Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational equalization --- Educational equalization --- Education and state --- Education and state
Choose an application
Schooling the Estate Kids chronicles the trajectory of one Kent secondary school which was twice dubbed ‘the worst school in England’ in the national press. Serving a high poverty neighbourhood, The Ramsgate School was challenged by national targets, low levels of attainment of the school intake at 11 and difficulties of recruitment and retention of quality staff. The local housing estates were amongst the most deprived in the country and shared the school’s negative reputation. The school became The Marlowe Academy in 2005 with new leadership and a new building (in 2006). Student numbers increased, attendance and attainment came close to the national average and the atmosphere in the school was transformed, though the characteristics of the pupils in terms of special needs (twice the national average) and deprivation (more than twice the national average entitled to free school meals) remained unchanged. This book questions the notion that school improvement and school leadership are key areas to focus on when the socio-economic circumstances of pupils, poverty, dwarf all the other factors which are related to the educational progress of students.
Choose an application
Education, Urban. --- Educational equalization. --- Neoliberalism.
Choose an application
Refugees --- Immigrants --- Educational equalization --- Education
Choose an application
This volume focuses on research and theoretical developments related to the role of geography in education, human development, and health. Multiple disciplinary perspectives provide the strengths and problems in our communities. Research in this presidential volume provides historical, moral, and scientifically based arguments to inform understandings of civic problems and possible solutions.
Community and school --- Educational sociology --- Educational equalization
Choose an application
Cet ouvrage aborde la thématique des inégalités sous quatre angles : la mesure des inégalités ; les inégalités d'accès et de succès ; les inégalités de carrière et de genre et les inégalités interinstitutionnelles tant en Europe qu'au Canada.
Educational equalization. --- Education, Higher --- Social aspects.
Choose an application
L'école reste le siège de nombreuses inégalités. Pourtant, il est possible de bâtir une école qui vise l'égalité des acquis de base pour une grande majorité. Après une réflexion critique sur le concept d'égalité en matière d'éducation, l'ouvrage s'attache à un large bilan des recherches sociologiques et pédagogiques entreprises dans le domaine afin de cerner les acquis manifestement importants et d'identifier les champs d'incertitude ou d'ignorance encore en place. Par rapport à l'édition précédente, plusieurs chapitres ont été totalement remaniés, les autres complétés. Pour ce faire, l'auteur s'est entouré d'une équipe de collaborateurs, chacun expert dans un domaine spécifique : C. Buchs, G. Felouzis, D. Lafontaine, K. Lehraus, Ch. Monseur et Ph. Wanlin. Les enseignants mais aussi les décideurs politiques trouveront ici les bases scientifiques indispensables à leur(s) action(s). Les chercheurs découvriront des pistes de recherche à explorer afin de faire progresser le champ des connaissances utiles à la pratique.
Educational equalization --- Educational surveys. --- Comparative education.
Choose an application
Across OECD countries, almost one in every five students does not reach a basic minimum level of skills. In addition, students from disadvantaged socio-economic backgrounds are twice as likely to be low performers. Lack of fairness and inclusion can lead to school failure and this means that one in every five young adults on average drop out before completing upper secondary education. Reducing school failure pays off for both society and individuals. The highest performing education systems across OECD countries combine quality with equity. This report presents policy recommendations for education systems to help all children succeed in their schooling.
Choose an application
This practical guide is designed help increase the willingness and political savvy of all adult school community stakeholders to successfully implement equity reforms. It proposes a bold new leadership paradigm that facilitates the adoption of the values, beliefs, attitudes and skills needed to achieve equitable educational outcomes.
Educational leadership. --- Educational equalization. --- Educational equalization --- Education and state --- Educational leadership
Choose an application
Le système éducatif a connu des transformations très profondes ces trente dernières années, en lien notamment avec les politiques visant à mener 80 % d'une classe d'âge au niveau du baccalauréat mais aussi avec les transformations du système productif. Les promesses de démocratisation scolaire ont fait long feu. Non seulement la majorité des enfants appartenant aux classes populaires continue d'être orientée, au sortir du collège, vers l'enseignement professionnel, mais ces réformes n'ont en rien remis en cause la division entre filières générales et professionnelles, renforçant au contraire la domination symbolique des premières sur les secondes. L'enseignement professionnel constitue ainsi un cas privilégié pour étudier l'évolution de l'emprise des hiérarchies scolaires, ainsi que les modalités selon lesquelles les jeunes d'origine populaire s'approprient leurs destins scolaires et sociaux. Comment s'opèrent leur orientation scolaire et leur socialisation aux rôles subalternes qu'ils seront amenés à jouer dans la division sociale du travail ? Comment s'y prennent-ils pour aménager leur condition présente ? Quels clivages internes aux classes populaires l'étude de l'enseignement professionnel permet-elle de révéler ?
Professional education --- Educational counseling --- Educational equalization --- Social aspects
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|