Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Wat kan ik doen om Dennis meer zelfvertrouwen te geven? Wat doet Brenda tijdens de les waardoor zij bijna nooit haar werk op tijd af heeft? Waardoor zijn de toetsscores in deze periode lager dan ik verwachtte? Leraren worden dagelijks geconfronteerd met voorvallen en ervaringen die vragen oproepen. Vragen die onderzoek kunnen uitlokken. Een goede leraar is een onderzoekende leraar die nieuwsgierig is en zichzelf vragen stelt bij de praktijk. Dit vraagt oefening en kennis. Deze uitgave helpt (aanstaande) leraren deze onderzoekende houding te ontwikkelen en in te zetten bij het afstemmen van hun onderwijs op de leerlingen. 'Leren kun je observeren' is de herziening van het succesvolle 'Observeren kun je leren', waarbij het accent nog meer ligt op de beroepspraktijk van leraren in het basis- en speciaal onderwijs. Het boek biedt informatie en tips bij het observeren van leerlingen, en voorbeelden die uitnodigen om zelf in de eigen praktijk op onderzoek te gaan. Bij de uitgave hoort een schat aan begeleidend materiaal zoals opdrachten, observatielijsten, checklists en instructieve filmpjes.
474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Interactie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Observatie --- Observatietechnieken --- Onderwijsstijlen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Zorgverbreding --- Observatiemethoden --- Leerkrachtvaardigheden --- Gedragsobservatie --- 454.23 --- zorgverbreding --- gedragsobservatie --- observatiemethoden --- Didactische principes --- PXL-Education 2017 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijsleerprocessen --- observeren --- leren en onderwijzen
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|