Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt studenten pedagogiek, jeugdwerk, lerarenopleiding... om zich te oriënteren op de mogelijkheden om aan de slag te gaan na hun studie. Na een algemene inleiding in de pedagogiek en een beschrijving van opvoedingstheorieën, -stijlen en -methoden, culturele diversiteit en problemen in ontwikkeling en opvoeding, worden de verschillende pedagogische werkvelden waarin - samen met ouders - wordt opgevoed op een vergelijkbare wijze beschreven: de kinderopvang, opvoedingsondersteuning en onderwijs tot jeugdbescherming, de aanpak van jeugdcriminaliteit en de zorg voor kinderen met een beperking. Elk hoofdstuk kent dezelfde indeling: interview met een praktijkwerker, inleiding in het werkveld, functies en doelgroepen en methodieken en tenslotte, middels opdrachten, individueel en groepsgewijs, de vraag of dit werkveld iets is voor de lezer.
opvoedingsstijlen --- opvoedingsondersteuning --- culturele diversiteit --- Educational sciences --- ontwikkeling --- pedagogiek --- ouderparticipatie --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Theorie --- Culturele diversiteit --- Opvoedingsproblemen --- Kinderopvang --- Opvoedingsondersteuning --- Onderwijs --- Jeugdbescherming --- Jeugdcriminaliteit --- Opvoedingsstijlen --- Jeugdwerk --- Jeugdzorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Jeugdbeleid --- Jeugd --- KHCA --- Verstandelijk gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Opvoedingsondersteuning (triple P) --- Opvoedkundigen --- 432 --- pedagogie --- kinderopvang --- kinderen met lichamelijke beperkingen --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Theorethische opvoedkunde --- Opvoeding --- Opvoedingsprobleem --- Opvoedingsstijl --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Beleidsplan --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Jongere
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|