Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het Goedgevoel latje is een groenrood meetlatje waarmee kinderen op een veilige manier kunnen tonen hoe ze zich voelen. Ten behoeve van kinderen met kleurenblindheid werd er een lachend gezicht afgebeeld op het groene deel en een sip gezicht op het rode deel van de lat. In het bijbehorende Goedgevoel boekje staan creatieve werkvormen om aan de slag te gaan met het latje. Het Goedgevoel latje kan een vaste plek krijgen op de schoolbank, het kan gebruikt worden bij aanvang van de dag, bij een kringgesprek, bij het uitpraten van ruzies, enz...
Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
De reeks Omgaan met... geeft duidelijke informatie over moeilijk bespreekbare onderwerpen waar kinderen mee te maken krijgen. De boeken bieden een antwoord op vaak voorkomende vragen en helpen de lezer om te gaan met het onderwerp. Dit boek gaat over echtscheiding en over de gevoelens van kinderen wanneer hun ouders uit elkaar gaan.
Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit verhaal laat kinderen vanaf 6 jaar op luchtige wijze kennismaken met een bipolaire of manisch-depressieve stoornis en helpt daarbij deze complexe ziekte wat begrijpelijker te maken. Het is geschreven voor kinderen die te maken krijgen met een ouder of andere naaste met een bipolaire stoornis, maar is ook geschikt om andere kinderen te informeren.
Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Affective disorders --- Psychology --- Psychiatry --- Neurology --- Psychologie --- Neurologie
Choose an application
Wanneer we onze gevoelens kennen en kunnen verwoorden, kunnen we een duidelijker beeld krijgen van onze vervulde en onvervulde behoeften. Door het spelen van het gevoelens- en behoeftespel wordt de woordenschat verruimd om gevoelens en behoeften genuanceerder te kunnen benoemen. Bovendien worden de spelers meer bewust van, en krijgen ze voeling met hun gevoelens en behoeften. Het ideeëngoed van dit spel sluit aan bij de visie van Marshall Rosenberg op Geweldloze Communicatie. Het spel is geschikt voor kinderen (vanaf zes jaar), jongeren en volwassenen. Aan de hand van deze kaartjes kunnen ze meer tot the point komen en hun communicatie helderder maken. Het spel kan gespeeld worden in verschillende contexten zoals jeugdbeweging, school, gezin, team, enz. Ze zijn een handig hulpmiddel voor bijvoorbeeld het evalueren van een activiteit, het bespreken van een pestproblematiek, het voorbereiden of structureren van een gesprek, het vertellen van verhalen, enz.
Affective and dynamic functions --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|