Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Zeer beknopt overzicht van de Grieks-Romeinse geschiedenis.
922 --- geschiedenis --- oudheid --- klassieke oudheid --- geschiedenis - oudheid, Oosterse oudheid
Choose an application
As countless love songs, movies, and self-help books attest, men and women have long sought different things. The result? Seemingly inevitable conflict. Yet we belong to the most cooperative species on the planet. Isn't there a way we can use this capacity to achieve greater harmony and equality between the sexes? In The War of the Sexes, Paul Seabright argues that there is--but first we must understand how the tension between conflict and cooperation developed in our remote evolutionary past, how it shaped the modern world, and how it still holds us back, both at home and at work. Drawing on biology, sociology, anthropology, and economics, Seabright shows that conflict between the sexes is, paradoxically, the product of cooperation. The evolutionary niche--the long dependent childhood--carved out by our ancestors requires the highest level of cooperative talent. But it also gives couples more to fight about. Men and women became experts at influencing one another to achieve their cooperative ends, but also became trapped in strategies of manipulation and deception in pursuit of sex and partnership. In early societies, economic conditions moved the balance of power in favor of men, as they cornered scarce resources for use in the sexual bargain. Today, conditions have changed beyond recognition, yet inequalities between men and women persist, as the brains, talents, and preferences we inherited from our ancestors struggle to deal with the unpredictable forces unleashed by the modern information economy. Men and women today have an unprecedented opportunity to achieve equal power and respect. But we need to understand the mixed inheritance of conflict and cooperation left to us by our primate ancestors if we are finally to escape their legacy.
Interpersonal relations. --- Men - Psychology. --- Sex (Psychology). --- Sex differences (Psychology). --- Women - Psychology. --- Sex (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Interpersonal relations --- Men --- Women --- Social Sciences --- Psychology --- Psychology. --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis) --- Mental health --- Psychology, Sexual --- Sex --- Sexual behavior, Psychology of --- Sexual psychology --- Sensuality --- Psychological aspects --- E-books --- 159.922.1-055.1 --- 159.922.1-055.2 --- 316.371 --- -Women --- -Human relations --- 316.371 Gender --- Gender --- 159.922.1-055.2 Psychologie van de vrouw --- Psychologie van de vrouw --- 159.922.1-055.1 Psychologie van de man --- Psychologie van de man --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Human males --- Males --- Effeminacy --- Masculinity --- -Human females --- Developmental psychology --- Economic order --- -Sex (Psychology) --- -Psychology --- Labour --- Relationships --- Sexuality --- Seduce --- Book --- Sex differences --- Emotions
Choose an application
Ali B's 'Op volle toeren' in Paradiso: een bont gezelschap van jong tot oud was getuige van een uniek muziekevenement waar verschillende muziekwerelden samenkwamen. Van een generatiekloof was totaal geen sprake... (Tros.nl) Die onverwachte klik tussen 'ervaren rotten' van de protestgeneratie en 'jonge honden' van generatie Y trof de auteur ook aan in bedrijven. Een samenwerking die een interessante bron voor innovatie biedt. Wat hebben generaties gemeen? Waarin verschillen ze van elkaar, hoe zijn ze te verbinden en tot vruchtbare samenwerking te brengen? Welk effect hebben elkaar - in een levensfase - opvolgende generaties op de Nederlandse (werk)cultuur? Het zijn zeer actuele vragen waar veel managers, (hrm)professionals, opleiders, politici en bestuurders mee worstelen. In dit werk beschrijft de auteur op toegankelijke wijze de kenmerken van alle nu levende en werkende generaties. Hij legt uit hoe generaties de cultuur in organisaties veranderen. Generaties vervullen daarmee hun evolutionaire functie. Zo schetst hij onder meer hoe de verbindende generatie X (1955-1970) een nieuwe generatie leiders vormt. Hij maakt helder hoe het collectieve talent van alle generaties veel beter kan worden benut
P492 --- 159.9 --- Cultuurfilosofie --- 159.922.602 --- Age Leeftijd --- Culture Cultuur --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Nederland --- psychologie --- generatie --- Leeftijd --- Personeelsmanagement --- Cultuursociologie --- Organisatiesociologie --- Ondernemingen --- Organisatieculturen --- Oudere werknemers --- Generatiekloof --- Generatie Y --- Conflicten --- Teamwerk --- Cultuurverandering --- Organisatiecultuur --- Onderneming --- Conflict --- Overheidsbeleid
Choose an application
