Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs --- Probleemgedrag --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Welbevinden --- Schoolcultuur --- MW
Choose an application
Het leraarschap is boeiend, maar kost soms veel energie. Hoe blijven leraren energiek en geïnspireerd, zodat zij hun beroep - ook op lange duur - met plezier kunnen uitoefenen? Allerlei zaken hebben invloed op de vitaliteit van de leraar, zoals persoonlijk leiderschap, de schoolcultuur en de relatie met leerlingen, collega's en schoolleiding. Dit boek behandelt vier belangrijke factoren, die bepalend zijn voor de vitaliteit van leraren: verbinding, autonomie, inspiratie en prestatie. Bij elke factor bespreekt de auteur het spanningsveld dat hierbij een rol speelt en de wijze waarop leraren daarmee kunnen omgaan. Het boek is geschreven voor leraren in alle schoolsectoren, maar is ook relevant voor schoolleiders en HRM-functionarissen. Ook zij kunnen bijdragen aan de vitaliteit van leraren. Naast informatie en onderzoeksgegevens, vindt de lezer in dit boek praktijkvoorbeelden, tips en oefeningen die leraren helpen hun vitaliteit te behouden of te versterken.
454.2 --- autonomie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Leidinggeven --- grenzen stellen --- verbondenheid --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Lesgeven --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Leraren --- Functioneren --- Professionalisering --- Motivatie --- Leraar --- Directie --- Schoolcultuur
Choose an application
Lesgeven en schoolvaardigheden zoals leermotivatie, respect voor gezag en zelfbeheersing botsen met het straatcultuurgedrag van sommige jongeren, zowel autochtoon als allochtoon. Dit gedrag wordt gekenmerkt door een mix van een anti-gezaghouding en een gebrek aan zelfbeheersing. Pedagoog en schrijver, Hans Kaldenbach, geeft in dit boek 99 tips om de straatcultuur terug te dringen uit de school. Alle tips zijn ook bruikbaar in het jongerenwerk, bij de politie, in zwembaden, in het openbaar vervoer, enz.
seksuele intimidatie --- geweld --- Educational sciences --- holebi's --- verdraagzaamheid --- Schoolcultuur --- Straatcultuur --- Onderwijsstijlen --- Schoolmanagement --- Onderwijsstijl --- Didactics --- Secondary education --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Choose an application
Jongeren communiceren met elkaar via sms en msn, wisselen informatie uit via Facebook en Hyves, zetten filmpjes op YouTube, gebruiken straattaal en experimenteren met nieuwe seksuele gedragingen, zoals 'swaffelen' en 'schuren'. Docenten in voortgezet onderwijs en mbo krijgen onherroepelijk te maken met de jongerencultuur. Leerlingen brengen hun omgangsvormen, gedragscodes, communicatievormen en taalgebruik immers mee de klas in. Welke problemen en risico's brengt dit met zich mee en welke kansen? En vooral: hoe gaat u hier als docent mee om? Dit boek gaat in op deze vragen. Het geeft docenten en teams informatie en aanknopingspunten om hun houding te bepalen in de omgang met leerlingen anno 2011 en praktische aanwijzingen om op professionele wijze met hen om te gaan.
454.22 --- Taalgebruik --- Onderwijs --- Communicatie --- Jongeren --- Omgangsvormen --- Gedrag --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- probleemgedrag --- grensoverschrijdend gedrag --- Gedragsproblemen --- Jeugdculturen --- Schoolcultuur --- Seksualiteit --- Virtuele realiteit --- Jeugd --- Relatie leraar - leerling --- Communicatie ; algemeen --- Gedragsprobleem --- Jeugdcultuur --- Virtual reality --- Orthopedagogics --- Jongere --- jongeren --- taalgebruik --- omgangsvormen --- jongerencultuur --- seksualiteit --- ongewenst gedrag
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|