Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

Hogeschool Gent (3)

UCLL (3)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

FOD/SPF PO (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

Vlerick Business School (1)


Resource type

book (4)


Language

Dutch (3)

English (1)


Year
From To Submit

2011 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Het nieuwe werken volgens generatie Y
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059725584 Year: 2011 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wij zijn opgegroeid met steeds sneller gaande veranderingen: van cd's naar mp3's; van sms naar WhatsApp; van TMF naar YouTube; van Hyves naar Facebook. Een leven zonder internet kunnen wij ons eigenlijk niet meer voorstellen. Wij hechten veel waarde aan vrijheid en zelfontplooiing.Binnenkort bestormen wij de arbeidsmarkt. Men verwacht van ons dat wij niet anders willen dan flexibel werken en gebruikmaken van alle technologieën waar wij mee zijn opgegroeid. We twitteren onszelf minimaal naar een eerste baan en zullen als digitale nomaden van werkplek naar werkplek trekken. Maar willen wij dit wel? En klopt dit toekomstbeeld?


Book
Zo X! : hoe de nieuwe leiders talenten in organisaties verbinden
Author:
ISBN: 9789055948475 Year: 2011 Publisher: Z.p. Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor het eerst zijn vier verschillende generaties werkzaam in organisaties. Iedere generatie blijkt haar eigen kenmerken en wensen te hebben ten aanzien van werken. De Babyboomgeneratie overweegt een 'tweede' carrière of een andere tijdbesteding qua werk. Generatie X heeft behoefte aan zingeving op het werk, zij wil een goede balans tussen werk- en privéleven en vindt empathisch vermogen bij het leiding geven van belang. Generatie Y stelt hoge eisen aan haar zelfstandigheid en wil eigen verantwoordelijkheid. En de Einsteingeneratie wil in volledige vrijheid van werk en tijd vooral beoordeeld worden op het eindresultaat.Dit vraagt om nieuw leiderschap: we hebben verbinders nodig die vier generaties van talenten kunnen faciliteren en inspireren tot betere bedrijfsresultaten in turbulente tijden. Deze nieuwe leiders moeten bovendien de schaarse talenten vasthouden in een tijd van vergrijzing en vergroening, ook om de diversiteit aan medewerkerpotentieel te verzilveren


Book
De impact van megatrends op uw business
Author:
ISBN: 9789048612109 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit baanbrekend werk geeft Frederic De Meyer via tal van voorbeelden weer hoe grote maatschappelijke tendensen soms een indirecte, onvermoede impact hebben op ondernemingen en sectoren. Het boek geeft niet alleen concrete tips over hoe u deze trends binnen uw eigen onderneming kan analyseren, maar ook hoe u ze kan gebruiken om uw strategie aan te passen, ideeën voor innovatie op te doen, de uitdagingen van uw klanten beter in te schatten en daar met veel succes op in te spelen.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
How cool brands stay hot : branding to generation Y
Authors: ---
ISBN: 9780749462505 9780749462512 0749462515 Year: 2011 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Generation Y (13-29 year olds) are the most marketing savvy and advertising critical generation ever. Three times the size of the previous Generation X, they have a much bigger impact on society and business. But what drives them and how do you develop the right brand strategies to reach this critical generation? How Cool Brands Stay Hot reveals what drives Generation Y and how you can reach them. Based on important new research, it provides insights into the consumer psychology and behaviour of 'the Millennials'. It will help you to re-connect with the new generation of consumers by understanding their likes and dislikes, and how you can make your advertising, marketing and branding relevant to them. Full of statistics and case studies including Nokia, Nivea, PlayStation, Coca Cola, Volkswagen, Smirnoff, Red Bull, H&M, and Levi's, How Cool Brands Stay Hot provides you with creative ideas on how to position, develop and promote your brands to the new consumer generation. Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 4 of 4
Sort by