Youth --- Mental health --- Well-being --- Adolescent psychology --- Developmental psychology --- Religious life --- Religious aspects --- 159.922.736.4 --- 159.9:2 --- 253:37 --- Spiritual well-being --- Adolescence --- Teenagers --- Psychology --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 159.9:2 Godsdienstpsychologie --- Godsdienstpsychologie --- Youth - Religious life --- Mental health - Religious aspects --- Well-being - Religious aspects --- Developmental psychology - Religious aspects
Choose an application
Dit boek gaat in op de eigentijdse leefwereld van jongeren vandaag en de manieren waarop geloofscommunicatie op een authentieke manier met de veranderende realiteit van de jongerencultuur kan omspringen. Het gaat om de jeugd 'van tegenwoordig'. Maar het gaat ook over de jeugd die durft een 'tegenwoord' spreken en die soms ook zelf nood heeft aan 'tegenwoorden'. Deze publicatie bestaat uit twee grote delen. In het eerste deel willen we een zicht krijgen op 'de jeugd van tegen-woordig' in al haar veelheid en complexiteit. We proberen inzicht te verwerven in nieuwe tendensen onder jongeren, inzake waarden, relaties en religiositeit. Het tweede deel van deze publicatie handelt over de manier waarop geloofscommunicatie kan aanknopen bij de actuele jongerencultuur. Er worden vragen gesteld naar nieuwe godsdienstdidactische werkvormen, naar pastoraal op school, naar vieren met jongeren, en naar de verhouding tussen parochie, gezin en school. Tot slot komen we dan tot de vraag of het huidige leerplan rooms-katholieke godsdienst secundair onderwijs nog wel een kader biedt om op een kwalitatieve manier werk te maken van christelijke geloofscommunicatie met jongeren, dan wel bijsturing behoeft of zelfs aan vervanging toe is. In dit boek komen bijdragen aan bod van Pedro De Bruyckere, Paul De Witte, Carl Sterkens & Paul Vermeer, Renilde Vos, Samuel Goyvaerts, Hans Van Crombrugge, Jacques Michielssens, Marianne Moyaert en Lieven Boeve.Bron : http://www.acco.be
Didactics of religion --- Age group sociology --- Youth --- Conduct of life --- Religious life --- 268.922 --- 253:37 --- #GGSB: Pastoraal --- Academic collection --- 245.7 --- Geloof --- Geloven --- Jeugd(Jongeren) --- 478.6 --- 485.7 --- Geloofsleven --- Jeugd --- geloofscommunicatie --- geloofsleven --- jeugd (ler) --- geloven --- jeugd --- Geloofsleven ; jeugd --- #gsdb11 --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 268.922 Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd --- Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd --- Persoonlijk geloofsleven --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- PXL-Education 2015 --- onderwijs en maatschappij --- godsdienstdidactiek --- Kinderen en jeugd --- Godsdienst --- Cultuursociologie --- Christelijke zingeving --- Zingeving --- Communicatiesociologie --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Jongere
Choose an application
Hyperactive children --- Education --- Methodology --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #KVHB:Screening --- #KVHB:Test; ADHD --- #KVHB:Test; adolescenten --- #KVHB:Test; volwassenen --- #KVHB:Testotheek TP --- 464 --- ADD --- ADHD --- concentratieproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 469 --- aandachtsstoornissen --- hyperactiviteit --- screening --- ADHD ; kinderen ; onderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Concentratieproblemen --- Volwassenen --- Diagnostiek --- Behandeling --- Jeugd --- 159.9.072 --- 159.922.8 --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Concentratieprobleem --- Volwassene --- Diagnose --- Oorzaak --- Jongere
Choose an application
Waarom luistert mijn puber niet meer naar mij? Wat doet hij toch de hele tijd op zijn kamer? Waarom kan ik zo moeilijk hoogte van hem krijgen? Waarom zijn pubers zo gevoelig voor groepsdruk en zoeken ze de grenzen op, bijvoorbeeld met drinken? Waarom maken ze zich zo druk over precies de goede kleren, maar zijn ze zo laks in het nakomen van afspraken en het maken van schoolwerk? Kunnen ouders of leraren daar enige invloed op hebben?In de puberteit zorgt een tornado van hormonale processen ervoor dat jongeren grote uiterlijke veranderingen doormaken en dat ze, ook romantisch, in elkaar ge?nteresseerd raken. Maar dat is natuurlijk niet het enige. Jongeren gaan zich ook losmaken van hun ouders en zich meer richten op hun leeftijdsgenoten, en dat is waarschijnlijk een van de grootste uitdagingen van de adolescentie. Maar hoe verloopt die sociale ontwikkeling op weg naar zelfstandige volwassenheid dan precies?Daarover gaat Het sociale brein van de puber van Eveline Crone - over de allesbepalende vriendschappen, de veranderende relaties met ouders en leeftijdsgenoten, het immense belang van erbij horen en het grote verdriet wanneer je buiten de groep valt.
