Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Veel publicaties op het gebied van de wetenschapsfilosofie zijn gebaseerd of gericht op de natuurwetenschappen en in de weinige op de sociale of geesteswetenschappen gerichte boeken over dit onderwerp is de aandacht voor de wetenschapsfilosofische achtergronden van kwalitatief onderzoek beperkt. Omgekeerd is een bespreking van wetenschapsfilosofische achtergronden bij publicaties over methoden van kwalitatief onderzoek vaak afwezig of summier. Wetenschapsfilosofie voor kwalitatief onderzoek heeft tot doel deze leemte op te vullen. Het boek biedt antwoorden op een aantal basale wetenschapsfilosofische vragen, zoals: wat is wetenschap en welke rol speelt ‘waarheid’ hierbij? Kunnen we spreken van objectiviteit of is het beter om plausibiliteit en/of intersubjectiviteit centraal te stellen? Wat is theorie? Wat zijn de belangrijkste hedendaagse wetenschapsfilosofische tradities? Daarnaast wordt een aantal specifieke wetenschapsfilosofische vragen voor kwalitatief onderzoek behandeld. Waar komen de stappen en hulpmiddelen van het kwalitatieve onderzoek vandaan en welke inzichten biedt de wetenschapsfilosofie hierbij? Hoe kan generalisatie plaatsvinden? En hoe verhouden kwalitatief onderzoek en kwantitatief onderzoek zich tot elkaar? Door antwoorden te bieden op deze en nog vele andere vragen hoopt de auteur kwalitatieve onderzoekers in staat te stellen hun onderzoeken zo goed mogelijk filosofisch te doordenken en te funderen.
Philosophy of science --- kwalitatief onderzoek --- wetenschapsfilosofie
Choose an application
Choose an application
The qualitative interview resembles a good conversation. What makes somebody a good discussion partner? That he listens attentively, thinks along, empathizes with what has just been said and does not interrupt. In short, someone who is empathetic and interested. Is such a person a good interviewer by nature? No, as these characteristics form only the basis for a part of the Art referred to in the title of this book. However, the interviewer also needs additional knowledge and Skills that are discussed extensively in this book. An interview should first of all have a well defined information goal. And only when the Skills of the good discussion partner mentioned above merge with the researcher’s knowledge, do we observe the Art of interviewing referred to in the title of this book. This book was written for those who are professionally involved in doing qualitative interviews or is learning how to conduct these interviews.
Choose an application
Kwalitatief marktonderzoek biedt een praktische handleiding voor mensen die zelf kwalitatief marktonderzoek willen gaan doen. Het biedt actuele informatie over de mogelijkheden van het vak. De gestructureerde opzet biedt ook een leidraad voor de opdrachtgever.
marktonderzoek --- kwalitatief onderzoek --- Market research --- #KVHB:Marketing --- Marktonderzoek --- Marketing --- Kwaliteit --- Methodologie --- Onderzoek --- Marketingresearch --- #KVHB:Marketing. --- Marketing. --- Marktonderzoek.
Choose an application
In het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, ook het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met (kleine en grote) onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren. Een onderzoek uitvoeren is het tweede deel van een vierluik van onderzoeksboeken dat vier cruciale onderdelen van het onderzoeksproces behandelt. Elk boek is los te gebruiken maar opgebouwd volgens een vaste structuur. Naast heldere uitleg over nut, eisen en aanpak, bevat elk boek voorbeelden, uitgewerkte oefeningen, vraagbaken, zelftesten en opdrachten om de leerstof toe te passen op het eigen (klein of groot) onderzoek (bron: internet).
onderzoeksmethoden --- kwalitatief onderzoek --- Science --- 001.81 --- onderzoeksvaardigheden --- 303 --- Onderzoek --- Methodiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- sociaal onderzoek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 301.08 --- Methodologie --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Malcolm Carey provides social work students, academics and practitioners with a practical guide that escorts them through the research process relating to the completion of a small-scale qualitative project or dissertation.
