Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Expressie-activiteit --- Muzische opvoeding --- Multiculturele opvoeding --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Museum --- Museumbezoek --- Interactief onderwijs --- Beeldeducatie --- Muzische opvoeding --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Gambia --- Muzische opvoeding --- Internationalisering --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Muzische opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Beeldeducatie --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
De wereld wordt kleiner. Dichtbij of veraf, in het Noorden of het Zuiden: overal wonen mensen. Mensen lijken meer op elkaar dan dat de verschillen. We kleden ons wat anders, eten andere dingen, of feesten op een andere wijze. Maar overal drukken mensen en kinderen hun gevoelens en verlangen uit. Met deze uitgave van multiculturele expressie gaan we verder dan een leuke beschrijving: we maken kennis met een Boliviaanse knutselactiviteit, een Chinees liedje, een Afrikaans spel. We staan ook stil bij de inhoud achter de activiteit. Daarom beklemtonen we het dagelijkse leven. We hebben het over het 'gewone' leven van alledag. De activiteiten gaan over kleding, voeding, taal, spel. De manier van doen in een andere cultuur, naast de onze. Maar in plaats van te wijzen op verschillen, gaan we op zoek naar gelijkenissen en overeenkomsten. Daarbij hebben we oog voor de diversiteit die in elke cultuur en in elk land aanwezig is: verschillen tussen stad en platteland, tussen mannen, vrouwen en kinderen. Vanuit de herkenning van het dagelijkse leven willen we komen tot verbondenheid. We voelen een band, sympathie, verwantschap met mensen in het Zuiden. Verbondenheid gaat immers uit van gelijkwaardigheid en is een basis voor respect. Ver weg of dichtbij, het gaat ook over onszelf.
477 --- didactiek --- diversiteit --- expressie --- multiculturaliteit --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- Expressie --- Multiculturele samenleving --- Wereld --- Diversiteit --- Knutselen --- Liedjes --- Multiculturalisme --- Spelen --- 796.1 --- Muziek --- 499.9 --- Muzische opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuurverschillen --- Mondiale vorming --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- interculturele opvoeding --- dramatische expressie --- beeldende expressie --- interculturaliteit --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Cultuurverschillen. --- Diversiteit. --- Multiculturele samenleving. --- basisonderwijs. --- kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Dit boekje laat zien hoe je met kinderen en kunst creatief aan de slag kunt. Maand na maand krijg je een thema aangereikt en vind je suggesties om een kunstwerk vol inspiratie te bespreken en de indrukken creatief te verwerken. Informatie over de kunstenaar en het kunstwerk, een stukje beeldbeschouwing en een fijne muzische opdracht, zorgen gedurende het hele schooljaar voor een creatieve toets!
477 --- kunsteducatie --- dramatische expressie --- didactiek --- musea --- Musea --- 477.6 --- beeldende vorming --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Kunst --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- Museumbezoek ; kinderen --- Musea en educatief werk --- Beeldende vorming --- 447.6 --- 908.2 --- Expressie --- Handvaardigheid --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Kunsteducatie --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Museumbezoeken --- Kunstzinnige vorming --- Beeldopvoeding --- Kunstenaars --- Kunstwerken --- Museumbezoek --- Beeldeducatie --- Kunstenaar --- Kunstwerk --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
De nieuwe OVSG-wijzer voor het basisonderwijs reikt een kader aan waarin de muzen tot leven kunnen komen, in elke klas, in elke school. Het hele schoolteam vindt hier de elementen om een visie op muzische vorming te ontwikkelen en uit te bouwen. Leren met de muzen zet de individuele leraar aan om muzisch te werken met kinderen en om daar samen van te genieten. De publicatie richt zich op de klaspraktijk en op het ondersteunende schoolbeleid.Wat betekent het wanneer muzische vorming een prioriteit is waar we als team werk van willen maken? We zoeken antwoorden op drie vragen:Waarom zijn we met muzische vorming bezig?Wat houdt een goede muzische klas- en schoolpraktijk in?Hoe geef je dit vorm in de praktijk?
leerplannen --- Didactics of sports and games --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van de kunst --- 472.3 --- Muzische vorming --- 477 --- Leerplannen --- 120147.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolwerkplannen; algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Schoolmanagement --- Onderwijsbeleid --- Basisonderwijs --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Nederland --- Kust --- Basisonderwijs. --- Muzische vorming.
