Narrow your search
Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Education policy and equal education opportunities.
Author:
ISBN: 9781936133512 Year: 2012 Publisher: New York Open Society foundations

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schooling the estate kids
Author:
ISBN: 9789462090132 9462090130 9789462090118 9789462090125 9462090122 Year: 2012 Volume: v. 7 Publisher: Rotterdam Boston Sense Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schooling the Estate Kids chronicles the trajectory of one Kent secondary school which was twice dubbed ‘the worst school in England’ in the national press. Serving a high poverty neighbourhood, The Ramsgate School was challenged by national targets, low levels of attainment of the school intake at 11 and difficulties of recruitment and retention of quality staff. The local housing estates were amongst the most deprived in the country and shared the school’s negative reputation. The school became The Marlowe Academy in 2005 with new leadership and a new building (in 2006). Student numbers increased, attendance and attainment came close to the national average and the atmosphere in the school was transformed, though the characteristics of the pupils in terms of special needs (twice the national average) and deprivation (more than twice the national average entitled to free school meals) remained unchanged. This book questions the notion that school improvement and school leadership are key areas to focus on when the socio-economic circumstances of pupils, poverty, dwarf all the other factors which are related to the educational progress of students.


Book
Student engagement in urban schools : beyond neoliberal discourses
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Charlotte, NC : Information Age Publishing, Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Refugee and Immigrant Students: Achieving Equity in Education
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: [Place of publication not identified] Information Age Publishing Incorporated

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Research on schools, neighborhoods, and communities
Author:
ISBN: 1283639963 1442204699 9781442204690 9781442204676 1442204672 9781442204683 1442204680 Year: 2012 Publisher: Lanham Rowman & Littlefield Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume focuses on research and theoretical developments related to the role of geography in education, human development, and health. Multiple disciplinary perspectives provide the strengths and problems in our communities. Research in this presidential volume provides historical, moral, and scientifically based arguments to inform understandings of civic problems and possible solutions.


Book
Inégalités sociales et enseignement supérieur
Authors: --- --- ---
ISBN: 2807317081 2807304737 Year: 2012 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage aborde la thématique des inégalités sous quatre angles : la mesure des inégalités ; les inégalités d'accès et de succès ; les inégalités de carrière et de genre et les inégalités interinstitutionnelles tant en Europe qu'au Canada.


Book
L'école peut-elle être juste et efficace ? : de l'égalité des chances à l'égalité des acquis
Author:
ISBN: 2807354874 280417736X Year: 2012 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'école reste le siège de nombreuses inégalités. Pourtant, il est possible de bâtir une école qui vise l'égalité des acquis de base pour une grande majorité. Après une réflexion critique sur le concept d'égalité en matière d'éducation, l'ouvrage s'attache à un large bilan des recherches sociologiques et pédagogiques entreprises dans le domaine afin de cerner les acquis manifestement importants et d'identifier les champs d'incertitude ou d'ignorance encore en place. Par rapport à l'édition précédente, plusieurs chapitres ont été totalement remaniés, les autres complétés. Pour ce faire, l'auteur s'est entouré d'une équipe de collaborateurs, chacun expert dans un domaine spécifique : C. Buchs, G. Felouzis, D. Lafontaine, K. Lehraus, Ch. Monseur et Ph. Wanlin. Les enseignants mais aussi les décideurs politiques trouveront ici les bases scientifiques indispensables à leur(s) action(s). Les chercheurs découvriront des pistes de recherche à explorer afin de faire progresser le champ des connaissances utiles à la pratique.


Book
Equity and Quality in Education : Supporting Disadvantaged Students and Schools
Author:
ISBN: 9264130853 9264130845 Year: 2012 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Across OECD countries, almost one in every five students does not reach a basic minimum level of skills. In addition, students from disadvantaged socio-economic backgrounds are twice as likely to be low performers. Lack of fairness and inclusion can lead to school failure and this means that one in every five young adults on average drop out before completing upper secondary education. Reducing school failure pays off for both society and individuals. The highest performing education systems across OECD countries combine quality with equity. This report presents policy recommendations for education systems to help all children succeed in their schooling.


Book
Walking the equity talk : a guide for culturally courageous leadership in school communities
Author:
ISBN: 1452283745 1452279314 1452275467 Year: 2012 Publisher: Thousand Oaks, Calif. : Corwin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This practical guide is designed help increase the willingness and political savvy of all adult school community stakeholders to successfully implement equity reforms. It proposes a bold new leadership paradigm that facilitates the adoption of the values, beliefs, attitudes and skills needed to achieve equitable educational outcomes.


Book
La domination scolaire : sociologie de l'enseignement professionnel et de son public
Author:
ISBN: 213074222X Year: 2012 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le système éducatif a connu des transformations très profondes ces trente dernières années, en lien notamment avec les politiques visant à mener 80 % d'une classe d'âge au niveau du baccalauréat mais aussi avec les transformations du système productif. Les promesses de démocratisation scolaire ont fait long feu. Non seulement la majorité des enfants appartenant aux classes populaires continue d'être orientée, au sortir du collège, vers l'enseignement professionnel, mais ces réformes n'ont en rien remis en cause la division entre filières générales et professionnelles, renforçant au contraire la domination symbolique des premières sur les secondes. L'enseignement professionnel constitue ainsi un cas privilégié pour étudier l'évolution de l'emprise des hiérarchies scolaires, ainsi que les modalités selon lesquelles les jeunes d'origine populaire s'approprient leurs destins scolaires et sociaux. Comment s'opèrent leur orientation scolaire et leur socialisation aux rôles subalternes qu'ils seront amenés à jouer dans la division sociale du travail ? Comment s'y prennent-ils pour aménager leur condition présente ? Quels clivages internes aux classes populaires l'étude de l'enseignement professionnel permet-elle de révéler ?

Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by