Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Affiches de cinéma
Authors: --- ---
ISBN: 9782850885396 2850885398 Year: 2012 Publisher: Paris: Citadelles & Mazenod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le cinéma fait partie de notre vie. Chaque film mythique nous est familier ; l’affiche qui l’annonçait nous replonge immédiatement dans un univers connu et parfois nostalgique, nous fait penser aux bons moments passés en compagnie d’acteurs célèbres, d’actrices merveilleuses. Qui n’associe pas Jean Gabin et Michèle Morgan à Quai des Brumes, Brigitte Bardot au Mépris, Greta Garbo à Anna Karenine, Marilyn Monroe à 7 ans de réflexion, Catherine Deneuve à Belle de Jour, Robert de Niro à Taxi Driver, Audrey Hepburn à My Fair Lady, Liza Minelli à Cabaret, Leonardo Di Caprio à Titanic, etc. Qui peut ignorer Hitchcock, Truffaut, Fellini, Visconti, Buñuel, Scorcese, George Lucas, Luc Besson, Woody Allen… ? Nous sommes tous émus, en proie même à une certaine excitation, en tournant les pages de ce grand album qui nous fait revivre les grands moments du 7e art, celui dont nous sommes si proches.


Book
Gielijn Escher : living for posters : leven voor affiches
Author:
ISBN: 9789490913236 Year: 2012 Publisher: Amsterdam De Buitenkant


Book
Cinema Leuven : een studie naar de Belgische filmaffiche aan de hand van de collectie van het Leuvens Stadsarchief
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789042926738 Year: 2012 Volume: 9 Publisher: Leuven : Salsa!,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Leuvense Stadsarchief beschikt over een rijke filmaffichecollectie van om en bij de 3000 stuks, uit de periode 1930-1970. De collectie is tot stand gekomen als gevolg van een politiereglement uit 1892 dat de openbare aanplakking van affiches reguleerde. Door de collectie als uitgangspunt te nemen voor onderzoek naar zowel affichekunst als bioscoopgeschiedenis, exploreren de bijdragen in dit Salsa!-Cahier de rijkdom van de filmaffichecollectie ten volle. De auteurs hebben elk vanuit hun eigen specifieke expertise - zij het de beeldanalyse, de affichekunst, de filmgeschiedenis of de bioscoopgeschiedenis - de collectie van het Leuvense Stadsarchief onde de loep genomen. In een eerste hoofdstuk benadert Karl Scheerlinck de filmaffiches uit de collectie vanuit een kunsthistorisch perspectief. Hij geeft hierbij een overzicht van belangrijke actoren en trends. De bijdrage van Pascal Lefèvre, die inzet op de beeldanalyse van een aantal concrete affiches, is hiermee complementair te noemen. In een derde hoofdstuk geeft Leen Engelen aan hoe filmaffiches als een bijzonder rijke bron voor de bioscoopgeschiedenis kunnen fungeren. Zowel Joachim Nijs als Roel Vande Winkel zoomen verder in op de geschiedenis van de Leuvense bioscopen. Nijs bekijkt hierbij de geschidenis van bioscoop Louvain Palace / Forum (1914-1981), de langstlevende bioscoop van de stad, en Vande Winkel gaat in op de oorlogsjaren.


Book
Manifesti : pubblicità e moda italiana, 1890-1950
Authors: ---
ISBN: 9788836623433 Year: 2012 Publisher: Milano Silvana Editoriale

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Advertising served as an ideal vehicle for fashion, as seen in the dreamy *fin de siècle* ladies drawn by Aleardo Terzi in his posters for the Magazzini Mele in Naples, whose splendid elegance reflects the ambitions of the new rising bourgeois class, in the wispy, diaphanous "crisis-women" of the 1920s seeking to liberate themselves at last from the slavery of their whalebone corsets, and in the vigorous, sporting, dynamic modern women drawn by Gino Boccasile and Marcello Dudovich in advertisements for La Rinascente in the 1930s. While women's struggle for greater independence in the early 1900s made its mark on everything from skirt length and haircuts to gestures and body language, the traditionalism imposed by the Fascist regime, and the subsequent limitations resulting from economic sanctions against Italy for its ruinous colonial pursuits, led by the end of the 1930s to the institution of new rules, a new restrictive preoccupation with "decency" and the use of autarchic materials. Over these years, fashion became an unmistakable sign of status, a mirror reflecting not only the rapid social and economic changes of the period but even its fleeting moods and dreams.

In these years, when advertising came into its own as a new means of information and propaganda, posters and magazines became a new and privileged territory. It was here that the greatest artists, illustrators and fashion designers of the day placed their creativity at the service of a genre which might otherwise seem frivolous, experimenting with new communication and graphic strategies and constantly modernizing their style in light of the figurative trends of the moment.


Book
Advertising from the mad men era : mid-century ads
Authors: ---
ISBN: 9783836528344 Year: 2012 Publisher: Köln Taschen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 7 of 7
Sort by