Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
With a different glance : dynamic assessment of functioning of children oriented at development & inclusive learning
Authors: --- ---
ISBN: 9789044128024 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant


Book
Naar de gewone kleuterschool : praktische tips voor integratie en inclusie
Author:
ISBN: 9044112384 9044112368 9044112376 9044112392 9789044112399 9789044112375 9789044112382 Year: 2012 Publisher: Antwerpen De Tandem Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders willen bij het kiezen van een school het allerbeste voor hun kind. Als hun kind een verstandelijke beperking of ontwikkelingsachterstand blijkt te hebben, wordt de schoolkeuze echter minder vanzelfsprekend. Kan hun kind ook naar de gewone kleuterschool? Wat kan men doen om deze integratie of inclusie meer kans op slagen te geven? Kleuterleid(st)ers, directies, begeleiders, therapeuten, CLB-medewerkers en andere hulpverleners hebben vergelijkbare vragen. Pasklare antwoorden zijn er niet. Wel bundelde de dienst Thuisbegeleiding De Tandem zijn ervaringen met ouders en scholen in het drieluik "Naar de gewone kleuterschool".Deel 3: Praktische tips voor integratie en inclusieHierin krijgen kleuterleid(st)ers en begeleiders suggesties aangereikt voor de dagelijkse praktijk van gewoon kleuteronderwijs op maat van een kleuter met een verstandelijke beperking of algemene ontwikkelingsachterstand.Inhoud: Wat is een verstandelijke handicap of algemene ontwikkelingsachterstand? - Welke opdrachten en activiteiten aanbieden? - Wat van de kleuter verwachten? - Sociaal-emotionele ontwikkeling - Zelfredzaamheid - Denken, verstandelijke ontwikkeling - Opdrachtgerichtheid, taakspanning en concentratie - Communicatie en taal - Grove motoriek - Fijne motoriek - De kracht van samenwerking

Keywords

Geïntegreerd onderwijs. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusief beleid --- buitengewoon onderwijs --- inclusief onderwijs --- integratie --- 460.8 --- kleuters --- orthopedagogiek --- 474.23 --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Zorgverbreding --- inclusie --- D30365.jpg --- D30366.jpg --- Inclusie --- Kleuterschool: verstandelijk gehandicapten --- Buitengewoon onderwijs --- Didactische principes --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- integratie buitengewoon en gewoon onderwijs --- mentale handicap --- ontwikkelingsachterstand --- . --- 37.014 --- Communicatie --- Geïntegreerd onderwijs ; kleuteronderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; mentaal gehandicapte kinderen --- Integratie --- Kinderen met een handicap --- Kleuters --- Motoriek --- Ondersteuning --- Onderwijs --- Ontwikkeling --- Zelfredzaamheid --- 471 --- Gehandicapte kinderen --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- 365 --- 371.1 --- 362.31 --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Gewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Thuisbegeleiding --- Ontwikkelingsproblemen --- Achterstand --- Schoolkeuze --- Mensen met een verstandelijke beperking --- 471.4 --- Integratie buitengewoon - gewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Didactiek; algemeen --- Primary education --- Begeleiding --- Methodiek --- gezinsbegeleiding --- leerlingbegeleiding --- 392.5 --- 371.21 --- geïntegreerd onderwijs --- GON --- zorgverbreding --- D30364.jpg --- thuiszorg --- 376 --- 362.1 --- GON-begeleiding --- integratiebegeleiding --- Kind met een verstandelijke handicap --- Ontwikkelingsprobleem --- Hoger onderwijs --- Kleuter --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Inclusief onderwijs ; kleuteronderwijs. --- Onderwijs ; verstandelijke handicap. --- Verstandelijk gehandicapten

Listing 1 - 2 of 2
Sort by