Choose an application
De map bevat volgende delen:handleiding thema 7-9, handleiding thema 10-12, gebruikswijzer, techniekenboek, Thema 7 (Piraten) : klasactiviteit 1: 'Zeemanslied' (kaart 1-9), klasactiviteit 2: Danspartituur' (kaart 10-24), hoekenfiche 1: 'Een schatkaart maken', hoekenwerk 1: 'Een schatkaart maken' (kaart 25-27), hoekenfiche 2: 'Woeste Willem', hoekenwerk 2: 'Woeste Willem' (kaart 28-29), hoekenfiche 3: 'Geheimtaal', hoekenwerk 3: 'Geheimtaal' (kaart 30-31), groepsactiviteit 1: 'Muzikale schatkaart' (kaart 32-33), evaluatiefiche.Thema 8 (Dames en heren): klasactiviteit 1: 'Dag koning' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'De toneelmakerij', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij (4 kaarten), hoekenfiche 2: 'Dobbelsteentoneel', hoekenwerk 2: 'Dobbelsteentoneel; kaarten deel 1 en deel 2' (3 kaarten), hoekenfiche 3: 'Vrij podium', evaluatiefiche.Thema 9 (Uitvindingen): klasactiviteit 2: 'Leonardo' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'Puzzelgeluiden', hoekenfiche 2: 'Schimmenspel', hoekenwerk 1: 'Puzzelgeluiden' (kaart 4a - 4c), hoekenwerk 2: 'Schimmenspel' (kaart 5-8), hoekenfiche 3: 'Magneetbouwsels', groepsactiviteit 1: 'Spannend', groepsactiviteit 2: 'Briefjesverstuurmachine' (kaart 10-13), evaluatiefiche.Thema 10 (De tentoonstelling): klasactiviteit 1: 'Olifanten op stap', klasactiviteit 2: 'Museumbeelden'(kaart 2-13), hoekenfiche 1: 'Klanken sprokkelen', hoekenwerk 1: 'Klanken sprokkelen' (kaart 14-15), hoekenfiche 2: 'De kleurenmachine', hoekenfiche 3: 'Allemaal flessen', hoekenwerk 3: 'Allemaal flessen' (kaart 16-20), groepsactiviteit 2: 'Wisselwerk' (kaart 21-24), evaluatiefiche.Thema 11 (In boeken duiken): klasactiviteit 1: 'Het boek van Bas'(2 kaarten), klasactiviteit 2: 'Covers ontwerpen' (kaart 1-8), hoekenfiche 1: 'Vertelschermen', hoekenwerk 1: 'Vertelschermen', hoekenfiche 2: 'Boeken en sfeer', hoekenfiche 3: 'In de bibliotheek', hoekenwerk 3: 'In de bibliotheek; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 3 : 'In de bibliotheek' (kaart 10-14), groepsactiviteit 1: 'Verhalendirigent' (kaart 15-17), groepsactiviteit 2: 'De schoenen van Jakob' (kaart 18-26), evaluatiefiche.Thema 12 (Over berg en dal): klasactiviteit 1: 'Op reis' (kaart 1-2), klasactiviteit 2: 'Op avontuur' (kaart 3-19), hoekenfiche 1: 'De klankenslang, hoekenfiche 2: 'Het reisgedicht'', hoekenwerk 2: 'Het reisgedicht' (kaart 20-23), hoekenfiche 3: 'Kampeerhoek', hoekenwerk 3: 'Kampeerhoek' (kaart 24-28), evaluatiefiche.+ 4 kaartjes achter in map + reserveinsteekmapjes.
Muzische vorming --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- leerboeken --- lager onderwijs --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- 477.7 --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Verbale expressie --- Schoolleven --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- koken --- Zeerovers (Piraten) --- toneel --- Uitvindingen --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Boeken --- Reizen --- Dieren --- muzikale opvoeding --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Didactics of the arts --- Primary education
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|