Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Hoogbegaafdheid --- Concentratieprobleem --- Werkhoudingsprobleem --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind
Choose an application
ADHD --- Kind --- Concentratieprobleem --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Hyperkinesie
Choose an application
Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Ernstige spraak- en taalmoeilijkheden
Choose an application
Passend onderwijs --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Studentenbegeleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Rekenen --- Rekenprobleem --- Signalering --- Remediëring --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Hoe ga je als leraar om met verschillen in de klas? Dit boek legt uit hoe docenten de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren. Het behandelt thema’s zoals diversiteit, leren door doen en preventief omgaan met gedragsvraagstukken.
Leraren --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Diversiteit --- Krachtige leeromgeving --- Zorgverbreding --- Secundair onderwijs --- Video-interactiebegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Passend onderwijs --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs --- Leraar --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Leerkrachten stellen zich in hun professionele ontwikkeling steeds actiever op. Ze zoeken naar wegen om hun leerlingen effectief te begeleiden. Maatschappelijke ontwikkelingen en veranderende onderwijskundige inzichten over inclusie, passend onderwijs en handelingsgericht werken, spelen daarbij een belangrijke rol. Daarnaast neemt door de diversiteit in 'eigenheid van leerlingen' de behoefte aan nieuwe kennis en vaardigheden toe. De optelsom van diepgaande leeprocessen waarin kennis en vaardigheden door reflectie gecombineerd worden is kunnis van de leerkracht. 'Begaafd begeleiden' introduceert het IPA-model, een nieuw model van betekenisvol leren, en verbindt algemene beroepscompetenties van leraren met competenties voor onderwijsbegeleiding aan begaafde leerlingen. Voor de specialistisch opgeleide leraar vormt de competentiematrix in dit boek het professionele kader van waaruit hij/zij begaafde leerlingen en collega's begeleidt en beleidsprocessen aanstuurt. (Bron: covertekst)
Hoogbegaafde kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leraren --- 120140.jpg --- Begaafdheid --- Hoogbegaafdheid --- Leraar --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Directie
Choose an application
Veel jonge mensen hebben last van angst- en paniek gevoelens en lopen soms vast in zorgelijke gedachten. Dat is niet zo vreemd omdat er op een bepaalde leeftijd heel veel in je lijf verandert, zowel lichamelijk als geestelijk. Als je het idee hebt dat deze gevoelens de overhand krijgen en je de controle erover gaat verliezen wordt het tijd iets te ondernemen. Je kunt zelf aan de slag gaan en je kunt hulp zoeken bij je ouders, leerkrachten of een counseler. Met dit werkboek kun je door middel van eenvoudige, maar doeltreffende activiteiten voorkomen dat angst en verwarring je leven gaan beheersen. Het leert je omgaan met de dagelijks terugkerende onzekerheden en helpt je met het opbouwen van een positief zelfbeeld. Ook vind je tips voor aanvullende hulp en steun als je dat nodig hebt. Ga aan de slag en laat je niet langer verlammen door dwanggedachten. (Bron: covertekst)
angst --- Angsten --- 159.94 --- Problemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Jeugd --- Angst --- Psychology --- Age group sociology --- Probleem --- Jongere
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|