Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Liberas (Liberaal Archief) (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2011 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
De terugkeer van het gezag : waarom kinderen niets meer leren
Author:
ISBN: 9789029086295 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowel ouders, leerkrachten als beleidsmakers maken zich zorgen over de vele problemen op scholen. Gebrek aan discipline, continue onderwijsvernieuwing en kinderen met leerproblemen zijn thema's die hoog op de politieke en maatschappelijke agenda staan. Maar de echte onderliggende problematiek komt nooit aan bod. Wat is de rol van volwassen gezag, van de politiek, waar gaat het echt om bij educatie? Onderwijs, zegt Frank Furedi, wordt gebruikt om andere maatschappelijke problemen op te lossen in plaats van kinderen te laten leren. Maatschappelijke en economische problemen worden veel te vaak op het overvolle bordje van onderwijs geschoven. Op heldere en intelligente wijze maakt de auteur het probleem van onderwijs duidelijk en breekt hij een lans voor datgene waar educatie werkelijk om draait: denken, kennen, reflecteren, observeren, ontwikkelen en beoordelen. Om scholen te laten bloeien moet de relatie tussen beleid en onderwijs, leerkracht en ouder, én ouder en kind veranderen

Listing 1 - 1 of 1
Sort by