Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Adaptive E-learning was proposed to be suitable for students with unique profiles, particular interests, and from different domains of knowledge, so profiles may consider specific goals of the students, as well as different preferences, knowledge level, learning style, rendering psychological profile, and more. Another approach to be taken into account today is the self-directed learning. Unlike the adaptive E-learning, the Self-directed learning is related to independence or autonomy in learning; it is a logical link for readiness for E-learning, where students pace their classes according to their own needs.This book provides information on the On-Job Training and Interactive Teaching for E-learning and is divided into four sections. The first section covers motivations to be considered for E-learning while the second section presents challenges concerning E-learning in areas like Engineering, Medical education and Biological Studies. New approaches to E-learning are introduced in the third section, and the last section describes the implementation of E-learning Environments.
Information technology. --- E-learning. --- Digital learning --- Information technology: general issues
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- coaching --- didactische werkvormen
Choose an application
Hoe kun je sociale media inzetten bij leer- en veranderprocessen? Dat is de vraag die de samenstellers bezig hield. Het scala van leer- en veranderprocessen is breed: van informeel leren door professionals in communities tot meer formele trajecten in organisaties of onderwijssituaties. 'Omdat het werkt' is een boek over sociale media in leren, trainen en opleiden: 11 inspirerende praktijkcasussen in diverse domeinen die inderdaad laten zien dat het 'werkt'. En een crossanalyse van de casussen vanuit verschillende invalshoeken. Wellicht nog meer inspirerend is dat het boek in grote mate ook tot stand kwam via sociale media. Het is het tastbare product van contentcreatie en kennisdeling van een informeel netwerk, nagenoeg compleet gebaseerd op online samenwerken, actueel, op een relatief korte termijn samengesteld en gebaseerd op vrijwillige bijdragen van auteurs, vormgever en redactie.De stuwende kracht achter het boekje is de behoefte aan netwerken, expertise delen en de wetenschap dat sociale media ook uitstekend in te zetten zijn voor je eigen ontwikkelproces als innovator. Als netwerk LOSmakers komen we al enige tijd bij elkaar (meestal virtueel in een online meeting of een virtual field trip) om kennis en ervaringen te delen rond online leren, trainen of coachen. 'Netwerken' en 'delen van expertise' zien wij als noodzakelijk om de snelheid van de ontwikkelingen op het gebied van innovatie in leren, trainen en onderwijs bij te benen. We vullen elkaar aan op didactiek, onderzoekservaring, trendwatching, praktijkervaring, visie, toolkennis, designkennis, technische snufjes en vaardigheden in het begeleiden van processen en groepen. We zijn ons allemaal erg bewust van het feit dat het ondoenlijk is om alles bij te houden op alle fronten. Een expertisenetwerk helpt je om bij te blijven, scherp te blijven, maar ook om even snel iets na te vragen als een vraag zich aandient waarin je zelf niet zo goed bent ingewerkt. Of om snel een team aan te kunnen vullen met extra expertise voor grotere projecten
Didactic strategies --- interactief onderwijs --- actief leren --- samenwerkend leren --- sociale media --- e-learning --- onderwijs --- computerondersteund onderwijs --- leren leren --- leren --- didactische werkvormen --- Onderwijs --- Sociale media --- Leren leren --- Online leren --- Training --- Veranderingsproces --- E-learning --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifiek jargon ontstaan, niet altijd even toegankelijk voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan.De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen efficiënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden
Afstandsonderwijs --- E-learning --- Woordenboeken. --- vakthesauri --- Computer assisted instruction --- e-learning --- terminologie --- Internet in education --- Dictionaries --- Education --- Computer network resources --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- digitale didactiek --- lexicon --- 454.52 --- ICT --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- elektronische leerplatformen --- 37.018.43 --- Digitale leerplatformen --- ICT : onderwijs --- mediawijsheid --- afstandsonderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Digitale didactiek --- Woordenboeken --- Computerondersteund onderwijs --- Digitalisering --- Didactiek --- Technologie --- Terminologie --- Woordenboek --- Maatschappij
Choose an application
The Jordan Education Initiative, launched in 2003 under the umbrella of the World Economic Forum, is a public-private partnership, or multi-stakeholder partnership, that integrates information and communication technologies into the education process as a tool for teaching and learning in grades 1-12. This initiative fits within the ongoing reform of the education system in Jordan that began in the 1990s. The Jordan Education Initiative's main objective is to help Jordanian students develop critical knowledge economy skills crucial for competitiveness and economic growth. The Initiative also seeks to build the capacity of the local information technology industry for the development of innovative learning solutions, and to build a sustainable model of reform supported by the private sector that could be scaled nationally and replicated in other developing countries.
E-learning --- Education --- Education for All --- Primary Education --- Public-private partnership --- Secondary Education --- Social Development --- Teaching and Learning --- Tertiary Education --- Jordan
Choose an application
The Jordan Education Initiative, launched in 2003 under the umbrella of the World Economic Forum, is a public-private partnership, or multi-stakeholder partnership, that integrates information and communication technologies into the education process as a tool for teaching and learning in grades 1-12. This initiative fits within the ongoing reform of the education system in Jordan that began in the 1990s. The Jordan Education Initiative's main objective is to help Jordanian students develop critical knowledge economy skills crucial for competitiveness and economic growth. The Initiative also seeks to build the capacity of the local information technology industry for the development of innovative learning solutions, and to build a sustainable model of reform supported by the private sector that could be scaled nationally and replicated in other developing countries.
E-learning --- Education --- Education for All --- Primary Education --- Public-private partnership --- Secondary Education --- Social Development --- Teaching and Learning --- Tertiary Education --- Jordan
Choose an application
Marlies Slegers laat zien hoe de virtuele speelplaats van kinderen eruitziet, en hoe leuk en leerzaam social media voor kinderen zijn, maar ook wat je kunt doen als je kind online gepest wordt of te veel gamet. Op toegankelijke wijze maakt ze je wegwijs in de wereld van Hyves, Facebook, MSN en Twitter. Zo weet je welke begrippen er allemaal bij horen, waar je op moet letten en hoe je je kind daarbij kunt begeleiden. Ook onderwerpen als social gaming, cyberpesten en privacy komen aan de orde.
Computer assisted instruction --- web 2.0 --- sociale media --- e-learning --- 433.5 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Sociale media --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- Kinderen --- Sociale netwerken --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding
Choose an application
HandBoekTweePuntNul geeft handvatten waarmee sociale media optimaal ingezet kunnen worden op school. Niet alleen in de dagelijkse onderwijspraktijk, maar in de hele organisatie. Samen met BoekTweePuntNul200 is dit inspiratieboek onmisbaar in dit snel veranderende (digitale) tijdperk. Twaalf experts helpen u op weg.
Computer assisted instruction --- web 2.0 --- sociale media --- mediawijsheid --- e-learning --- webapplicaties (informatica) --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- media-opvoeding --- 316.772.5 --- onderwijs --- 528.5 --- Onderwijs --- Web 2.0 --- Sociale media --- Websites --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Internet - web 2.0 - toepassingen - onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|