Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Vele blinde en slechtziende kleuters gaan naar een gewone kleuterschool. Toch is het niet altijd evident om deze kinderen op een gepaste manier te begeleiden. Vanuit deze vaststelling werd door de medewerkers van Centrum Ganspoel een werkboek met praktische adviezen samengesteld. Concreet is dit boek opgebouwd uit 3 onderdelen: Informatie over visuele stoornissen en hun gevolgen. Informatie over wat een visuele beperking betekent voor kleuters en hun ontwikkeling. Informatie en tips rond een aangepaste begeleiding voor slechtziende kleuters. Hoewel dit boek geschreven werd met de doelgroep van slechtziende kleuters in het achterhoofd, zijn de informatie en de adviezen niet enkel bruikbaar voor het personeel in kleuterscholen. Ook professionelen die slechtziende kleuters begeleiden in buitenschoolse opvang of vrijetijdsinitiatieven, CLB-medewerkers, GON-begeleiders of kinderverzorgsters in een kinderdagverblijf kunnen uit dit boek heel wat nuttige tips halen.
Slechtziende kinderen ; onderwijs. --- kleuters --- orthopedagogiek --- Orthopedagogics --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- personen met een visuele beperking --- gezichtsvermogen --- Social policy and particular groups --- Geïntegreerd onderwijs --- Slechtziende kinderen ; onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Slechtzienden --- 463.1 --- Blinden en slechtzienden --- Vision disorders in children --- Audio-visual education --- Education --- Development --- Toddlers --- Study and teaching --- Belgium --- Slechtziende kinderen --- Onderwijs --- Kleuters --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- Kind met een visuele handicap --- Kleuter --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|