ontwikkelingspsychologie --- puberteit --- Developmental psychology --- Age group sociology --- 416.25 --- adolescenten --- hersenen --- jongeren --- relaties --- vriendschap --- zelfbeeld --- Hersenen --- Puberteit --- Relatie --- Vriendschap --- Zelfbeeld --- 159.922 --- Jongeren --- Sociale vaardigheden --- Vanaf c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Fysiologie --- Psychologie --- Hersenontwikkeling --- Adolescenten --- Provincie West-Vlaanderen --- Adolescent --- Man --- Volwassene
Choose an application
In de huidige tijd wordt te weinig rekening gehouden met de neurobiologische aspecten van de vroegkinderlijke ontwikkeling. Kinderen zouden zo vroeg mogelijk van alles moeten leren. Maar ontwikkelingen verlopen fasegewijs en doen zich niet alleen voor op het terrein van taal, motoriek, waarneming en denken, maar ook op emotioneel en sociaal gebied. Het heeft geen zin om die processen te forceren of te versnellen; dat kan zelfs schadelijk zijn voor het jonge kind.
Didactics of sports and games --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- ontwikkeling van het kind --- spelen --- 416.23 --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- Baby's --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Psychosociale ontwikkeling --- 159.922 --- Ontwikkelingspsychologie --- Opvoeding --- Spelen --- Opvoeding:algemeen --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Spelend leren --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Tot c. 13 jaar
Choose an application
Emotionele ontwikkeling evolueerde gedurende de voorbije drie decennia tot een sleutelbegrip binnen de ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Toch leefden binnen diezelfde praktijk heel wat vragen en onduidelijkheden rond het inschatten van een emotioneel ontwikkelingsniveau en de vertaling naar de ondersteuningspraktijk. Het Vlaamse project SEN-SEO trachtte op deze vragen antwoorden te formuleren. Deze publicatie, onder de vlag van het Steunpunt Expertisenetwerken (SEN vzw), bevat één van de producten van dit project rond de Schaal voor Emotionele Ontwikkeling (SEO) bij personen met een verstandelijke beperking, namelijk de Schaal voor Emotionele Ontwikkeling bij mensen met een verstandelijke beperking - Revised. De publicatie start met de handleiding, die de noodzakelijke achtergrond biedt om de SEO-R af te nemen. De schaal zelf bestaat uit een afnameformulier en een invulformulier. Daarnaast bevat de SEO-R een begrippenlijst, die een omschrijving geeft van de betekenis van een aantal begrippen binnen de context van de schaal. Ten slotte is er een schema dat per domein en per fase de belangrijkste elementen op een rijtje zet.
Behavior therapy --- Behavioral therapy --- Comportement [Thérapie de ] --- Gedragstherapie --- Therapie [Gedrags] --- Thérapie comportementale --- Thérapie de comportement --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; emotionele ontwikkeling --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Test; verstandelijke beperking --- 462 --- 326 --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- mensen met een mentale beperking --- ergotherapie --- ontwikkelingspsychologie --- 159.922 --- Ontwikkelingspsychologie --- Emotionele ontwikkeling --- Personen met een mentale handicap --- verstandelijk gehandicapten --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 362.31 --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- emotionele ontwikkeling --- meetinstrumenten (geneeskunde) --- orthopedagogiek --- People with mental disabilities --- Mental health --- Handbooks, manuals, etc. --- Mental illness --- Treatment --- Mental retardation --- Psychology --- Psychotherapy --- Methods
Choose an application
De invloed van een speciaal kind op de broers en zussen en andersom. De problemen van speciale kinderen, zoals kinderen met ADHD, autisme, emotionele stoornissen, cognitieve beperkingen, kanker, chronische ziekten en handicaps, beïnvloeden de ontwikkeling van hun broers en zussen. Ook beïnvloeden zij op hun beurt het speciale kind. Dit boek vertelt hoe. De auteur maakt gebruik van actuele wetenschappelijke inzichten en weet deze goed en helder te vertalen naar adviezen voor de praktijk. Een actueel onderwerp en een onmisbaar werk voor psychologen, orthopedagogen, onderwijskundigen, artsen, jeugdhulpverleners, medewerkers in de pleegzorg en ouders.
Broers en zussen --- Brussen --- Gezinnen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- personen met een mentale beperking --- gedragsstoornissen --- gezinssociologie --- kinderen met een beperking --- broers en zussen --- 462.3 --- ADHD --- autisme --- brussen --- Gehandicapte kinderen --- 416.5 --- Gehandicapten --- 159.922 --- Broers & zussen --- Kinderen met een handicap --- Kinderpsychiatrie --- Ontwikkeling --- Relaties --- Pediatrie --- kinderen met beperkingen --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Broers en zussen. --- Mentally ill --- Family relationships --- People with disabilities --- Brothers and sisters --- Adjustment (Psychology) --- Brus --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|