Choose an application
"Among the wide variety of backgrounds, many of those active in defining and applying educational design research appear to have arrived through an interest in psychology, the learning sciences or instructional design. Although most design studies are carried out in multi-disciplinary teams, participants need to conceptually understand the marriage between the design discipline and scientific research traditions. Conducting Educational Design Research emphasises the application of design knowledge and skills in research programs, guiding readers through the various disciplinary backgrounds and scientific developments current today. Therefore, this book on design research will be especially useful for faculty and students in (a) graduate education programs where exposure to research methodologies is strong but exposure to design methodologies is limited; and (b) graduate programs in instructional design where participants have strong backgrounds in design, but may lack the scientific research orientation. In a time when design research is gaining momentum, it seems notable that educational research programs are being confronted with the randomized field trials movement; and educational design programs are at risk of diluting their design character as valuable curricular time is being usurped by more traditional research skills. This book not only offers an invaluable classroom resource, it also provides for the ongoing university dialogue on how to best prepare the next generation of educational researchers"--Provided by publisher.
Instructional systems --- Education --- Design --- Research. --- General. --- onderwijsonderzoek --- kwalitatief onderzoek --- Research on teaching --- Learning systems --- Educational technology --- Teaching --- Design&delete& --- Research --- Onderwijs --- Ontwerpen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijskunde --- Wetenschappelijk onderzoek --- Education. --- Natuurwetenschappen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Stappenplan voor de analyse van gegevens bij kwalitatief onderzoek in de sociale sector.
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- S20090045.JPG --- sociaal onderzoek --- #SBIB:303H30 --- Onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Science --- research [function] --- Methods in social research (general) --- analysis --- Qualitative methods in social research --- onderzoeksmethoden --- kwalitatief onderzoek --- sociologie --- kwalitatieve analyse --- KWALITATIEF ONDERZOEK -- 159.982 --- ANALYSETECHNIEKEN -- 159.982 --- ANALYSETECHNIEKEN -- 159.920.3 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Analyseren; Nederlands --- 001.891 --- Research (onderzoek) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek : kwalitatief onderzoek --- 303.02 --- 303.022 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 300.6 --- 489.4 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- 303.022 Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 450.4 --- onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- onderwijs --- hoger onderwijs --- data-analyse --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijskunde
Choose an application
Qualitative methods in social research --- innovatiemanagement --- Economic production --- benchmarking --- kwalitatief onderzoek --- Business policy --- Market research --- ondernemingen --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- Overheidsuitgaven 336.5 --- #SBIB:35H433 --- #SBIB:35H6015 --- 468 Technologiebeleid --- 790 Wetenschapsbeleid --- innovatie --- research and development - R&D --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- Bestuur en beleid: nationale en regionale studies: Vlaanderen --- Working papers
Choose an application
Binnen het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, waaronder het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden bovendien steeds vaker geconfronteerd meet onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren.Een onderzoek begeleiden is een aanvulling op het vierluik "Leren onderzoeken", gedegen maar compacte boeken voor studenten.Dit boek is bedoeld voor iedereen die een taak heeft bij het begeleiden van studenten die klein of groot onderzoek moeten doen. Vierendertig veel gestelde vragen van onderzoeksbegeleiders staan centraal. Op elke vraag geeft de auteur een zo concreet mogelijk antwoord, aan de hand van een figuur of schema. Hij baseert zich daarbij op jarenlange ervaring in het werken met onderzoeksbegeleiders, alsmede op hetgeen uit de literatuur bekend is over de betreffende vraag.Bron : http://www.bol.com
Studentenbegeleiding --- Onderzoeksvaardigheden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Universiteiten --- onderwijs --- onderzoek --- handleiding --- 37 --- 003 --- Onderzoek --- Begeleiding --- Methodologie --- 450.8 --- informatievaardigheden --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 371.385 --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- Science --- Research on teaching --- Higher education --- interdisciplinair onderzoek --- onderzoeksmethoden --- studiebegeleiding --- studentenbegeleiding --- kwalitatief onderzoek --- PXL-Central Office 2016 --- hoger onderwijs --- onderzoeksrapporten --- onderzoeksbegeleiding --- Sociaal onderzoek --- Leerlingbegeleiding --- Scripties --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheid --- Universiteit --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|