Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Multiculturele expressie
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De wereld van Kina: het huis : van een statische naar een dynamische expositie
Author:
Year: 2011 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Mbolo waa Dal : samen staan we sterk
Author:
Year: 2011 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Koffer Verbeelden met klanken : Handleiding voor de leerkrachten : 2/3
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Sint-Amandsberg Arteveldehogeschool Campus Sint-Amandsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Multiculturele expressie.
Authors: --- ---
ISBN: 9789059326996 Year: 2011 Publisher: Sint-Niklaas : Abimo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld wordt kleiner. Dichtbij of veraf, in het Noorden of het Zuiden: overal wonen mensen. Mensen lijken meer op elkaar dan dat de verschillen. We kleden ons wat anders, eten andere dingen, of feesten op een andere wijze. Maar overal drukken mensen en kinderen hun gevoelens en verlangen uit. Met deze uitgave van multiculturele expressie gaan we verder dan een leuke beschrijving: we maken kennis met een Boliviaanse knutselactiviteit, een Chinees liedje, een Afrikaans spel. We staan ook stil bij de inhoud achter de activiteit. Daarom beklemtonen we het dagelijkse leven. We hebben het over het 'gewone' leven van alledag. De activiteiten gaan over kleding, voeding, taal, spel. De manier van doen in een andere cultuur, naast de onze. Maar in plaats van te wijzen op verschillen, gaan we op zoek naar gelijkenissen en overeenkomsten. Daarbij hebben we oog voor de diversiteit die in elke cultuur en in elk land aanwezig is: verschillen tussen stad en platteland, tussen mannen, vrouwen en kinderen. Vanuit de herkenning van het dagelijkse leven willen we komen tot verbondenheid. We voelen een band, sympathie, verwantschap met mensen in het Zuiden. Verbondenheid gaat immers uit van gelijkwaardigheid en is een basis voor respect. Ver weg of dichtbij, het gaat ook over onszelf.


Book
Museum expressie
Authors: --- ---
ISBN: 9789059326491 Year: 2011 Volume: *16 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje laat zien hoe je met kinderen en kunst creatief aan de slag kunt. Maand na maand krijg je een thema aangereikt en vind je suggesties om een kunstwerk vol inspiratie te bespreken en de indrukken creatief te verwerken. Informatie over de kunstenaar en het kunstwerk, een stukje beeldbeschouwing en een fijne muzische opdracht, zorgen gedurende het hele schooljaar voor een creatieve toets!


Book
Leren met de muzen : richting geven aan muzische vorming op school
Author:
ISBN: 9782509010087 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Brussel Brussel Politeia OVSG (Onderwijssecretariaat van de Steden en gemeenten van de Vlaamse gemeenschap)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe OVSG-wijzer voor het basisonderwijs reikt een kader aan waarin de muzen tot leven kunnen komen, in elke klas, in elke school. Het hele schoolteam vindt hier de elementen om een visie op muzische vorming te ontwikkelen en uit te bouwen. Leren met de muzen zet de individuele leraar aan om muzisch te werken met kinderen en om daar samen van te genieten. De publicatie richt zich op de klaspraktijk en op het ondersteunende schoolbeleid.Wat betekent het wanneer muzische vorming een priori­teit is waar we als team werk van willen maken? We zoeken antwoorden op drie vragen:Waarom zijn we met muzische vorming bezig?Wat houdt een goede muzische klas- en schoolpraktijk in?Hoe geef je dit vorm in de praktijk?


Multi
Muzisch de wereld rond : muzische vorming voor leerjaar 1 (thema 7-12) : map
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789055354665 9789055355334 9789055355341 9789055354672 9789055355006 9789055355013 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De map bevat volgende delen:handleiding thema 7-9, handleiding thema 10-12, gebruikswijzer, techniekenboek, Thema 7 (Piraten) : klasactiviteit 1: 'Zeemanslied' (kaart 1-9), klasactiviteit 2: Danspartituur' (kaart 10-24), hoekenfiche 1: 'Een schatkaart maken', hoekenwerk 1: 'Een schatkaart maken' (kaart 25-27), hoekenfiche 2: 'Woeste Willem', hoekenwerk 2: 'Woeste Willem' (kaart 28-29), hoekenfiche 3: 'Geheimtaal', hoekenwerk 3: 'Geheimtaal' (kaart 30-31), groepsactiviteit 1: 'Muzikale schatkaart' (kaart 32-33), evaluatiefiche.Thema 8 (Dames en heren): klasactiviteit 1: 'Dag koning' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'De toneelmakerij', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij (4 kaarten), hoekenfiche 2: 'Dobbelsteentoneel', hoekenwerk 2: 'Dobbelsteentoneel; kaarten deel 1 en deel 2' (3 kaarten), hoekenfiche 3: 'Vrij podium', evaluatiefiche.Thema 9 (Uitvindingen): klasactiviteit 2: 'Leonardo' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'Puzzelgeluiden', hoekenfiche 2: 'Schimmenspel', hoekenwerk 1: 'Puzzelgeluiden' (kaart 4a - 4c), hoekenwerk 2: 'Schimmenspel' (kaart 5-8), hoekenfiche 3: 'Magneetbouwsels', groepsactiviteit 1: 'Spannend', groepsactiviteit 2: 'Briefjesverstuurmachine' (kaart 10-13), evaluatiefiche.Thema 10 (De tentoonstelling): klasactiviteit 1: 'Olifanten op stap', klasactiviteit 2: 'Museumbeelden'(kaart 2-13), hoekenfiche 1: 'Klanken sprokkelen', hoekenwerk 1: 'Klanken sprokkelen' (kaart 14-15), hoekenfiche 2: 'De kleurenmachine', hoekenfiche 3: 'Allemaal flessen', hoekenwerk 3: 'Allemaal flessen' (kaart 16-20), groepsactiviteit 2: 'Wisselwerk' (kaart 21-24), evaluatiefiche.Thema 11 (In boeken duiken): klasactiviteit 1: 'Het boek van Bas'(2 kaarten), klasactiviteit 2: 'Covers ontwerpen' (kaart 1-8), hoekenfiche 1: 'Vertelschermen', hoekenwerk 1: 'Vertelschermen', hoekenfiche 2: 'Boeken en sfeer', hoekenfiche 3: 'In de bibliotheek', hoekenwerk 3: 'In de bibliotheek; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 3 : 'In de bibliotheek' (kaart 10-14), groepsactiviteit 1: 'Verhalendirigent' (kaart 15-17), groepsactiviteit 2: 'De schoenen van Jakob' (kaart 18-26), evaluatiefiche.Thema 12 (Over berg en dal): klasactiviteit 1: 'Op reis' (kaart 1-2), klasactiviteit 2: 'Op avontuur' (kaart 3-19), hoekenfiche 1: 'De klankenslang, hoekenfiche 2: 'Het reisgedicht'', hoekenwerk 2: 'Het reisgedicht' (kaart 20-23), hoekenfiche 3: 'Kampeerhoek', hoekenwerk 3: 'Kampeerhoek' (kaart 24-28), evaluatiefiche.+ 4 kaartjes achter in map + reserveinsteekmapjes.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by