Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of Dutch --- mondelinge communicatie --- Nederlands --- didactiek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie
Choose an application
Hoe omgaan met meertalige aanwezigheid : jeugdbewegingen, speelpleinen en andere vrijetijdsinitiatieven in de Vlaamse Rand krijgen steeds meer kinderen over de vloer die geen of weinig Nederlands spreken. Organisatoren zijn vaak onzeker of hun spontane aanpak wel de beste manier is om met die meertalige aanwezigheid om te gaan. Het Centrum voor Taal en Onderwijs en het productiehuis Motionmakers ontwikkelde in opdracht van de provincie Vlaams-Brabant en vzw 'de Rand' het vormingspakket 'Alaboemsasa'. 'Alaboemsasa gaat over taalstimulering en omgaan met meertaligheid in de vrije tijd. Dit pakket helpt begeleiders om op een positieve manier het gebruik van het Nederlands te stimuleren tijdens vrijetijdsinitiatieven
Jeugdwerk --- Jeugdorganisatie --- Jeugdatelier --- Buitenschoolse opvang --- Vrije tijd --- Speelpleinwerking --- Taalvaardigheid --- Taalstimulering
Choose an application
Hoe omgaan met meertalige aanwezigheid : jeugdbewegingen, speelpleinen en andere vrijetijdsinitiatieven in de Vlaamse Rand krijgen steeds meer kinderen over de vloer die geen of weinig Nederlands spreken. Organisatoren zijn vaak onzeker of hun spontane aanpak wel de beste manier is om met die meertalige aanwezigheid om te gaan. Het Centrum voor Taal en Onderwijs en het productiehuis Motionmakers ontwikkelde in opdracht van de provincie Vlaams-Brabant en vzw 'de Rand' het vormingspakket 'Alaboemsasa'. 'Alaboemsasa gaat over taalstimulering en omgaan met meertaligheid in de vrije tijd. Dit pakket helpt begeleiders om op een positieve manier het gebruik van het Nederlands te stimuleren tijdens vrijetijdsinitiatieven
Jeugdwerk --- Jeugdorganisatie --- Jeugdatelier --- Buitenschoolse opvang --- Vrije tijd --- Speelpleinwerking --- Taalvaardigheid --- Taalstimulering
Choose an application
Taalontwikkeling stimuleren bij het zaakvakonderwijs in groep 5-8 van de basisschoolBetekenisvol taalonderwijsTaal speelt een belangrijke rol in het zaakvakonderwijs: kinderen leren via taal. Ze ontwikkelen taal het best in een betekenisvolle context. Het zaakvakonderwijs biedt zulke contexten volop omdat het over de wereld gaat waarin kinderen leven. Maar kinderen ondervinden vaak problemen met de zaakvakken, omdat ze de taal onvoldoende begrijpen. Taal- en zaakvakonderwijs gaan hand in hand en versterken elkaar. Met dit boek leer je taalactiviteiten effectief in het zaakvakonderwijs in te zetten. Een helder en praktisch boek voor leerkrachten van groep 5-8 die betekenisvol, interactief taalonderwijs willen geven. Aansprekende taalactiviteiten in het zaakvakonderwijsHet boek beschrijft welke taalactiviteiten goed werken in het zaakvakonderwijs. De activiteiten zijn gericht op mondelinge interactie, uitbreiding van de woordenschat, conceptuele ontwikkeling, begrijpend lezen van zaakvakteksten, zelf teksten schrijven en het gebruik van internet en webquests. Daarnaast kun je met het boek zelf een activiteitenreeks leren organiseren en plannen. In het boek staan direct bruikbare praktijkvoorbeelden beschreven van de activiteitenreeksen Middeleeuwen, Het hart en Natuurrampen.
Didactics of Dutch --- taalverwerving --- taalopvoeding --- Didactics of primary education --- taalvaardigheid --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Taalverwerving --- Wereldoriëntatie --- Taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- ICT --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Taalontwikkeling --- 475.2 --- 476.1 --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Veel Nederlanders denken redelijk Engels te kunnen spreken. In de praktijk blijkt dit echter vaak tegen te vallen. Het is niet niks om de kennis van woorden en grammatica vlot toe te passen en te schakelen tussen bijvoorbeeld enkelvoud en meervoud of heden, verleden en toekomst. Met Taaltempo Engels kun je in korte tijd je gespreksvaardigheid sterk verbeteren. In het boek wordt gewerkt met vragen en antwoorden. Je leest of beluistert een vraag en formuleert dan een antwoord door de juiste grammaticale regels toe te passen, waarna je het antwoord kunt controleren in het boek en het audiomateriaal. Het geven van een goed antwoord wordt zo gaandeweg een automatisme. Je leert de grammaticale rijtjes los te laten en vervoegingen snel en correct toe te passen. Daarbij oefen je niet alleen de grammatica, maar ook je vocabulaire, uitspraak en intonatie. Het niveau wordt geleidelijk opgevoerd van A1 naar B2, waarbij het voorafgaande steeds wordt herhaald.
Didactics of English --- taalvaardigheid --- Engels --- taalstudie --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Taalonderwijs; Engels --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Engels
Choose an application
48 kleurenfoto's beelden een bepaalde activiteit uit. Elke foto bevat een fout die herkend en besproken kan worden. Gebruik op verschillende moeilijkheidsniveaus is mogelijk.
taalvaardigheid --- luistervaardigheden --- waarnemen --- kinderen --- logopedie --- therapiemateriaal --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactic strategies --- Audiovisual methods --- Didactics of languages
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Sociolinguistics --- baby's --- kinderopvang --- taalverwerving --- taalvaardigheid --- leesbevordering --- kleuters --- taalopvoeding
Choose an application
Inspired by the popular sing along title If You're Happy and You Know It!, this memory game utilizes one of the greatest attributes of the book - the adorable children from all over the world - to encourage memory and matching skills. The object of the game is to match the boy and girl pairs according to the traditional dress, country name and colour featured on each card.Bron: http://store.barefootbooks.com/children-of-the-world-memory-game.html/
Mondelinge taalvaardigheid --- Spreken --- Groeten --- Meertaligheid --- Land- en volkenkunde --- Kind --- Mondiale vorming --- Vreemde taal --- Land --- Diversiteit
Choose an application
Met dit boek, vol suggesties, voorbeelden en checklists, leer je opbrengstgericht te werken. De leerkracht krijgt zicht op de mondelinge taalvaardigheid van de kinderen en kan dit vervolgens inzetten om de spreek- en luistervaardigheid te verbeteren. Het boek is heel geschikt voor leerkrachten die kinderen passend taalonderwijs willen bieden. Het boek geeft praktische suggesties voor het stapsgewijs verzamelen, analyseren en interpreteren van leerlinggegevens (de 1-zorgroute). Op basis daarvan leert de leerkracht de mondelinge taalactiviteiten af te stemmen op de verschillende leerbehoeften van de leerlingen. De bundel gaat uitvoerig in op interactief en vakoverstijgend taalonderwijs en werken met leerlijnen en tussendoelen. Er is ruime aandacht voor kinderen met een taalachterstand en voor hoogbegaafde kinderen.
Mondelinge taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 475.21 --- Communicatie --- Opbrengstgericht werken --- mondelinge taalvaardigheid --- spreken --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- Spreken --- Luisteren --- Taalachterstand --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijsrendement --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Didactics of languages --- Primary education
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|