Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

KBR (1)

National Bank of Belgium (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2011 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Het einde van winkels ? : de strijd om de klant : waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar een winkel te gaan !
Author:
ISBN: 9789052618777 Year: 2011 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopenen de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardigalternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment.Is er nog wel een toekomst voor winkels ? Welke ontwikkelingen volgen elkaarop en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models ?Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen enmogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedragvan consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe hetis en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijkuit gaat zien.Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en opeen andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordteen webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo ?Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of eenkwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruikmaken van de kansen van internet zullen overleven.Bron : http://www.bol.com


Book
Distributiekanalen in marketingperspectief
Authors: --- ---
ISBN: 9789045536262 Year: 2011 Publisher: Antwerpen : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Distributiekanalen in marketingperspectief behandelt het distributiebeleid van ondernemingen. Veranderingen in het koopgedrag begrijpen, welke en hoeveel distributiekanalen kiezen, hoe distribuanten en producenten doen samenwerken, inzicht verwerven in de kanaalstructuur en de evoluties die zich daarin voordoen zijn topics die zowel vanuit de theorie als de praktijk worden besproken. Hoewel het boek eender welk type organisatie als conceptueel vertrekpunt neemt in het eerste hoofdstuk, ligt de verdere klemtoon op de commerciële distributieproblematiek van producenten, dienstverleners en distribuanten. De wisselwerking van het distributiekanaal en zijn actoren - waaronder de moderne consument ' met de sterk veranderende omgeving wordt hierbij sterk beklemtoond.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by