elkaar, . Scholen zijn een veelkleurig verhaal van menselijke verhoudingen, interactie en innerlijke beleving. Evenveel aspecten waarmee iets fout kan lopen, evenveel wegen om ermee om te gaan. Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim D'haese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme: een keure van de grootste experten uit de wetenschap en de praktijk belichten in dit boek de psychologische, pedagogische, criminologische en antropologische aspecten van probleemgedrag in het onderwijs. Een veelkleurig verhaal vraagt om een breed spectrum van preventie en aanpak. Leerlinggedrag is niet alleen oorzaak, maar kan ook als symptoom beschouwd worden van een breder functioneren van een school en van de samenleving. Dit boek wil de multi-aspectualiteit van probleemgedrag en de preventie en aanpak ervan in kaart brengen en naast theoretische inzichten ook praktische handvatten aanreiken, zodat leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners en iedereen die actief is in het onderwijs inspiratie kan opdoen voor zijn concrete praktijk. Het boek is een goed gefundeerd, praktijkgericht boek met een schat aan informatie voor iedereen die met probleemgedrag in het onderwijs begaan is: leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners, academici en studenten.
Gedragsstoornissen --- Preventieve jeugdzorg. --- Onderwijs. --- gedragsstoornissen --- schoolproblemen --- Educational psychology --- Personality development --- Gedragsproblemen --- probleemjongeren --- #PBIB:+107.21 --- Academic collection --- #KVHB:Probleemgedrag --- #KVHB:Schoolpsychologie --- adolescentie --- pesten --- preventie --- probleemgedrag --- weerbaarheid --- 467 --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 465 --- Adolescentie --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Pesten --- Preventie --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- conflicten --- jeugdzorg --- straffen --- Sociale vaardigheden --- 37.064 --- 120132.jpg --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- gedragsproblemen (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- jongeren --- onderwijs --- 362.7 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Problem children --- Education --- Belgium --- Behavior disorders in children --- PXL-Education 2015 --- probleemhantering --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|