Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Door naar de aanpak van de jeugdbewegingen te kijken inzake het armoedeprobleem, ga ik op zoek naar wat de jeugdbewegingen kunnen bijbrengen aan het onderwijs. (Bron: auteur)
Choose an application
De laatste jaren komen de begrippen 'Duurzame ontwikkeling' en 'Educatie voor Duurzame Ontwikkeling' steeds frequenter voor in het onderwijs. Dit roept zeker vragen met zich op zoals 'Waarom zijn deze begrippen belangrijk?' en 'Waarom wordt er zoveel aandacht aan besteed?'. De kernvraag die hierbij vooral moet gesteld worden is: 'Hoe kan in het secundair onderwijs aan duurzame ontwikkeling en educatie voor duurzame ontwikkeling gewerkt worden?' Op deze kernvraag kan er geen eenduidig antwoord gegeven worden. Toch wordt er in dit afstudeerproject een theoretisch kader aangereikt om aan educatie voor duurzame ontwikkeling te werken. Door de verschillende ervaringen die de auteur heeft meegemaakt in zowel zijn lerarenopleiding, een Vlaamse school als een Waalse immersieschool wordt onderzocht welke methodes er gebruikt kunnen worden om leerlingen klaar te maken voor een maatschappij waar duurzaamheid centraal wordt gezet. In dit afstudeerproject ligt de nadruk op persoonlijke ervaringen van de auteur. Door haar opleiding professionele bachelor geschiedenis- aardrijkskunde aan de KHLeuven en o.a. haar stage in een Waalse immersieschool in Ottignies wordt aangetoond hoe EDO mogelijk is. Er wordt ook onderzocht welke methodes geschikt zijn om aan EDO te werken tijdens lessen en projecten. Tot slot wordt een Vlaamse school vergeleken met een Waalse immersieschool. De CD-rom in bijlage bevat lesontwerpen rond EDO, extra documentatie rond EDO en projecten omtrent DO. (Bron: auteur)
Choose an application
Dit eindwerk is een projectonderzoek waarbij men gaan kijken is hoe men Leuven ziet en beleeft en hoe we dit kunnen integreren in het onderwijs om een groeiend maatschappelijk bewustzijn te stimuleren bij leerlingen. (Bron: auteur)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|