Listing 1 - 10 of 169 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De titel van dit boek doet ongetwijfeld een belletje rinkelen bij iedereen die betrokken is op het jeugdwerk in Vlaanderen. Het beeld van de ‘witte’, ‘middenklasse’ jeugdbeweging die aangesproken wordt op haar (on)toegankelijkheid is alvast niet onbekend. Wie meer wil weten over ‘jeugdwerk en sociale uitsluiting’ is met dit boek aan het goede adres. De auteur verwerkt in dit boek secundaire data en eigen onderzoeksmateriaal, studies uit eigen land en uit het buitenland. Dit leidt in eerste instantie tot een genuanceerde kijk op het waarom en waartoe van het toegankelijkheidsstreven en de ‘praktische’ problemen die hierbij opduiken. Maar dit boek brengt meer dan een gedetailleerde analyse van het toegankelijkheidsvraagstuk. Er worden standpunten ingenomen. Centraal staat de these dat men het moet hebben over mogelijkheden en aspiraties van concrete kinderen en jongeren eerder dan over ontoegankelijkheid (van het jeugdwerk) en non-participatie (aan het jeugdwerk). Deze these wordt gestaafd met bevindingen uit een ‘multiple case study’. De zorgvuldig neergeschreven studie van het doen en laten van 5 jeugdwerkinitiatieven in een Gentse buurt doet twijfelen aan vermeende ‘best practices’ binnen het jeugdwerk en zelfs aan de belangrijkheid van het spel dat men jeugdwerk noemt. Letterlijk: een uitdagend boek voor geëngageerde jeugdwerkers… en sociaal werkers.
Choose an application
Jüngste Entwicklungen im Medienbereich, oft umschrieben mit dem Begriff "Web 2.0", führten zu tiefgreifenden Veränderungen in Studium. Die empirische Untersuchung beschreibt die Nutzung von 43 verschiedenen Medienangeboten (Web 2.0-Dienste, Printmedien und E-Learning-Angebote) durch 1.500 Studierende. Auf Basis der Ergebnisse werden Zusammenhänge der Medienakzeptanz mit verschiedenen Faktoren (Lernverhalten, soziodemographische Größen) aufgezeigt und eine Medientypologie des Studiums entworfen.
Social sciences. --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization
Choose an application
Reporting on a multi-disciplinary project this book seeks to reconstruct the history since the last glaciation of the area between and including the middle reaches of the Rivers Swale and Ure in Yorkshire. Included in this history are both natural changes, determined from studies of landforms and sediments, and human-induced changes, recorded in archaeological and geo-archaeological records. The work is set in the context of previous research and pre-existing knowledge, outlined in an introductory chapter. Key methods used include geomorphological mapping and the study of sediment exposures, both aimed at reconstructing the final phases of glaciation and then the melting of the ice and its replacement by the post-glacial rivers, as well as the use of fossil materials to reconstruct the post-glacial record, both of natural change and increasing anthropogenic impacts.
Social Science / Archaeology --- Social sciences --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization
Choose an application
sociology --- political science --- anthropology --- Social sciences --- Social sciences. --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization
Choose an application
Academic Days of Timisoara: Social Sciences Today is a book of the proceedings of the 3rd International Symposium "Social Sciences Today: Between Theory and Practice" held in Timisoara, Romania, on May 6-7, 2011, under the auspices of the Romanian Academy. It will appeal to teachers of social sciences, no matter the level of instruction. The papers it contains deal Other economics (economic crisis, communications, and Total Quality Management), education (systems of formal education, process o...
Social sciences. --- Civilization, Modern --- Twenty-first century --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization
Choose an application
Sociology --- Sociología --- Social sciences --- Ciencias sociales --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Social theory
Choose an application
(0366) humanities and social sciences -- social sciences -- geography --- (0999) humanities and social sciences -- social sciences -- urban and regional planning --- (0709) humanities and social sciences -- social sciences -- transportation --- Humanities and social sciences --- Mobiliteit --- social sciences --- geography --- transportation --- urban and regional planning --- Algemeen --- geography. --- transportation. --- urban and regional planning. --- Algemeen. --- Social sciences --- Geography. --- Transportation. --- Urban and regional planning.
Choose an application
wetenschappelijk onderzoek --- methodologieën --- Science --- Social sciences --- Research --- Methodology. --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Research&delete& --- Methodology
Choose an application
Sociology --- Social sciences --- Civilization, Modern --- Civilization, Modern. --- Social sciences. --- 2000-2099 --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Modern civilization --- Modernity --- Civilization --- Renaissance --- History
Choose an application
Humanities --- Social sciences --- Humanities. --- Social sciences. --- social science --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Learning and scholarship --- Classical education --- History of civilization
Listing 1 - 10 of 169 | << page >> |
Sort by
|