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Censorship --- Freedom of the press --- Press and politics --- Communism
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« Pourquoi la presse française n'a-t-elle rien dit avant ? » s'est-on interrogé quand l'affaire Dominique Strauss-Kahn a éclaté. La presse d'opposition est heureuse de recevoir des centaines de millions de subventions de Nicolas Sarkozy, mais est en campagne pour empêcher sa réélection. De ce fait, les journalistes militent plus qu'ils n'informent, reproduisant avec complaisance des scénarios mis en scène par des communiquants, renonçant souvent à faire la moindre enquête ou la menant avec des présupposés. De plus, cette presse se vend progressivement à des financiers dits «de gauche», oubliant que dans la presse, comme ailleurs, des financiers restent des financiers. En suivant notamment de près la reprise du Monde par Matthieu Pigasse et la gestion du Nouvel Observateur par Denis Olivennes, on découvre, étonnés, ses connivences, son opacité, et les coulisses d'une presse embourbée dans ses contradictions et ses mensonges. Si ce 4e pouvoir a aujourd'hui renoncé à jouer son rôle, c'est qu'il a accepté de frayer avec ce 5e pouvoir que l'on découvre ici : celui des réseaux mondialisés, mêlant hommes d'affaires, financiers, médias et politiques, agissant et décidant dans la coulisse, en toute discrétion, parallèlement à nos structures démocratiques devenues impotentes. Une enquête fouillée de plus de deux ans, un voyage édifiant et instructif dans l'envers du décor, où l'on croise les membres du Siècle, le plus grand groupe d'influence français, le Young Leader Arnaud Montebourg, le Bilderberger Manuel Valls, ou le German Marshall Fund, financeur américain de Terra Nova, fondation initiatrice des primaires du Parti socialiste... et où l'on découvre les stupéfiantes conditions de la nomination du parfait inconnu Herman Van Rompuy à la présidence du Conseil européen. Pour découvrir ceux qui nous manipulent, nous désinforment et veulent nous faire prendre des vessies pour des lanternes.
Journalism --- Press and politics --- Journalisme --- Presse et politique --- Economic aspects --- Aspect économique --- Press --- Objectivity --- Aspect économique --- Press and politics - France --- Press - Economic aspects - France --- Journalism - Objectivity - France
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In Media Bias in Presidential Election Coverage 1948-2008, Dave D'Alessio employs meta-analytic techniques to examine whether there are partisan biases in coverage of Presidential election campaigns in newspapers, on TV, and in the news magazines. This study further analyses the four essential natures of news media: as journalistic entities, property, businesses, and political actors. Aggregating the results of 99 previous studies, D'Alessio scrutinizes bias claims in news media, and why political candidates consistently
Journalism --- Mass media --- Political campaigns --- Presidential candidates --- Presidents --- Press and politics --- Objectivity --- History. --- Press coverage --- Election
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Democracy --- Democratization --- Government and the press --- Press and politics --- History --- Korea (South) --- Politics and government
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Die andere Seite der Medaille Migration: wie Auswanderer gesehen werden. Wie wurde das Thema Auswanderung in der Bundesrepublik in Politik und Medien behandelt? Welche Ideologien und Traditionslinien lagen dem Umgang mit Auswanderung zugrunde? Wie veränderten sich diese Einstellungen zwischen der Nachkriegszeit und dem 21. Jahrhundert? Gezeigt wird der von Verlustangst und Steuerungs-Illusionen gekennzeichnete Umgang mit Auswanderung in der Bundesrepublik. Erstmals werden die politischen und medialen Debatten um Auswanderung in den 1950er und 2000er Jahren analysiert und in Beziehung gesetzt. Hier zeigt sich eine Parallele zu den ebenso durch Furcht geprägten Debatten um Zuwanderung, der anderen Seite der Medaille Migration.
Press and politics --- History --- Germany --- Emigration and immigration --- Government policy. --- Press coverage.
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Journalistes -- France --- Presse -- France --- Press --- Press and politics --- Journalism --- French newspapers
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Press and politics --- Government and the press --- Journalism --- War --- Militarism --- History --- Objectivity --- Press coverage --- Guerre --- Presse et politique --- Presse et propagande --- Dans la presse --- Etats-Unis
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Journalists --- Freedom of the press --- Censorship --- Press and politics --- Government and the press --- Crimes against --- Freedom of the pressCrimes against --- Freedom of the press.
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Racism --- Race awareness --- Intellectuals --- Journalists --- Press and politics --- Islamophobia --- Intellectual life --- Race relations --- Attitudes. --- Attitudes --- 1900 - 2099 --- France --- Race relations. --- France. --- Noirs --- Identité collective --- Histoire
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How is the relationship between the Japanese state and Japanese society mediated by the press? Does the pervasive system of press clubs, and the regulations underlying them, alter or even censor the way news is reported in Japan? Who benefits from the press club system? And who loses? Here Laurie Anne Freeman examines the subtle, highly interconnected relationship between journalists and news sources in Japan. Beginning with a historical overview of the relationship between the press, politics, and the public, she describes how Japanese press clubs act as "information cartels," limiting competition among news organizations and rigidly structuring relations through strict rules and sanctions. She also shows how the web of interrelations extends into, and is reinforced by, media industry associations and business groups (keiretsu). Political news and information are conveyed to the public in Japan, but because of institutional constraints, they are conveyed in a highly delimited fashion that narrows the range of societal inquiry into the political process. Closing the Shop shows us how the press system in Japan serves as neither a watchdog nor a lapdog. Nor does the state directly control the press in ways Westerners might think of as censorship. The level of interconnectedness, through both official and unofficial channels, helps set the agenda and terms of political debate in Japan's mass media to an extent that is unimaginable to many in the United States and other advanced industrial democracies. This fascinating look at Japan's information cartels provides a critical but often overlooked explanation for the overall power and autonomy enjoyed by the Japanese state.
Mass media --- Press and politics --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Politics and the press --- Press --- Advertising, Political --- Government and the press --- Journalism --- Censorship --- Political aspects
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